آوای جنوب

باهنر: نمی‌گذاریم فتنه‌گران و جریان انحرافی وارد فرآیند وحدت اصولگرایان شوند

باهنرنایب رئیس مجلس با اشاره به روند وحدت اصولگرایان تاکید کرد: یکی از خطوط قرمز ما فتنه و دیگری انحراف است که ما در ائتلاف مواظبت می‌کنیم این دو گروه در اصولگرایان وارد نشوند.

آوای جنوب ؛

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز کارگر گفت: مقام معظم رهبری بیانات مهمی را مبتنی بر حمایت از تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان توسط حاکمیت مطرح کردند و به مردم و مسئولین نیز توصیه کردند که از تولیدات داخلی استفاده کنند. از آن زمانی که مقام معظم رهبری اصلاح الگوی مصرف را مطرح کردند و حتی سال را با این عنوان در نظر گرفتند، یکی از اقدامات آن فرهنگ‌سازی برای استفاده از تولیدات داخلی بود.

“امروز ما از بیکاری فرزندان و بیکاری قشر تحصیل‌کرده رنج می‌بریم که نرخ بالایی هم دارد، ولی تنها راه برون رفت از این مشکلات ترویج فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ مصرف تولیدات داخلی است و باید باورمان شود خرید هر کالای خارجی می‌تواند از ایجاد یک فرصت شغلی جلوگیری کند.”

وی با بیان اینکه البته بعضی کالاهای خارجی جانشین ندارند و حتی در برخی کشورهای توسعه یافته نیز این‌چنین است، گفت: تراز واردات و واردات باید حفظ شود. گرچه صادرات غیرنفتی قابل قبول است، اما صادرات غیرنفتی ما به نوعی به صنایع پتروشیمی بر می‌گردد که با نفت و گاز ارتباط دارد، ولی ما باید واردات را به صفر برسانیم و در صادرات پیشی بگیریم. این کار تنها راه برون‌رفت از رکود است و مجلس و دولت هم باید تلاش کنند که در این مسیر پیش بروند.

باهنر با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و بزرگداشت روز معلم نیز گفت: متاسفانه هر سال شعار حمایت از معلم‌ها را سر می‌دهیم ولی آن مقدار که باید به این قشر رسیدگی شود و حق معلمینی که شغل آنها شغل انبیاء است درست ادا نمی‌شود. البته برنامه‌هایی هم دولت باید به مجلس بیاورد تا تصویب شود. کسانی که به وظیفه خود عمل می‌کنند باید بیشتر تشویق شوند و زمینه طوری باشد که نیروی نخبه و متقی در مسئولیت تعلیم و تربیت جذب شود و ما امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در این راستا بهتر عمل کنیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی در خصوص وحدت جریان اصولگرایی با احمدی‌نژاد، گفت: وحدت اصولگرایان موضع و سیاست راهبردی در جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری است که بتوانیم وحدت اصولگرایی را به حداکثر برسانیم؛ البته نقطه هدف وحدت صددرصدی است ولی احتمال اینکه به وحدت صددرصدی برسیم بعید است. البته تلاش می‌کنیم به صددرصد نزدیک شویم. در خصوص آقای احمدی‌نژاد هم باید بگویم که گروه‌هایی با احمدی‌نژاد همراه بودند، الان یک شخصیت حقوقی واحد ندارند. کسانی بودند که با احمدی‌نژاد در زمان دولت بودند ولی ارتباط و همکاری خود را قطع کردند و بعضی‌ها هم تا پایان دولت کار کردند ولی الان ارتباطی ندارند. برخی دیگر در حال حاضر با شرط و شروط با احمدی‌نژاد ارتباط دارند و می‌گویند اگر مواضع را اصلاح کند ما با او همراه خواهیم شد و برخی هم هیچ‌گونه ارتباطی با آقای احمدی‌نژاد ندارند. به هر حال مجموعه احمدی‌نژاد، مجموعه واحد و همگن نیست و باید پرسید که کدام بخش از این مجموعه را می‌خواهید؟

وی با بیان اینکه ما در وحدت و ائتلاف اصولگرایان دو خط قرمز داریم تصریح کرد: یکی از خطوط قرمز ما فتنه و دیگری انحراف است که ما در ائتلاف مواظبت می‌کنیم تا این دو گروه در اصولگرایان وارد نشوند ولی بقیه اصولگرایان قابل مذاکره است.

