آوای جنوب

بسیجی خاورمیانه ،سردار قاسم سلیمانی/ به قلم یداله مرادی

۱۷۶۳۱۱_۲۱۶-e1363523164805سالهاست که با نام و سخنان و فیلمها و گزارشات پیرامون سردار سرافراز بسیجی قاسم سلیمانی ،خود را همنوا و همراه می نموده و می نمایم .

آوای جنوب / یداله مرادی

عشق دیدارش و شنیدن مستقیم بیانش را به اندازه آوازه اش در دل آرزو میکردم تا اینکه روز پنجشنبه ۵ آذر ۹۳ این آرزو برآورده شد.

 بنا به دعوت سپاه پاسداران کشور بهمراه جمعی شانزده نفره از استان کهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در اولین مجمع عالی بسیج به تهران آمده و از ساعت ۲بعد از ظهر پنجشنبه به سالن بزرگ و مجلل اجتماعات ستاد کل سپاه مرکز حاضر شده و در خیل آنهمه اخلاص و صداقت بسیجی محو شدیم .

در حالیکه در ابتکاری جالب و در خور تقدیر افتتاحیه این مجمع را با سخنان مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین انجام گرفت ،ساعت ۵ ناگهان مجری اعلام نمودند که نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله جنتی برقرار است و بعد از نماز سخنرانی سردار سلیمانی !! همه غیر منتظره به یکدیگر نگریسته و با شوق بسوی نماز روانه شدند .

سردار بسیجی مان در حالی به جمع بسیجیان پیوست که هزاران دل همراهش بودند و آنگاه که در جایگاه قرار گرفت به رسم ادب و شکسته نفسی ،ننشست .

اصلا نه انگار که حاج قاسم همان کسی است که لرزه بر اندام رژیم کودک کش اسراییل غاصب و امریکا و تروریستهای منطقه انداخته،با نزاکت و معرفت به احترام علمای حاضر در جلسه و بسیجیان میکروفون بدست گرفت و آغاز به سخن نمود. .در سالن به آن بزرگی

یک نفر تکان نمیخورد .سکوت کامل حاکم و هیچکس فرصت گوش دادن را از دست نمیداد. این یعنی آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

همه محو کلام و رفتار رزمنده ای بود ند که هیبت و صولتش کفار را وحشت انداخته و در آن جمع تواضع و فروتنی اش درس معرفت آموخت.مجمع را به تعبیر زیبای کارگزاران اساسی نظام مدیریتی کشور یاد نمود و بیان داشت که سرزمین سپاه را امام (ره) حفاظت کرد و به آن قابلیت داد که بسیج را طراوت بخشد و رشد دهد.

و بعد از عمق وجود و اخلاص مدعی شد که : شخصیتی به نورانیت و علم ،تفکر دینی و مدیریت بحرانی در عصر حاضر برجسته تر از مقام معظم رهبری وجود ندارد .

و آنگاه برای اثبات ادعایش مواردی را برشمرد .شان و شوکت بسیج را به این عبارت تکمیل نمود که: بسیج یک حجت و طریق است که الان یک ارزش برتر است که حتی میگوییم مرجع بسیجی .

در ادامه در نقش و قواره یک مورخ و جامع شناس به دو عامل (شخصیت ها و ایدولوژی )که در طول تاریخ بر جامعه اثر داشته اند ،پرداخت و چه تحلیل و استدلال ژرف و عمیقی را اراءه داد و فرمود :شخصیت های مطرح جنگ تابش نور امام بودند.

سپس همانطور که پیش بینی میشد به قصه داعش و مبنای فکری و تاریخی آن پرداخت و استدلال نمود که وجود داعش یک حادثه نیست بلکه ناشی از تفکری تاریخی است که در طول تاریخ حکومتهای بزرگ اسلامی را فروریختند.و برای اولین بار است که جمهوری اسلامی ایران مانع فرو ریزی اساس اسلام شده است.

در پایان دو وظیفه اساسی را برای بسیج بیان داشت :

۱ _عمق بخشیدن به جمهوری اسلامی ۲_نقش و تاثیر ولایت فقیه برای اقشار جامعه.

