آوای جنوب

برخورد نامناسب با دانشجویان بسیجی در سخنرانی شجاع‌پوریان در گچساران

آقای مجری که انگار بسیار عجله داشت و یا از چیزی هراس، در صحبت و معرفی سین برنامه دچار اشتباهاتی شد که برای همه بسیار خنده‌دار و…

برخورد نامناسب با دانشجویان بسیجی در سخنرانی شجاع‌پوریان یکی از حاشیه‌های سخنرانی روز دانشجو در گچساران بود.

آوای جنوب / پریسا خمیسی

مراسم بزرگداشت روز دانشجو که عصر روز گذشته با سخنرانی ولی‌الله شجاعیان‌پور نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و عضو فعلی شورای شهر تهران در دانشگاه پیام‌نور گچساران برگزار شد، همانند دیگر مراسم‌ و جلسات با حاشیه‌هایی همراه بود.

اولین حاشیه این مراسم قصه تکراری آغاز با تاخیر مراسم همانند دیگر برنامه‌های اجرایی در این شهرستان بود که طبق معمول باعث رنجش خاطر خبرنگارانی شد که هر کدام با عجله خود را به جلسه می‌رساندند.

در ابتدای ورود خبرنگاران به سالن مراسم آنچه توجه همه را به خود جلب کرده بود، حضور عکاسان بسیاری بود که در همه جای سالن پراکنده شده و هر کدام قسمتی را پوشش می‌دادند و آنچه جالب به نظر می‌رسید، فضای خفقانی بود که دوربین‌ها بر روی دانشجویان بسیجی ایجاد کرده بودند.

این عکاسان به بیان خود از طرف مسئولان به ویژه مسئولان دانشگاه ماموریت یافته بودند که طبق پیش‌بینی انجام شده مبنی بر مخالفت دانشجویان اصول‌گرا با سخنران جلسه از افراد فیلم بگیرند، حال اینکه این فیلم‌ها به چه درد آید، خدا داند و بس؟

از دیگر حاشیه‌های این مراسم، آغاز برنامه توسط مجری با سخنانی با طعم سیاست بود که پس از دقایقی صحبت حضار همه از برگزاری این مراسم در سالن ورزشی به علت انعکاس بد صدا شروع به پچ‌پچ و اعتراض کردند.

اما این آقای مجری که انگار بسیار عجله داشت و یا از چیزی هراس، در صحبت و معرفی سین برنامه دچار اشتباهاتی شد که برای همه بسیار خنده‌دار و تعجب برانگیز بود.

آنچه را که مجری در آن اشتباه کرد، این بود که براساس برنامه‌ریزی انجام شده سین برنامه قرار بود که در ابتدای قرآن و سپس بیانیه بسیج دانشجویی، خیرمقدم توسط رئیس دانشگاه و سپس سخنرانی ولی‌الله شجاعیان‌پور اعلام شود.

اما آقای مجری در ابتدا با دعوت از سخنران جلسه وی را به پشت تریبون کشاند و پس از گفتن سلام سخنران به حضار میکروفن را از وی گرفت و عذرخواهی کرد و رئیس دانشگاه را برای خیرمقدم به روی سن برنامه کشاند و اما تا رئیس دانشگاه خواست سلام کند، دانشجویان با بالا بردن بیانیه یادآور سین برنامه شدند.

DSC_0130از دیگر حاشیه‌های این جلسه این بود که طی سخنرانی ولی‌الله شجاعیان‌پور از آنجایی که وی با سخنان خود موجب رنجش خاطر دانشجویان بسیجی شد، بسیجیان با سر دادن شعارهایی و با در دست داشتن عکس‌های رهبر معظم انقلاب و شهدا خواستار ارائه سخن درست از سوی سخنران شدند.

حاشیه جالبی که بسیار موجب نگرانی و عصبانیت حضار به ویژه خبرنگاران شد، اقدامات افرادی با پوشش سازمانی که خود نماد آزادی و کمک به هم‌نوعان و… بوده است، بود، زیرا که افراد این سازمان با اقدامی که زیبنده نبود، در مقابل دانشجویان بسیجی ایستاده و با حرکات ناموزون و پریدن و دست زدن‌های تأمل‌برانگیز خود چهره زشتی را در سالن ایجاد کردند.

DSC_0154DSC_0162از دیگر حاشیه‌های این مراسم افتادن میکروفن در زمان سخنرانی رئیس دانشگاه و پس از آن در دست سخنران جلسه بود که همه نشان از بی‌برنامگی و بی‌‌نظمی در اجرای این مراسم بود.DSC_0131

دست زدن‌های گروه‌های اصلاح‌طلب در میان سخنرانی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم و صلوات‌های اصول‌گرایان از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود که گویا صلوات‌ها می‌خواستند یادآور شوند که نزدیک به اربعین اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و بیرق‌های مشکی هنوز در سطح شهر و دانشگاه‌ها برافراشته شده است.DSC_0214

در پایان مراسم سخنران جلسه از درب دیگر سالن همایش خارج شد.DSC_0209

در آخرین لحظات نگارش این متن تماسی با مدیر دستگاه یاد شده که موجبات اذیت و آزار دانشجویان بسیجی را فراهم کرده بودند، برقرار کردیم که وی قول پی‌گیری این موضوع را داد.

وی تنها اشتباه این داوطلبان مذکور را پوشیدن کاور دانست و گفت: آنها نباید در این مراسم از کاور استفاده می‌کردند.

DSC_0181 DSC_0182 DSC_0143 DSC_0105 DSC_0162 DSC_0154 DSC_0124 DSC_0194 DSC_0201

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. خبرنگار گفت:

    درود بر خواهر ارزشی خبرنگار فارس و سایت آوای جنوب

  2. گچساراني گفت:

    گچسارانی باغیرت است خداوند نگهدارتان باشد
    ومن الله …

  3. واقع بین گفت:

    خداوند ناظر براعمال ما است
    خوبی این مراسم این بود که فرماندار که خود یک اصلاح طلب است حرکت نامعقولی انجام داد

  4. نیروی هلال احمر گفت:

    من هم نیروی هلال احمر هستم و از همه بسیجیان معذرت میخوام

  5. به به گفت:

    صدا و سیما را ببین به به به به بهبه

  6. رضا گفت:

    پلوان از نیروهای اصلاح طلب افراطی است .پلوان حیا کن دانشگاه رو رها کن

  7. یه دانشجو گفت:

    سلام.من به عنوان یکی از حاضران در حجلسه باید بگم بالاخره یه سایت پیدا شد که اتفاقایی که افتاد رو بگه و سیاه نمایی نکنه واقعیت ها گفته شد
    اما چرا نمیگید که اون اقا اعتقادای اسلامی رو با حرفاش زیر سوال برد(دانشجویان شهید کمنیست و ناسیونالیت……)
    چرا نمیگید تبلیغ کسی رو میکرد که مملکت اون رو از سران فتنه میدونن(اقای خاتمی…..)
    نمیدونم چی بگم؟
    اما فک کنم بسیجی ها از اعتقاداشون دفاع کردن نه که تعصب مداری کرده باشن…

  8. ميرزاهاشم گفت:

    بالاخره نشان داده شدکه حزب اله بیداراست.تبلیغات فقط بایدبرای حفظ راه امام(ره)وشهیدان راه امام(ره)وولایت امام خامنه ای باشد.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president