آوای جنوب

با استانی شدن انتخابات بساط حضور نمایندگان در مراسمات عزا و شادی جمع می شود

استانی شدن انتخابات این است که بساط بسیاری از کارهایی که نباید انجام شود، در استان برچیده خواهد شد

بزرگوارینماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: بساط حضور نمایندگان در مراسمات عزا و شادی با استانی شدن انتخابات برچیده می‌شود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری با بیان اینکه استانی شدن انتخابات برای همه کشور محاسنی دارد، این محاسن را برای استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از سایر نقاط دانست.

وی ادامه داد: یکی از مزایای این طرح در قالب استانی شدن انتخابات این است که بساط بسیاری از کارهایی که نباید انجام شود، در استان برچیده خواهد شد.

وی با تقبیح حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در همه مجالس گفت: این که صله رحم به جای آورده شود و احترام به مردم بگذاریم، کاری به‌جا و شایسته است اما اینکه کار و خدمت را رها کرده و تنها به مجالس عزا و شادی بچسبیم، زیبنده نیست که در طرح استانی شدن انتخابات به خودی خود این‌گونه مسائل را نخواهیم داشت.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس یادآور شد: بسیاری از این برنامه‌ها وقت و زمان را از نمایندگان می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که پی‌گیر مشکلات حوزه انتخابیه و کارهای موردی مردم شویم که در طرح استانی‌شدن انتخابات تا حدود زیادی توقعات از دوش نمایندگان برداشته می‌شود.

وی با ذکر وظایف نمایندگان در دو حوزه نظارت و قانون‌گذاری افزود: در استان ما به گونه‌ای انتظارات از نمایندگان مجلس برای شرکت در مجالس و محافل بالا رفته که این دو بعد تا اندازه‌ای زیر سایه قرار گرفته است و امیدواریم که نمایندگان مجلس و شورای نگهبان با اعتماد به این طرح برای همیشه وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را روشن کنند.

وی کاریابی را وظیفه نماینده مجلس ندانست و گفت: نماینده‌ای که شب و روز و زندگی خود را فدای کار و خدمت به استان کرده و برای رفع مشکلات کلی حوزه انتخابیه، شبانه‌روز پی‌گیر است، نباید به دلیل عدم توفیق در کاریابی مورد هجمه قرار گیرد که متأسفانه اکنون چنین وضعیتی را در استان داریم.

وی یکی از مزایای این طرح را کنار زدن برخی رسوم دانست و گفت: در استان ما رسم شده که نماینده باید در مراسم عزا و شادی شرکت کند که امیدواریم با استانی شدن انتخابات این رسم برداشته شود، چراکه فرصت خدمت را از وکیل و نماینده مردم به کلی سلب می‌کند.

جمع شدن نگاه‌های قومی و قبیله‌ای یکی دیگر از مزایای این طرح بود که بزرگواری به آن اشاره کرد و افزود: وقتی نماینده متعلق به همه استان باشد دیگر قوم‌ها و قبیله‌ها از یک نفر توقع کار غیرهمگانی ندارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president