آوای جنوب

بزرگواری : وقتی رئیس دولت این حرف را می‌زند باید هم حجاریان بیاید و این اراجیف را ببافد

حجت‌الاسلام بزرگواری در ادامه سخنرانی خود گریزی به سخنان ریاست جمهوری و مقاله سعید حجاریان زد و گفت: امروز ما هم شعار «هیهات من الذله» را تجربه کردیم به برکت امام حسین(ع)، این ملتی که این تحریم‌های

بزرگواریبزرگواری : وقتی رئیس دولت این حرف را می‌زند باید هم حجاریان بیاید و این اراجیف را ببافد.

آوای جنوب؛

حجت الاسلام بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی در مراسم شب عاشورا در مسجد امام حسین(ع) شهر چرام به ایراد سخنرانی پرداختند.
به گزارش آوای جنوب ؛ وی در این سخنرانی عوامل زنده ماندن نام امام حسین(ع) و درس های قیام عاشورا که برای زمان حال عبرت انگیز است بیان کرد.
حجت الاسلام بزرگواری در تبیین شعار لبیک یا حسین(ع) گفت:هرکس میخواهد بفهمد وقتی که میگوید لبیک یا حسین(ع)، این لبیک به استجابت می‌رسد باید به خودش برگردد و ببیند رابطه‌اش با خدا، با نماز اول وقت،با قرآن و یاد و ذکر خدا، چه در حالت ارامش و چه در حالت گرفتاری و چه در حالی که گناه برایش فراهم است، چگونه است و اگر حسابمان را با اینها صاف کردیم آنوقت این لبیک یا حسین(ع) است.
وی در ادامه گفت: شیعیان عراق و لبنان و افغانستان و پاکستان وقتی می‌گویند لبیک یا حسین(ع) به آن عمل می‌کنند و روزانه و ماهانه برای دفاع از قبور حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) شهید می‌دهند.

البته لبیک گویان به حسین در ایران هم وقتی داعشی ها خواستند به عتبات عالیات نزدیک شوند ،قبل از سامرا اعلام کردند که اینجا خط قرمز ماست و آن ها با همه حمایت هایی که از شیوخ خبیث عرب و آمریکا و صهیونیسم میشوند این موضوع را فهمیدند.
نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه عاشورا درس‌های زیادی به ما داده و ما باید از آن درس بگیریم،گفت: مردم کوفه منتظهر ظهور امام حسین(ع) بودند،امام حسین ابتدا نایبش که مسلم بود به کوفه می‌فرستد ولی همان منتظران نایب امام را می‌کشند و امام زمانشان را سر می‌برند و لذا ما آنها را تا الان نفرین می‌کنیم و ما اکنون در حال همان امتحانیم و این درس امام حسین(ع) است.
وی در ادامه با اشاره به غایب بودن امام زمان خاطرنشان کرد: امام زمان(ع) همه جا حضور دارند و ما باید رفتارمان را نسبت به مرجعیت و مراجع تقلید که نایب های عام امام زمان هستند،بسنجیم. ولی فقیه نایب امام زمان است و اگر تلجلج و اعوجاج در فکر و رفتارمان نسبت به نایب امام زمان داریم باید پناه برخدا ببریم و مانند مردم کوفه میشدیم.
بزرگواری در مسجد امام حسین(ع) با اشاره به جنایت های داعش و گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه گفت: داعش و تکفیری‌ها در مدرسه‌ای به نام یزید بن معاویه بن ابوسفیان تعلیم وتربیت می‌بینند و شاگردان خود را دسته دسته از پاکستان و افغانستان و چچن و آمریکا و حتی آدم‌های لات و الوات جمع می‌کنند و در این مدرسه آموزش می‌دهند و به همین علت جمله «کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا» یعنی اکنون عراق و سوریه و لبنان کربلاست و ایران که این امنیت را دارد ۸سال سرزمین کربلا بوده است و این ۸ سال کشور را بیمه کرد.
بزرگواری علت به وجود امدن داعش و تکفیری‌ها را در عراق و سوریه، قیچی کردن هلال شیعی و خط مقاومت دانست و گفت: هلال شیعی از یک سمت به دریای سرخ و از سمت دیگر به دریای مدیترانه کشیده شده و این حلقه تنگ‌تر شده و این فقط به برکت خون امام حسین و شعار هیهات من الذله روز عاشورا است.
این نماینده مجلس در شب عاشورای حسینی در شهر چرام با اشاره به سخن (ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی)، گفت: امام حسین(ع) در صحرای کربلا شعار میدهد و شعار امام حسین دنیایی از معرفت و دنیایی از کلاس‌های انسان سازی است. امام حسین(ع) شعار داد که ای مردم دنیا من فدایی دینم و برای استقرار دین جدم کشته شوم و برای دین به شهادت برسم و امروز این شعار در دنیا میلیون ها طرفدار دارد و همگی شعار «هیهات من الذله» سر می‌دهند و ملت ایران این شعار را تجربه کرده است.
وی در ادمه گفت: امام حسین(ع) روزی این شعار را عملی میکند که حتی تحریم آب میشودکه طفل شیرخوار از تشنگی می‌میرد و می‌فرماید «هیهات من الذله».
حجت‌الاسلام بزرگواری در ادامه سخنرانی خود گریزی به سخنان ریاست جمهوری و مقاله سعید حجاریان زد و گفت: امروز ما هم شعار «هیهات من الذله» را تجربه کردیم به برکت امام حسین(ع)، این ملتی که این تحریم‌های ظالمانه و به تعبیر مقام معظم رهبری و به تعبیر خود دشمن، فلج کننده، آن وقت کسانی پیدا بشوند در لباس آخوندی مثل من و می‌گوید امام حسین(ع) هم اهل مذاکره بود و آنوقت حجاریان خبیث می‌آید و مقاله‌ای می‌نویسد که بعد از واقعه عاشورا ائمه عقلانیت را به کار گرفتند. انسان نفهمی که نمی‌فهمد عشق و عقل باهم هستند و البته وقتی رئیس دولت این حرف را می‌زند باید هم حجاریان بیاید و این اراجیف را ببافد.
وی در پایان شب عاشورا را شب توبه و بازگشت به خدا توصیف کرد و افزود: شب عاشورا برگشت به واقعیت خود و شبی که احساسات و عشق باید با عقلانیت ما همراه باشد تا کج فهم‌ها بین عشق و عقل ما به امام حسین جدایی نیندازند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president