آوای جنوب

با استانی نشدن انتخابات مجلس پروژه ” بگم ، بگم ” های نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شد

چرا نمایندگانی که تا دوهفته پیش به همدیگر نان قرض می دادند به یکباره با استانی شدن انتخابات اینگونه می شوند

نمایندگان-کهگیلویه-و-بویراحمدبا استانی نشدن انتخابات مجلس شورای اسلامی پروژه «بگم، بگم» های نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد هم کلید خورده است.

پس از آنکه نماینده مردم گچساران و باشت در نشستی با تعدادی از جوانان اصلاح طلب گچساران سخنانش به بیرون درز پیدا کرده است نمایندگان مردم بویراحمد و کهگیلویه نیز در مصاحبه های جداگانه ای واکنش نشان دادند.

باید دید چرا نمایندگانی که تا دوهفته پیش به همدیگر نان قرض می دادند به یکباره با استانی شدن انتخابات اینگونه می شوند.

آوای جنوب؛

زارع
زارعی در واکنش به اظهارات نماینده گچساران و باشت گفته است : سه میلیارد به راه آهن اختصاص دادم و حتی آقایان اعتراض کردند که کاری به بودجه گچساران نداشته باش

نماینده بویراحمد و دنا در خصوص مطلبی که از قول غلامرضا تاجگردون نقل شده بود که بودجه راه آهن یاسوج اقلید را من گرفتم و روح آقایان(زارع و بزرگواری) خبر نداشت، به خبرنگار سایت استان گفت: البته بنده با آقای تاجگردون تماس گرفتم و ایشان گفت که به این شکل نگفته است. هر چند چون داریم به ایام انتخابات نزدیک می شویم این گونه جوسازی های تشدید می شود و ما هم اهل این حرف ها نیستیم و سعی می کنیم با عمل خودمان را نشان دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: در همین پروژه راه آهن، بنده از سال ۹۲ که مبلغی را برای شروع این پروژه اختصاص دادیم و سال ۹۳ هم به همین شکل ولی به دلیل کمبود بودجه کار راکد ماند. تا این که سال گذشته از محل بودجه ماده ۱۸۰ که در اختیار نمایندگان است مبلغ یک میلیارد برای احداث ساختمان استانداری اختصاص دادیم و استاندار هم چون این کار متعلق به تمام استان بود از محل اعتبارات کهگیلویه و گچساران هم هر کدام نزدیک به یک میلیارد اختصاص داد.

وی ادامه داد: با مخالفت سازمان مدیریت و برنامه به این دلیل که از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ نمی توان برای ساختمان های دولتی برداشت انجام داد بنده طی یک هفته تلاش و رایزنی دوستان را متقاعد کردم که این سه میلیارد را حالا برای پروژه راه آهن یاسوج-اقلید اختصاص دهیم. حتی آقایان اعتراض کردند که اگر می خواهی یک میلیارد خودت را اختصاص بده و یک میلیارد شهرستان های کهگیلویه و گچساران را به این کار اختصاص ندهید.

زارعی با اشاره به مهم بودن این طرح تصریح کرد: با این وجود ما تمام تلاش مان را کردیم تا نهایتا با این مبالغ و بودجه ای که برای این طرح اختصاص یافته بود طرح برای واگذاری به پیمانکار در روزنامه ها آگهی شد و الان هم پیمانکار مشخص شده و انشاالله کار پیش خواهد رفت.

نماینده بویراحمد و دنا در پایان با گلایه از جوسازی های برخی رسانه ها گفت: ما اهل شانتاژ و خبرسازی و رسانه ای کردن موضوعات نیستیم و الان اگر به بویراحمد و دنا سفر کنید می بینید که همه جا در حال فعالیت هستند. در این یکی دو هفته که در منطقه بوده ام هرکجا که می رویم طرح های عمرانی فعال و در حال کار هستند. امیدوارم برخی مسائل باعث نشود دوستان چشمشان را بر این واقعیات ببندند.

