آوای جنوب

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج

برای ۱۰۰ رأی انتخاباتی اعتبارات پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمدجابجا می شود

کیانیرئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: اعتبارات پروژه‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد برای ۱۰۰ رأی انتخاباتی بی‌جهت جابجا می‌شود که ضربه بزرگی به توسعه می‌زند.

آوای جنوب؛

صبح امروز نشست پیمانکاران با مسئولان ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار برای پیگیری مشکلات جامعه پیمانکاری برگزار شد.

در این نشست جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اظهار کرد: پیمانکاران در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارند.

این فعال در بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از خوبی‌های این دوره اهتمام ویژه مسئولان استانی به پروژه‌های عمرانی و پیمانکاران در استان است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه گفت: توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به توسعه راه بستگی دارد که پیمانکاران حوزه راه نقش اول را در توسعه استان ایفا می‌کنند و به همین منظور باید توجه بیشتری به مشکلات آن‌ها شود.

وی تصریح کرد: پیمانکاران اکنون نبرد بزرگی با مناطق صعب‌العبور استان برای گشایش در راه‌ها دارند که باید با همه توان به کمک آن‌ها برویم تا مشکلات بر آن‌ها چیره نشود و کارها و پروژه‌ها و طرح‌های مهم استان در حوزه راهسازی نیمه‌تمام و راکد نماند.

کیانی افزود: اکنون کهگیلویه و بویراحمد کمترین راه‌های اصلی را در کشور دارد و همین موجب شده سرمایه‌گذاران به دلیل نبود راه‌های مناسب در حوزه‌های مختلف در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

وی از نقش مستقیم راه در جلب سرمایه‌گذاری در استان سخن به میان آورد و گفت: امروز کریدورهای کهگیلویه و بویراحمد قتلگاهی هستند که هر از چند گاهی خبرهای بدی از تصادفات می‌شنویم و همین موجب عدم ورود سرمایه‌گذاران به استان می‌شود.

کیانی با انتقاد شدید از برخی جابجایی‌های اعتباری در حوزه راه‌ها گفت: گاه دیده‌ایم که برخی برای کسب ۱۰۰ تا ۲۰۰ رأی، اعتبارات را جابجا می‌کنند که این به ضرر توسعه استان است.

وی فلسفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را جلوگیری از این کارها عنوان کرد و گفت: این سازمان به همین دلیل مجدداً راه‌اندازی شد تا بودجه و اعتبارات در محل معین خود هزینه شود.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که این پول‌ها باید در حوزه راه‌ها اعم از راه‌های زمینی، فرودگاه و راه‌آهن هزینه شود.

کیانی از بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران خبر داد و گفت: پیمانکاران علی‌رغم همه مطالباتی که دارند به خوبی در میدان ایستاده‌اند و برای توسعه کشور تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تزریق اعتبارات ولو قطره‌چکانی نباید اجازه تعطیلی پروژه‌های عمرانی را بدهیم، افزود: ما پیمانکاران مشکلات دولت را می‌دانیم به همین خاطر با حداقل دستمزدها هم که شده اجازه تعطیلی پروژه‌ها را نمی‌دهیم.

کیانی مهم‌ترین خواسته پیمانکاران از دولت را مربوط به تعیین تکلیف قراردادها دانست و گفت: یکی دیگر از مشکلات اصلی پیمانکاران دروغ‌هایی است که دستگاه‌ها به آن‌ها می‌گویند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج ارتباط دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران را خوب ندانست و گفت: رفتارهای آن‌ها با این قشر آزار دهنده است و اکنون بزرگترین مشکل پیمانکاران درگیری با دستگاه‌های اجرایی است.فارس

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president