آوای جنوب

بسیج دانشجویی: پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد قربانی سهم‌‌خواهی فرصت‌طلبان شده است

بیانیهبسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اخطار به کسانی که دنبال کارشکنی در روند فعالیت دانشگاه پیام‌نور هستند، معتقد است پیام‌نور استان قربانی سهم‌‌خواهی فرصت‌طلبان شده است.

آوای جنوب؛
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌‌نور کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای خطاب به سرلک رئیس سازمان مرکزی این دانشگاه در خصوص برخی مشکلات آورده است: همانگونه که مستحضرید دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی قابل توجه و ۹ مرکز دانشگاهی یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌های استان و دانشجویان این مرکز آموزش عالی در امور علمی، پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، تشکیلاتی و خصوصا در بسیج دانشجویی گروه‌های جهادی، اردوهای تشکیلاتی، فرهنگی و غیره همواره جزء بهترین و برترین‌ها بوده و در مواردی از سایر دانشگاه‌ها نیز جلوتر بوده و هستند.

در این نامه آمده است: با این حال بیش از دو سال است که دانشگاه با مشکلات جدی روبه‌رو شده و علت‌العلل این نابسامانی‌ها و مشکلات عدیده بی‌ثباتی در مدیریت استانی دانشگاه است و مدیر استانی دانشگاه به واسطه سرپرست بودن، از امنیت شغلی و ثبات مدیریتی رنج می‌برد و این عامل ضمن تاثیر در انگیزه باعث شده تا کارشکنی‌های متعدد بنا به دلایل مختلف اعم از سهم‌خواهی‌ها، نفوذ احزاب و اشخاص، کارمندان، ایجاد دو دستگی سیاسی، فرهنگی، طایفه‌ای در بدنه دانشگاه، جایگزین توجه به امور آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ساختار، سازمان و حتی ساختمان دانشگاه شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: و آنچه در این میان فراموش شده دانشجو و دانشگاه است که قربانی سهم‌خواهی‌های احزاب، گروه‌ها، طوایف و منافع حزبی و جریانی شده است.

علاوه بر این معضلات، تعدادی از واحدهای این دانشگاه در شهرستان‌ها با مشکل جا و مکان رو‌به‌رو بوده و در حال تجمیع و یا حذف می‌باشند.

در این نامه تأکید شده است: مدیر استانی با حکم سرپرستی با انبوهی از مشکلات متعدد رو‌به‌رو بوده که اقدام برای هر کدام نیازمند حمایت مسئولان ارشد اعم از استانی و کشوری در مقابل مقاومت‌های سهم‌خواهانه و کارشکنی‌های سیاسی است.

فائق آمدن بر این مشکلات مستلزم ثبات و امنیت مدیریت استانی دانشگاه با حکم قطعی و حمایت همه‌جانبه مادی، معنوی، آموزشی و مسئولان ارشد کشوری این دانشگاه و پیگیری‌های فرا استانی برای حل مشکلات مالی، عمرانی و آموزشی دانشگاه می‌باشد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور استان و ۹ مرکز دانشگاهی در شهرستان‌ها فارغ از هر نوع دیدگاه سیاسی، به نمایندگی از قاطبه جامعه دانشجویی پیام‌نور استان ضمن تشکر از همکاری‌های قبلی جنابعالی در کمک به رشد و تعالی این دانشگاه در استان درخواست می‌کنند تا نسبت به دانشگاه پیام‌نور این استان مساعدت بیشتری به عمل آید و دانشگاه را از وضعیت رکود فعلی و معضل انحلال و یا تجمیع واحدها خارج و در مسیر رشد و توانمندی قرار دهید.

در این نامه تصریح شده که بسیج دانشجویی دانشگاه آمادگی دارد تا جهت انجام امورات فرهنگی دانشگاه در سراسر استان با دانشگاه همکاری و دو کنگره ملی را که قرار بود در استان برگزار شود را نیز طی برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزار کند.

لازم به ذکر است، دانشجویان با اشراف به بسیاری از کارشکنی‌ها، ایجاد دو دستگی‌ها و اخلال در روند مدیریت استانی و بعضا مراکز دانشگاه، اعم از احزاب، افراد و کارکنان اشراف کامل داشته و در صورت ادامه این وضعیت در بیانیه بعدی ناچار به انتشار اسامی کسانی هستیم که دانشگاه را به بازی گرفته‌اند و خود دانشجویان با حضور خود جلوی کارشکنی‌ها و ایجاد تفرقه و تشتت در برخی واحدهای این دانشگاه و اخلال در مدیریت استانی دانشگاه را خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد بیش از این دانشگاه قربانی اهداف احزاب و گروهای ذی‌نفوذ و جریانات طایفه‌ای و منطقه‌ای قرار گیرد.

در این نامه تأکید شده است: از سراج،‌ ریاست دانشگاه که خود از نخبگان جامعه دانشگاهی کشور و استان بوده و تا قبل از انتخاب وی وجه دانشگاهی و علمی آن بر سیاسی بودن آن محرز بود، به جد می‌خواهیم تا همچنان با روحیه‌ای جهادی و دانشگاهی بدون توجه به سهم‌خواهی‌ها و فشارهای سیاسی برخی افراد معلوم‌الحال نسبت به ایجاد تغییرات معقول و مثبت، پیگیر مشکلات ساختاری، سازمانی و علمی آموزشی دانشگاه باشند و اتحادیه بزرگ بسیج دانشجویی دانشگاه در استان آماده همکاری و پشتیبانی و حامی و همکاری با مدیران دانشگاه بوده و آمادگی دارد تا در هر زمینه‌ای که نیاز باشد همکاری لازم را به عمل آورد.

در عین حال بر خود لازم می‌دانیم از اقدامات و پیگیری کنونی ریاست دانشگاه برای رسیدگی به معضلات علی‌رغم موانع متعدد تشکر کنیم.

بسیج دانشجویی ۹ مرکز دانشگاهی پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president