و به دنبال آن بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه نیز واکنش نشان داده و گفته است : حرفهای زیادی دارم و از تریبون مجلس ذهن همه را روشن می کنم که تاجگردون کیه و چه کارهایی کرده

محمدعلی بزرگواری به خبرنگار ما گفت: من هم شنیدم آقای تاجگردون در چرام گفت “نمایندگی یعنی نوکری مردم و همین آقای بزرگواری نوکر شما است و به وی رای بدهید” اگر من بفهمم تاجگردون در این صحبتهای جدید منظورش من بودم، حرفهای زیادی دارم و از تریبون مجلس ذهن همه را روشن می کنم که تاجگردون کیه و چه کارهایی کرده.
بزرگواری خاطرنشان کرد: ما تا کنون مبنایمان بر تعامل بوده چون استانمان از نظر محرومیت و زیرساخت ها نیاز به کار بیشتری دارد گفتیم از این بحث های حاشیه ای نداشته باشیم و به فکر توسعه و پیشرفت استان باشیم.

تاجگردون تا همین اواخر خودش نماینده فراکسیون اصولگراها معرفی می کرد
بزرگواری گفت: ایشان در سال اول بدنبال پیوستن به فراکسیون پیروان رهبری بود که با فراکسیون پایداری دو فراکسیون اصلی اصولگرایان در مجلس هستند. در نشستی جدیدا برای اولین بار درحالی که خیلی از نمایندگان نمیدانستند خود را به عنوان نماینده اصلاح طلب معرفی کرد.
اما این که حالا چندماهی است که در اصلاحطلب نشان دادن خودش زیاده روی می کند، در واقع این ها به خاطر مسائل انتخابات است.

اگر انتخابات استانی بود معلوم می شد کی در استان پایگاه دارد
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام گفت: حالا که انتخابات منطقه ای است ولی اگر انتخابات بصورت استانی بود آن وقت معلوم می شد کی در استان پایگاه دارد و رای می آورد . همه اصولگرایان گچساران من را قبول دارند بنده بارها از سوی اصولگرایان گچساران دعوت شده ام که به آن جا بروم و مدیریت کنم مجموعه اصولگرایان را ولی به خاطر احترام به آقایان و این که حوزه انتخابی من نیست این کار را نکردم.

کهگیلویه حوزه نمایندگی من است ولی تعیین مدیر یک شهرستان وظیفه نماینده نیست
بزرگواری اظهار داشت: تعیین مدیر شهرستان وظیفه اصلی نمایندگان نیست، تنها کسی که ایشون معرفی کرد پسر برادر من بود (که همکارشان هست) به عنوان مدیر شهرستان اداره برق و این خیلی صحبت نامناسبی است که تغییر یک مدیر جزیی را ایشان دنبال کند. این که گفته شود در جابجایی یک مدیر در شهرستان این کار را من انجام داده ام زیبنده یک نماینده نیست. به بنده گفتند که مدیر آن جا ضعیف است. گفتم یک نفر قوی تر بگذارید و چون وظیفه نماینده چیز دیگری است دیگر دخالتی نداشتم. در صورتی که آن شخص برادرزاده من بود، آن وقت آقای تاجگردون کس دیگری را می گذارد و بیان می کند که من هم نیروهای خودم را بکار می گیرم. آن هم در شهرستان کهگیلویه که حوزه نمایندگی من است! این نوع سخن گفتن صحیح نیست.