ساعت سخنرانی از یک و نیم گذشت ولی جز شیفتگی حاضرین اظهاری و حتی صحبتی درز نمیشد. و وقتی والسلام را بیان کرد هنوز قلمها بر کاغذها جاری و اذهان مشغول و قلبها آکنده از مهر و محبت به حاج قاسم برای ادامه بیاناتش .

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نرگس احمدپور گفت:

    درود
    سردار دلاور حاج قاسم سلیمانی نمونه ی بارز شجاعت ایرانی ونشان لیاقتی پر رنگ بر حضور حماسه ی بسیج در جهان است.به عنوان مادر یک جوان بسیجی به وجود این دلاور وطن و سردار سرافراز اسلام افتخار می کنم.همیشه از حضورش در فصل ممنوع وبخش دفاع مقدس متنهایی از رشادتهایش دارم.
    سپاس از برادر مرادی بسیجی غیور همشهری ام.
    سپاس ویژه ازآوای جنوب .ستاره های سرافراز را بیشتر معرفی کنید

  2. نرگس احمدپور گفت:

    اصلاح می کنم اوای جنوب

    او اسلحه به دست می گیرد و در کنار دیگر مبارزان عراقی تیراندازی می کند؛ عراقی ها وقتی او را دوش به دوش خود می بینند، به وجد می آیند.

    به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نقش و حضور ایران در عراق و ارائه مشاوره نظامی بنا به اعتراف دوست و دشمن، عامل اصلی پیروزی‌ها و مقابله با پیش‌روی تکفیری‌های داعش بوده است. در این میان نقش و نام یک نفر در مرکز توجهات است، سردار « قاسم سلیمانی »، فردی که رسانه‌ها از وی افسانه‌ها نقل می‌کنند.

    وبگاه شبکه المنار طی گزارشی از حقایق ناشنیده قابل توجهی از نقش این سردار ایرانی در عراق، پرده بر می‌دارد.

    المنار می‌نویسد: صبح سه شنبه ۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ خبر سقوط موصل به یکباره عراق و کشورهای همسایه را با بهت مواجه ساخت. نوری‌الماکی نخست‌وزیر وقت عراق، درخواست حالت فوق‌العاده را از پارلمان داشت و مرجعیت دینی در نجف اشرف نیز از ارتش و مبارزه با تروریسم حمایت کرد. در این میان «ابو محمدالعدنانی» سخنگوی داعش از تروریست‌ها خواست تا به سوی بغداد بروند.

    همزمان نقش رسانه‌ای و عملیات روانی شبکه العربیه فعال شد و اعلام کرد که بغداد در خطر است و بخش شمالی فرودگاه بغداد شاهد درگیری‌های سنگین بین داعش و ارتش عراق است. موضوعی که به سرعت توسط سخنگوی عملیاتی بغداد تکذیب شد.

    قاسم سلیمانی در بغداد

    منابع مطلع به شبکه المنار گفته‌اند، ساعاتی پس از خبر سقوط موصل، هواپیمایی در فرودگاه بغداد نشست که حامل فردی بود به نام «قاسم سلیمانی» و به همراه وی چندین فرمانده نظامی ایرانی و لبنانی نیز حضور داشتند.

    در بغداد، فرماندهان گردان‌های مقاومت عراقی منتظر این گروه تازه از راه رسیده بودند، گردان‌هایی چون «عصائب الحق»، «سپاه بدر»، «حزب‌الله عراق»، «سیدالشهداء (ع)» و «امام علی (ع)» شخصی را می‌خواستند که بتواند تاکتیک‌های جنگی و اداره میدانی را بر عهده بگیرد. ارتش عراق نیز شالوده منظمی نداشت.

    پس از رسیدن سلیمانی به بغداد، به سرعت مراکزی برای استقبال از داوطلبان مبارزه با تکفیری‌ها شکل گرفت و پایگاههایی برای آموزش آن‌ها آماده شد.

    ‌مبارزین عراقی به خبرنگار المنار گفته‌اند، در جریان آزادسازی مسیر سامرا – بغداد، سردار سلیمانی در کنار ما می‌جنگید و هرچه اندازه فرماندهان گردان‌ها از وی خواهش ‌کردند تا مراقب خود بوده و به عقب بازگردد، وی اعتنایی نکرد و مانند یک سرباز در کنار ما بود.

