آوای جنوب

محبوبه رضایی خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره پخت غذای سنتی در گچساران

۲۴۶۱۱_۳۵۰عضو شورای شهر دوگنبدان از برگزاری نخستین جشنواره پخت غذای سنتی در ۱۶ بهمن‌ماه امسال در گچساران خبر داد.

آوای جنوب؛

محبوبه رضایی، با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به‌مناسبت دهه فجر امسال برنامه‌های متنوعی توسط شهرداری و شورای شهر دوگنبدان برنامه‌ریزی شده که از آن جمله اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای بانوان شهرستان است.

وی افزود: آذین‌بندی شهر، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری جشن بزرگ انقلاب، برگزاری مسابقات مختلف بومی و محلی و… از جمله برنامه‌های اجرایی در این دهه است.

عضو شورای شهر دوگنبدان بیان کرد: با توجه به اینکه هر ساله در این دهه برنامه‌های متنوع همگانی در سطح شهر برگزار می‌شد اما اجرای برنامه‌های فرهنگی و شاد ویژه بانوان بسیار کم‌رنگ بوده است.

*دهه فجر فرصت خوبی جهت بازخوانی حضور بانوان در عرصه‌های انقلاب

رضایی با بیان اینکه دهه فجر فرصت خوبی جهت بازخوانی حضور زنان در عرصه‌های انقلاب است، تصریح کرد: از جمله آثار و برکات انقلاب اسلامی متحول ساختن زنان جامعه و هدایت کردن در مسیر اسلام و ارزش‌های الهی بوده و از بی‌بند و باری و ابتذال که هدف غرب بود به سوی عفاف، عزت و اوج انسانیت ارتقاء داده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته امور بانوان شورای اسلامی شهر دوگنبدان، عنوان کرد: طی این جلسه که با حضور جمعی از بانوان فعال شهرستانی در راستای برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی دهه مبارک فجر برگزار شد، بانوان حاضر در جلسه نیز خواستار برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های ویژه بانوان شدند.

عضو شورای اسلامی دوگنبدان ادامه داد: با توجه به اینکه امروز بسیاری از زنان ما در محیط‌های پر از استرس کاری هستند، ایجاد محیط‌های مفرح و فرهنگی تاثیر بسزایی در جهت تقویت روحیه این قشر از جامعه و تربیت‌کنندگان نسل‌های آینده خواهد داشت.

رضایی با اشاره به مصوبات کمیته امور بانوان، با بیان اینکه طی این جلسه به پیشنهاد اعضا مقرر شد که برنامه‌های دهه فجر امسال به گونه‌ای متفاوت و با حضور پررنگ بانوان تدارک دیده شود، اذعان کرد: در این راستا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این دهه برگزاری نخستین جشنواره پخت غذای سنتی در دوگنبدان است.

وی افزود: این جشنواره برای اولین‌ بار در روز ۱۶ بهمن‌ماه امسال با حضور مسئولان و بانوان گچسارانی با هدف تشویق مردم به استفاده از غذاهای سالم و سنتی در سالن وحدت دوگنبدان برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی دوگنبدان با بیان اینکه امروزه با افزایش استفاده مردم از فست‌فودها، شاهد کم‌رنگ شدن غذاهای سنتی و محلی بر روی سفره‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: این جشنواره به‌منظور یادآوری سنت‌های طبخ گذشته و پخت غذاهای سالم سنتی و حضور بانوان در اجرای برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: برگزاری این چنین برنامه‌هایی علاوه‌ بر ایجاد شور و نشاط در بین بانوان موجب ترویج فرهنگ استفاده و طبخ غذای سالم در بین مردم می‌شود.

رضایی با اشاره به چگونگی عضویت در این جشنواره، عنوان کرد: تا دو روز آینده با نصب بنر و پوستر در سطح شهر شرایط ثبت‌نام و عضویت در این جشنواره برای بانوان شهر اعلام خواهد شد.

عضو شورای اسلامی دوگنبدان گفت: متقاضیان حضور در این جشنواره می‌توانند جهت دریافت فیش ثبت‌نام از طریق امور فرهنگی شهرداری دوگنبدان و یا از طریق مدارس و آموزشگاه‌هایی که در آن‌ها فیش توزیع می‌شود، اقدام کنند.

این مسئول در پایان بیان کرد: در این جشنواره داوران به بهترین طبخ غذاها با توجه به کیفیت، سنتی و سالم بودن نیز امتیاز داده و در پایان به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president