آوای جنوب

در نشست شورای شهر دهدشت عنوان شد

بدهی میلیاردی به تأمین اجتماعی میراث ماندگار شهرداری دهدشت

شهرداری دهدشتدر نشست شورای شهر دهدشت بدهی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی میراث چندین ساله و ماندگار این نهاد عنوان شد.

آوای جنوب؛

صبح امروز جلسه شورای شهر دهدشت با حضور نورمحمدی مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و به ریاست حمیدرضا داورپناه در سالن کنفرانس شورای شهر برگزار شد.

در این نشست که با موضوع بررسی میزان بدهی شهرداری به تأمین اجتماعی و راهکارهای پرداخت دیون تشکیل شده بود اعضای شورای شهر خواستار انفاق این سازمان در بازپرداخت بدهی شدند.

امیررضا خوش‌آیین حقوقدان شورای شهر با بیان اینکه شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی است و در تنگنای مالی قرار دارد پرداخت دیون را از لحاظ قانونی وظیفه شهرداری دانست اما در عین حال اظهار کرد: این نهاد بنا به نداشتن درآمد پایدار توانایی پرداخت بدهی را ندارد.

عضو شورای شهر دهدشت از شهرداری به نهادی مفلس از لحاظ مالی یاد کرد و افزود: در راستای این قاعده و با در نظر گرفتن وضعیت مالی شهرداری، تأمین اجتماعی می‌تواند از لحاظ قانونی جرائم تأخیر این نهاد را ببخشد.

حسین جهادگر دیگر عضو شورای شهر بدهکاری شهرداری را از دوره‌های اول تاکنون انباشته شده دانست و گفت: این بدهی روز به روز اوضاع شهرداری را وخیم‌تر می‌کند.

جهادگر با بیان این‌که نیروهای مازاد شهرداری منجر به بالا رفتن این میزان دیون می‌شود عدم پرداخت اقساط بدهی را باعث انباشت اقساط و ناتوانی در بازپرداخت دانست و خواستار تعامل تأمین اجتماعی در تقسیط یا تهاتر شد.

عباس نورمحمدی نیز نهاد تأمین اجتماعی را غیردولتی و شکل گرفته بر پایه حق بیمه بیمه‌گذاران عنوان و تصریح کرد: این صندوق حق‌الناس است و حق دخل، تصرف و بخشش در آن وجود ندارد.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این نهاد ۴۰ میلیارد تومان نزد دستگاه‌های حقیقی و حقوقی در سطح استان مطالبات دارد و این در حالی است که ماهانه قریب به ۱۶ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف هزینه می‌کند.

نورمحمدی بدهی شهرداری دهدشت را مربوط به چندین دوره از عمر این نهاد دانست و گفت: این مشکل باید فیصله پیدا کند.

وی با بیان این‌که در چندین مرحله دیون شهرداری اقساط‌بندی شده است، کوتاهی در بازپرداخت را متوجه شهرداران دانست و افزود: کلیه جرائمی که از طرف مجلس تصویب می‌شود و به مرحله قانون می‌رسد باید به حساب دولت واریز شوند و به حساب تأمین اجتماعی واریز نمی‌شود که اجازه تخفیف یا بخشودگی داشته باشیم.

این مسئول تصریح کرد: در پاره‌ای از مواقع سازمان مرکزی بخشودگی جرائم در صورت پرداخت تا مهلت مقرر را به دولت پیشنهاد می‌دهد و شهرداری می‌توانست از این فرصت در تأدیه بخشی از دیون استفاده کند اما اقدامی نکرده است.

نورمحمدی مشکل بدهی این نهاد را دغدغه خود خواند و عنوان کرد: همه توان و تلاش خود را جهت بررسی مشکل بدهی شهرداری به‌کار می‌بندیم و در جلسه‌ای با حضور معاونت سازمان مرکزی موضوع را مطرح و در صورت ممکن نسبت به تهاتر و یا تقسیط اقدام خواهد شد.

شرمت‌اله دانشمند مدیر شهرستانی تأمین اجتماعی بدهی شهرداری دهدشت را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: از این مبلغ ۶۰۰ میلون تومان جرائم دیرکرد است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی کهگیلویه یادآور شد: بدهی شهرداری در چندین مرحله تقسیط شد و در تمامی ادوار از حساب شهرداری برداشت کردیم.

به گفته دانشمند بخشودگی جرائم طی سه دوره و از جمله در سال ۸۷ به اجرا گذاشته شد اما شهرداری در استفاده از این فرصت جهت بخشودگی جرائم استفاده نکرد.

دانشمند تصریح کرد: بدهی تقسیط شده شهرداری به علت عدم پرداخت از حالت قسط خارج شده و بازپرداخت آن در صورت ممکن یک ضرورت است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president