آوای جنوب

امام جمعه باشت:

برخی از هیئت امناها نفعی که برای مسجد ندارند مضر و مشکل‌زا هم هستند

عبودیامام جمعه باشت گفت: برخی موازی‌کاری‌ها مانع جذب اعتبارات فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی ظهر امروز در نشست ساماندهی نماز در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای برگزاری بهتر و باشکوه نماز جماعت در مساجد باید آسیب‌شناسی شود، اظهار کرد: از ظرفیت روحانیون در اقامه نماز مساجد به خوبی استفاده نمی‌شود.

امام جمعه باشت بیان کرد: بخشی زیادی از روحانیون ما در ادارات مشغول به کار هستند و باید این افراد به گونه‌ای ساماندهی شوند که بتوانند شب‌ها در مساجد نماز جماعت اقامه کنند، ضمن اینکه قابل قبول نیست که با داشتن روحانی، مساجد ما فاقد روحانی باشند.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل با حضور نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و ائمه جمعه استان طرحی آماده شد، گفت: برخی از روحانیون ما در سپاه و نیروی انتظامی هستند که لازم است وسیله ایاب و ذهاب این افراد آماده شود تا شب‌ها مساجد را پوشش دهند.

عبودی افزایش جاذبه مساجد را از دیگر برنامه‌ها برای حضور روحانی در مسجد دانست و افزود: توجه به فضای فیزیکی مساجد، سرویس بهداشتی، تهیه فضا برای حضور کودکان، وجود کانون‌های مساجد، پایگاه بسیج و هئیت امناها در جاذبه مسجد نقش دارند.

امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با کمبود روحانی مستقر و طرح هجرت در استان کهگیلویه و بویراحمد مواجه هستیم، تصریح کرد: حق‌الزحمه‌ای که به این افراد داده می‌شود کفاف زندگی آنها را نمی‌کند که باید این مورد به صورت ویژه و جدی پیگیری شود و اگر در این خصوص راهکار درستی ارائه شود خیلی از روحانیون این آمادگی را دارند که در این استان مشغول به کار شوند.

وی به فضائل و برکات حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: در برخی از شهرهای ما حوزه علمیه وجود ندارد که این آمادگی در شهر باشت وجود دارد که حوزه علمیه تاسیس شود.

عبودی به ظرفیت‌ کانون مساجد اشاره کرد و افزود: کانون‌های مساجد در این خصوص اعتبار و تجهیزات خوبی دارند و به جای اینکه این تجهیزات بدون استفاده بماند و خاک بخورد از آن ها استفاده کنیم که این مورد با محوریت ائمه جمعه در شهرهای ما دنبال شود.

امام جمعه باشت اضافه کرد: برخی از هیئت امناها نفعی که برای مسجد ندارند مضر و مشکل‌زا هستند که باید این هیئت‌ها با حفظ کرامت توسط اوقاف و امور خیریه استان ساماندهی شوند.

وی به اعتبارات فرهنگی استان اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات فرهنگی برای برگزاری بسیاری از برنامه‌های فرهنگی ما نیاز است که و این مورد را پیگیری کردیم اما به دلیل برخی موازی‌کاری‌ها در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیدیم که باید اعتباراتی را در این خصوص اختصاص داده شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president