    حضور قاسم سلیمانی در کنار افراد عادی دیگر در خط مقدم، اثر فوق العاده‌ای بر روی مبارزین عراقی دارد، آن‌ها با دیدن قاسم سلیمانی که دوش به دوش دیگران تیراندازی می‌کند، به وجد می‌آیند و نشاط غیر قابل وصفی می‌گیرند. فرمانده سپاه قدس ایران با آرامش خاطری نیز که دارد قوت قلب بالایی به مبارزین عراقی می‌دهد، وی نماز خود را در اول وقت در میدان جنگ می‌خواند و سلوک وی نیز حامل آرامش است.

    یکی از فرماندهان، از زبان سربازی که سردار سلیمانی را همراهی می‌کرد نقل می‌کند: وی پس از سه ساعت خوابیدن، به هنگام نماز صبح بیدار شد و پس از اقامه نماز و شنیدن اخبار شبکه‌های عربی با « خالد مشعل » دبیر سیاسی جنبش حماس و « مسعود بارزانی » رئیس اقلیم کردستان عراق تماس تلفنی برقرار کرد و دوباره بلافاصله خود را به خط مقدم جبهه رساند.

    در تمام نبردهای سنگین، فرماندهان عراقی به حضور و پشت‌گرمی سردار سلیمانمی احتیاج دارند و تصاویری که از وی در مناطق مختلف درگیری به بیرون درز یافته است، «باراک اواباما» رئیس‌جمهور آمریکا را مجبور کرد تا در دیدار با میهمانان عراقی خود بگوید: این فرد (اشاره به تصویر سردار سلیمانی) دشمن من است…. اما ای کاش میان افسران خود، فردی شبیه او را داشتیم.

    شماره جدید مجله نیوزویک در حالی که تصویری از سردار قاسم سلیمانی را چاپ کرده، چنین تیتر زده است: ابتدا با آمریکا جنگید، الان در حال له کردن داعش است.

    هفته نامه نیوزویک، تصویر روی جلد این هفته خود را به سردار قاسم سلیمانی اختصاص داده است و با تیتر «انتقام: او اول با آمریکا جنگید و اکنون در حال له کردن داعش است» به روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم صدام حسین پرداخت.

    به گزارش فارس، نیوزویک در گزارشی از روند تحولات عراق پس از سرنگونی رژیم صدام حسین نوشت: ایرانیان فرمانده نیروی قدس و مغز متفکر نظامی خود را به عراق فرستادند؛ کسی که که بسیاری از رهبران نظامی او را فرماندهی عالی و استراتژیک می دانند.

    بنابراین گزارش، در حالی که سلیمانی عموما خود را نشان نمی دهد اما در سپتامبر گذشته اجازه داد تا از او در عملیات آمرلی عکس گرفته شود. این پیامی برای غرب بود تا بداند ایران در عراق حاضر است.

    یکی از سیاست مداران عراقی در خصوص او می گوید: «او عموما در بغداد و شمال عراق است. دولت عراق این مساله را می داند. سلیمانی باهوش است و خودش هم می داند که جنگجوی قابلی است.»

    به نوشته نیوزویک، عراقی ها معتقدند که نباید نگران حضور ایران در عراق بود. دکتر موفق الربیعی، عضو پارلمان عراق و مشاور سابق امنیت ملی در این خصوص می گوید: «چه کسی بود که تنها سه روز پس از سقوط موصل به کمک عراقی ها شتافت؟»

    وی می افزاید: «قطعا آمریکایی ها نبودند. آنها تازه سه ماه بعد اقدام به حملات هوایی گردند آن هم زمانی که شهروندان خودشان سر بریده شدند. این در حالی بود که ایرانی ها ظرف یک روز به تقاضاهای دولت مرکزی عراق و همچنین دولت منطقه ای کردستان پاسخ دادند.»

    سردار سلیمانی را در خبرخون بهتر بشناسید.
    تقدیم به همه ی دوستدارانش-نرگس احمدپور

  3. ميرزاهاشم گفت:

    انشااله که خدای متعال نگهدارش باشد.ماهمه به وجوداین سربازولایت افتخارمی کنیم.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president