آوای جنوب

با پیگیری های معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ وصیت سردار شهید طیب محقق شد

آوای جنوب

معاون عمرانی استاندار گفت: مراحل نهایی تکمیل طریق الطیب و شروع بکار پل شهید طیب یک کار جهادی در راستای عمل به وصیت آن شهید بزرگوار است .
، شهید هدایت الله طیب در نیمه شب ۱۴ مرداد ۱۳۳۳ در روستای «موگر» از توابع شهرستان «لنده» در استان کهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد.

در دوران دبیرستان به فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی پرداخت تا اینکه در خردادماه ۱۳۵۳ در حالی که تعدادی از امتحانات دیپلم خود را داده بود، عوامل ساواک گچساران مقابل دبیرستان ۲۵ شهریور بهبهان او را دستگیر و به گچساران منتقل کردند.

در همین ایام برای ادامه تحصیل در آمریکا آماده می‌شد. ۱۵ شهریور ماه سال ۱۳۵۶ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشکده کشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی کشاورزی آغاز به تحصیل کرد.

در حالی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ نگذشته بود، به وطن بازگشت تا در دفاع از کیان و ایمان خود جانانه تلاش کند و با توجه به اینکه هدایت در دوران سربازی دوره سلاح‌های سنگین را دیده بود، پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از گذراندن یک دوره یک ماهه در شیراز، مدت شش ماه را در جبهه آبادان خدمت کرد.

در آبان ماه سال ۱۳۶۰ برای بار دوم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و به عنوان معاون گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان با شروع عملیات فتح المبین، فرماندهی تانکهای چیفتن را بر عهده گرفت. هنوز ۵ روز بیشتر از سال ۶۱ نگذشته بود که در منطقه رقابیه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

در وصیت نامه شهید طیب آمده است مرا در زادگاهم موگر دفن کنید تا بلکه بواسطه مقبره شهید این منطقه از محرومیت خارج که متاسفانه علی رغم گذشت سالها عبور و مرور از مارون زادگاه شهید طیب به سختی انجام می شود و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین مستعد کشاورزی این منطقه که می تواند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی استان داشته باشد کمترین استفاده از آن می شود.
اما در سال گذشته بود که معاون عمرانی استاندار به این مهم ورود کرد .
در روزهای اول همگان بر این باور بودند که این پروژه نیز نیمه کاره رها خواهد شد و به اتمام نخواهد رسید .
کار پروژه طیب با دیگر پروژه های عمرانی یک تفاوت خاص داشت و آن هم جهادی عمل کردن همه دست اندرکاران این کار بزرگ بود .
مسیری سخت که استاندار و معاون استاندار از آن عبور کردند اما یک سوال در ذهن ها باقی می ماند راستی در تمام این سالها چرا هیچ کس یادش نبوده .
همه دستگاه ها پای کار آمدند و با درخواست معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ تیم نفت گچساران نیز به میدان آمد .
کار سختی های خاص خود را داشت چرا که اگر سخت نبود در این سالها انجام شده بود اما عمل به وصیت آن شهید بزرگوار همه و همه کمک کرد تا به امروز که شاهد پیشرفت چشمگیری از این پروژه بزرگ باشیم .
کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص می گوید: منطقه موگر و روستای شهید طیب در شهرستان لنده یکی از مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد است و سال‌هاست مردم این منطقه برای عبور از رودخانه مارون مجبور به استفاده از وسیله خطرناکی به‌نام گرگر( جره) هستند که آسیب فراوانی به آنها وارد کرده و حتی باعث قطع انگشتان دست اهالی شده است .
وی با درود به روح پاک شهید طیب و همه شهدای جنگ تحمیلی گفت: اگر امروز کاری صورت گرفته به واسطه وصیت این شهید بزرگوار و روح قدسی وی است که در منطقه حاکم است .

حاجی زاده در ادامه افزود: در ماه های گذشته گزارش‌ها و پیگیری‌هایی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی داشت، همچنین تاکید استاندار، از این پروژه بازدید و آن را در اولویت کاری خودم قرار دادم و خوشبختانه همدلی خوبی بین دستگاه های اجرایی صورت گرفت تا این پروژه در سریعترین زمان ممکن به پایان برسد

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president