هیچ‌گاه مانع انتشار اسامی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفتند، نبودم

باهنر همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما مانع از انتشار اسامی کسانی هستید که از رحیمی پول دریافت کرده‌اند تصریح کرد: بنده هیچ‌گاه مانع انتشار اسامی نبودم، اما معتقد هستم افشا کردن، مسئله‌ای را حل نمی‌کند.

نایب رئیس مجلس اضافه کرد: نماینده مجلس برای تبلیغ نیاز به هزینه دارد که البته در هر دوره‌ای متفاوت است و درصد کمی از نماینده‌ها هستند که خود هزینه انتخاباتی خود را پرداخت می‌کنند، ولی مابقی کاندیداها، چه آنهایی که انتخاب می‌شوند و چه نمی‌شوند برای هزینه‌های انتخاباتی کمک می‌گیرند.

وی افزود: اینکه آقای رحیمی در ۳ سال قبل ۴،۵ میلیون به کاندیدایی هم داده باشد همان نرخ و همان پول بخش بسیار کمی از هزینه‌های تبلیغاتی است که ممکن است نماینده زمانی که وی در کسوت رئیس دیوان محاسبات یا معاون رئیس جمهور بوده از آقای رحیمی دریافت کرده باشد. این مسئله اشکال و مانعی ندارد ولی اینکه آقای رحیمی این پول را از کجا آورده باید سوال شود و به نظر من نماینده‌هایی که پول گرفتند اتهامی ندارند و کسانی که پول می‌گیرند باید دقت کنند که منبع آنها پول کثیف نباشد.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه چقدر جبهه پایداری با سایر اصولگرایان تفاهم دارد گفت: ائتلاف در بین اصولگرایان انجام خواهد شد و در حال حاضر گفت‌وگوهای زیادی چند جانبه، دو جانبه و … صورت می‌گیرد که خیلی از آنها رسانه‌ای نمی‌شود، ولی ما به صورت رسمی با جبهه پایداری مذاکره نکردیم. البته حزب موتلفه اسلامی که از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری هستند با جبهه پایداری مذاکره کردند که مذاکرات آنها هم خیلی خوب بوده است.

علاقه‌مندیم جامعتین محور و میزبان ائتلاف اصولگرایان باشند

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما برای ائتلاف علاقه‌مندیم جامعتین محور و میزبان باشند و فعالان جریان اصولگرایی را دعوت کنند تا به یک اساسنامه نحوه همکاری برسیم، تصریح کرد: هفته گذشته قرار بود در خدمت آیت‌الله موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز جلسه‌ای برگزار شود، ولی مشکل برای ایشان پیش آمد و آن جلسه برگزار نشد و انشاءالله هفته آینده این جلسه تشکیل می‌شود که در آن جلسه جبهه پایداری، جبهه پیروان و سایر احزاب اصولگرا حضور دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی اعضای دولت مانند اکبر ترکان بحث افشاگری و بگم بگم را در سال ۹۴ مطرح کرده‌اند و این مسائل چقدر می‌تواند فضای انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد گفت: وقتی به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم، بعضی بداخلاقی‌ها نمود پیدا می‌کند در صورتی که انتخابات یک فرصت است و می‌تواند منشاء شور و نشاط و مسابقه خیرات و خدمت باشد. به هر حال یکی از افتخارات ما انتخابات متعدد و متنوعی است که به طور میانگین در هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود و قرار است شادابی و نشاط را ایجاد کند، ولی این بداخلاقی‌ها این فضا را کدر می‌کند که من می‌گویم این کار را نکنید و به دنبال روش غیر اخلاقی برای بیرون کردن رقیب خود نباشیم.

