آوای جنوب

بحران آب در کهگیلویه و بویراحمد جدی است

آبمدیرعامل آب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر در اخبار و گزارش‌ها به تنش آبی در این استان اشاره می‌شود، موضوع جدی است، گفت: بحران آب در کهگیلویه و بویراحمد واقعیت دارد.

آوای جنوب؛

سید علی لدنی‌نژاد امروز در یاسوج با اشاره به اینکه امسال در سراسر کشور بحران آب وجود دارد شدت و ضعف آن را در استان‌های مختلف متفاوت ذکر کرد و گفت: حتی در استان‌هایی مانند گیلان و مازندران که نام آنها با بارندگی عجین است، مشکل آب وجود دارد که همه باید این مشکل را جدی گرفته و برای جلوگیری از هرگونه بحران آب، مصرف درست و بهینه داشته باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان ما مصرف آب نگران کننده‌تر از بسیاری نقاط کشور است، چراکه اگر در کشور به صورت میانگین روزانه ۱۲۰ تا ۱۴۰ لیتر مصرف آب برای هر نفر در نظر گرفته شود مصرف هر کهگیلویه و بویراحمدی به صورت میانگین روزانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ لیتر است که باید این نوع مصرف را خطری جدی در مسیر بحران آب دانست.

لدنی‌نژاد از کاهش بارندگی سال ۹۳ نسبت به سال قبل از آن در تعداد ۱۹ استان کشور خبر داد که کهگیلویه و بویراحمد یکی از این تعداد استان است که در سال گذشته با چنین پدیده‌ای روبه‌رو بوده است.

وی گفت: در استان ۱۸ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم که این خود باید هشداری جدی برای مردم و دستگاه‌های دولتی باشد که در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را ندارند.

این مسئول از دیگر مشکلاتی را که به تنش آبی و بحران آب در استان دامن می‌زند سرقت از شبکه آب دانست و گفت: این موضوع در استان به یک معضل بزرگ تبدیل شده و به غیر از فرهنگ‌سازی نباید راهکاری بهتر و اثرگذار برای آن چاره‌جویی کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با درخواست از ائمه جمعه و سایر تریبون‌های اثرگذار تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها هم وظیفه دارند برای جلوگیری از هرگونه مشکل جدی در این خصوص فرهنگ‌سازی لازم را داشته باشند، چراکه در صورت هرگونه مشکل، تبعات آن دامنگیر همه خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president