ما هم کمک کردیم، اما حرف درستی نیست بگوییم زارع خبر ندارد
وی افزود: در یک جلسه ای برای طرح های استانی با معاون رئیس جمهور صحبت می کنیم و من برای طرحی که آقای تاجگردون پی گیرش هستند چانه می زنم این دلیل نمی شود خودم را همه کاره تامین بودجه و …آن طرح بدانم. مثلا همین راه آهن اقلید-یاسوج را آقای زارع دارند پیش می برند بقیه هم کمک می کنند یا جاده جلیل به سادات که در حوزه انتخابیه بنده است و سایر طرح ها که برای عمران و آبادی همه استان است.
آن کسی که راه آهن اقلید را پیگیری میکند زارع است و آن کسی که شهرستان شدن مارگون را پیگیری می کند باز آقای زارع است و همه با هم کمکش میکنیم. ولی این حرف درستی نیست که بگوییم زارع خبر ندارد و من کار آن شهرستان را پیگیری میکنم.
بنده چرام و لنده را شهرستان کردم و شهرستانی دیشموک و قلعه رئیسی هم در دستور کار من است زارع هم پیگیر مسائل حوزه انتخابی خودش است. در مسائلی که نفع مردم استان در آن است همه کمک میکنیم و به عنوان مثال اگر جاده بهبهان به گچساران را من بگم ملی کردم این اصلا درست نیست.

تاجگردون

و در ادامه متن صحبتهای نماینده مردم گچساران و باشت در ذیل می آید:
نماینده مردم گچساران و باشت در نشست خصوصی با برخی از جوانان اصلاح طلب شهرستانهای کهگیلویه و گچساران حرفهایی بی سابقه ای زد.
این نشست که هفته گذشته در محله کارکنان شهر گچساران برگزار شد از سوی جوانان اصلاح طلب بویراحمد تحریم شده بود و در آن حضور نیافتند.

غلامرضا تاجگردون در این نشست خصوصی و تا حدی محرمانه حرفهای بی سابقه‌ای را بر زبان آورده که به برخی از آنها به صورت تیتر وار به اطلاع مخاطبان می رسد:

* اصلاح طلبان دنبال چینش نیروهای خودشان هستند و من هم دنبال به کار گیری نیروهای خودمم
* من در مشی و ایدئولوژی با اصلاح طلبان مشکلی ندارم ولی اصلاح طلبان استان بیان و بشینن اگه من در مشی اصلاح طلبی اشتباه کرده ام با دلیل و مدرک به من بگن ولی اینها بیشتر در چینش افرد با من مشکل دارند اونها به دنبال چینش نیروهای خودشون هستند و من میخوام نیروهای خودم را به کار بگیرم.

* هر جلسه مهمی که سران اصلاحات کشور در تهران دارند مرا به آن جلسه دعوت می کنند اما در استان مرا اصلاح طلب نمی دانند.
* گزینه من واسه علوم پزشکی خانم دکتر پورانصاری بود که موافقت نشد.
* تا لحظه آخر از رمضانی حمایت کردم هر چند بارهای بار سران اصلاحات استان از من خواستن که رمضانی را برکنار کنم، نکردم چون رمضانی نماد اصلاحات بود.
* کسانی که به هدایت خواه و بزرگواری رای داده اند حق ندارند من را نقد اصلاح طلبی کنند.
* آقایون در مجلس به من اعتراض کردن و مصاحبه منو در دست داشتند که چرا گفته ام اصلاح طلبم.
* آنهایی که میگویند خادمی اصلاح طلب نیس بگویند کی اصلاح طلبه؟
* رییس جمهور باید در مورد رفع حصر حرف بزند نه من.
* آنهایی که میگویند من نقشی در افزایش بودجه ها نداشتم بگویند چطور تا پارسال بودجه هاشون زیاد نمیشد؟
* در چرام نگفتم به بزرگواری رای بدهید.
* از اینکه آقای …………………………………در مجلس ……………. شرمم می آید.
* رئیس جدید شرکت برق کهگیلویه را من معرفی کردم و نیروی من است.
* بودجه راه آهن اقلید به یاسوج را من تامین کردم و بقیه(زارع) اصلا خبر نداشتند.
* برای شهرستان شدن مارگون دست به دامن من می شوند و وقتی هم کاری انجام می شود در رسانه ها مرا متهم می کنند.
* بخش اعظمی از بودجه محور سادات – باغچه جلیل با پیگیری های من تامین شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حسن گفت:

    تاج میتونه تاکور شود هر آنکه نتواند دید

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president