باهنر اضافه کرد: اگر بگم بگم خوب بود، اینقدر محکوم نمی‌شد. حتی در پاسخ به بگم بگم دیگران هم نباید بگم بگم کنیم زیرا اصلا خوب نیست.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اصولگرایان با علی لاریجانی و یا دولت نیز گفت: من هنوز یک تشکیلات رسمی سیاسی انتخاباتی ناشی از دولت را نمی‌شناسم و آنها نیز گروهی معرفی نکرده‌اند. البته معاون رئیس جمهور دبیر کل یک حزب هم هست که این مسئله اشکالی ندارد. مثلا آقای نوبخت در حزب اعتدال و توسعه صحبت کرده‌اند و آقای جهانگیری نیز اخیرا در حزب کارگزاران سازندگی صحبت کرده‌اند که این مسائل اشکالی ندارد، ولی دولت حزب ندارد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از ستادهای انتخاباتی آقای روحانی نیز فعال هستند که خبر ما این است که فعالیت این ستادها مورد تایید نهاد ریاست جمهوری نیست و نهاد ریاست جمهوری نیز فعالیت‌های آنها را منسوب به خودش نمی‌داند.

باهنر در خصوص ائتلاف با اعتدالیون نیز گفت: اعتدالیون شخصیت حقوقی تعریف شده‌ای ندارند. مثلا ما به عنوان جبهه پیروان خط امام و رهبری، احزاب سیاسی و صنفی داریم که همه از وزارت کشور مجوز دارند و یا جبهه پایداری که دوره گذشته به لحاظ قانونی رسمیت نداشت، الان از وزارت کشور مجوز گرفته است. اما حزبی به عنوان حزب اعتدالیون نداریم. البته قبلا حزب اعتدال و توسعه بوده و هنوز هم فعالیت می‌کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اگر اعتدالیون در قالب حقوقی و حزبی باشند، باید با آنها مذاکره کنیم تا ببینیم آیا مواضع ما با آنها همخوانی دارد یا خیر.

وی در پاسخ به سوالی درباره حزب علی لاریجانی نیز گفت: در مجلس طیفی به عنوان فراکسیون رهروان ولایت وجود دارد که بنده نیز عضو آن هستم، ولی برخی می‌خواستند حزبی را در بیرون تشکیل دهند که من نه عضو موسس آن هستم و نه تاسیس آن را پیگیری می‌کنم و حتی وقتی به آقای لاریجانی هم گفتم ایشان گفت من عضو حزب نیستم.

باهنر اضافه کرد: فراکسیون رهروان ولایت در دوره آینده می‌تواند نقش خوبی ایفا کند و البته جامعه روحانیت مبارز نیز دعوت می‌شود.

پیش‌بینی باهنر از انتخابات مجلس در تهران: یک لیست اصولگرا و یک لیست اصلاح‌طلب

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان برای انتخابات مجلس لیست واحدی ارائه می‌دهند گفت: در تهران یک لیست اصلاح‌طلب و یک لیست اصولگرا وجود خواهد داشت و حتی ممکن است ترکیبی از این دو لیست هم در بیاید ولی به نظر من ۲ یا ۳ لیست از همه احزاب چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نگارش متن نهایی توافق هسته‌ای که هم‌اکنون مطرح می‌شود نیز گفت: من در دولت دهم گفته‌ام و در دولت یازدهم هم می‌گویم که مشکلات داخلی مملکت اعم از عدم رونق اقتصادی، تورم، بیکاری و … حداکثر ۳۰ تا ۴۰ درصد آنها به تحریم‌ها ارتباط دارد. ۷۰ درصد مشکلات ما ربطی به تحریم‌ها ندارد و باید با خردورزی و شجاعت آنها را برطرف کنیم که محور همان اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند. ما راه‌های زیادی داریم که حتی با استمرار تحریم‌ها وضعیت معیشت، اشتغال و رونق اقتصادی بهبود پیدا کند.

