آوای جنوب

با حکم دستگاه قضا کارگاه پروژه آبرسانی به دهدشت غربی پلمپ شد

با حضور امام جمعه، بخشدار مرکزی و قاضی دادگاه عمومی شهرستان لنده و صدور حکمی، کارگاه شرکت ریگ بتن متولی پروژه آبرسانی به دهدشت غربی از رودخانه مارون در ایدنک پلمپ شد.

آوای جنوب؛

 پروژه آب‌رسانی به دهدشت غربی(سوق) حدود ۲ سال پیش از سوی آب منطقه‌ای شهرستان کهگیلویه و استان در روستای ایدنک از توابع شهرستان لنده آغاز شد.

از آغاز این پروژه تاکنون خطرات احتمالی که اجرای پروژه برای پل ارتباطی شهرستان لنده به دهدشت داشته بارها به متولیان امر گوشزد شده اما با وجود رسانه‌ای شدن موضوع تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و پایه‌های پل در خطر تخریب قرار گرفته است.

صبح امروز جمعی از مسئولان شهرستان لنده به همراه قاضی دادگاه عمومی و امام جمعه شهرستان لنده و بخشدار مرکزی در محل کارگاه شرکت ریگ بتن مجری سد مخزنی و پروژه آبرسانی به دهدشت غربی حضور یافتند که قاضی حکم پلمپ کارگاه و معلق شدن پروژه تا زمان انجام تمهیدات لازم را صادر کرد.

عادل مرادی بخشدار مرکزی لنده در این خصوص با اشاره به دلایل پلمپ شرکت ریگ بتن و کارگاه ایجاد سد مخزنی در روستای ایدنک گفت: با آغاز به کار شرکت ریگ بتن در حاشیه رودخانه مارون و انحراف این رودخانه به سمت دو پایه از پل خطر تخریب پل به این شرکت و پیمانکار آن اعلام گردید.

وی افزود: تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و مواردی از جمله ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پل قبل از اجرا و احداث سد مخزنی به توافق رسیده بود ولی مجریان پروژه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع این مهم با دستگاه قضا در میان گذاشته شد که در این زمینه تذکرات و اخطارهای قانونی هم به شرکت و هم به آب منطقه‌ای استان داده شد ولی متولیان در اجرای تعهدات خود کوتاهی کردند، دستگاه قضایی شهرستان مهلتی در این خصوص تعیین کرده بودند که با اجرایی نشدن تعهدات امروز با حضور قاضی دادگاه عمومی و امام جمعه و مسئولان اداره راه و شهرسازی شهرستان حکم پلمب این شرکت و کارگاه اجرایی شده است.

بخشدار مرکزی لنده خاطرنشان کرد: این حکم تا زمان اجرای تعهدات و ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پل به قوت خود باقی خواهد بود و به محض اجرای تعهدات این پروژه می‌تواند ادامه کار خود را از سر گیرد.

 

 

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president