باهنر با بیان اینکه ما منتظر تفاهم قطعی نیستیم، تصریح کرد: ما بازی برد برد را شروع کرده‌ایم که طرفین می‌توانند از آن سود ببرند، ولی آنها می‌گویند گزینه‌ها را روی میز می‌گذاریم. یادشان باشد که از ۵۰ سال قبل امام خمینی با نهضت اسلامی و حکومت اسلامی بازی برد – باخت را شروع کردند و ملت ایران پشت سر رهبری در این ۵۰ ساله با بازی برد – باخت با آمریکا دست و پنجه نرم کرده‌اند . مسلما آنها کسانی هستند که باختند و می‌‌توانیم مشاهده کنیم که ما نسبت به گذشته چقدر مستقل‌تر، پیشرفته‌تر و دارای آزادی بیشتر هستیم. ما این مسئله را روی میز نگه داشته‌ایم. ما در بازی برد – باخت مجرب‌تر هستیم و می‌توانیم دشمن را به عقب برانیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه خط قرمزهای ما در مذاکرات هسته‌ای مشخص است تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند تندتر یا خشن‌تر شوند باید دقت کنند مقام معظم رهبری همواره بارها اعتماد به گروه دیپلماتیک را مطرح کرده‌اند، ولی فرموده‌اند که ما دغدغه داریم زیرا دشمن مکار است و بارها نشان داده که عهدشکن است. البته مجلس نیز بحث مذاکرات هسته‌ای را رصد می‌کند و اگر آنها بخواهند زور بگویند ما نشان داده‌ایم که زیر بار حرف زور نمی‌رویم و جبهه بازی را عوض می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حضور برخی از شخصیت‌های اصلاح طلب در همایش جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان خط امام و رهبری مشاهده می‌شود آیا می‌خواهید با آنها ائتلاف کنید گفت: جلسات ماهیانه ما همواره برگزار می‌شود و همانطور که اشاره شد در جلسه اخیر آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد سخنرانی کردند. حالا ممکن است برخی بیایند و سخنرانی را گوش دهند. البته ما هیچ چیز را مخفی نمی‌کنیم، گرچه اگر بخواهیم مخفی کنیم طوری مخفی می‌کنیم که شما متوجه نشوید، ولی ما با آنها مذاکره‌ای نکرده‌ایم.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و تفاوت آن با نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال حاضر به عنوان یک شهروند می‌تواند نظر بدهد و نظر آن ارتباطی به مجلس ندارد، زیرا مصوبه مجلس پس از تصویب به شورای نگهبان می‌رود و اگر آنجا اصراری صورت بگیرد، به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و مجمع بین نظر مجمع و شورای نگهبان را انتخاب می‌کند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه طرحی که در مجلس تصویب می‌شود طرح استانی – شهرستانی است، تصریح کرد: حوزه‌های انتخابیه به همین صورت باقی می‌ماند. مثلا جیرفت کرمان نماینده خواهد داشت و شهر و نماینده جیرفت با توجه به شرایطی ثبت‌نام می‌کند، اما رای نماینده جیرفت در سطح استان کرمان گرفته می‌شود و هر کسی در سطح استان رای بیاورد نماینده همان شهرستان جیرفت می‌شود. یعنی سطح رای‌گیری استانی، ولی نماینده، نماینده شهرستان است که ما این موضوع را هفته آینده نیز در صحن علنی مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در سخنرانی‌های اخیر خودتان گفته‌اید که برخی در تحریم‌ها سود می‌برند، اینها چه کسانی هستند، گفت: بحث تحریم‌ها را نباید اینطوری مطرح کنیم، تحریم‌ها ظالمانه و ضد بشری است که به ایران تحمیل شده است.

باهنر با بیان اینکه اقتصاد کشور در تحریم‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: خیلی وقت‌ها تحریم‌ها را دور زده‌ایم که به این طریق کالا برای ما گرانتر می‌شد و کسانی هم کمک می‌کردند تا دور زدن تحریم‌ها و خرید کالای تجاری صورت بگیرد. حرف ما این است وقتی تحریم‌ها برداشته می‌شود روابط اقتصادی نیز باید برگردد و اینطوری نباشد وقتی تحریم‌ها برداشته شد تولید داخلی نادیده گرفته شود و دولت و مجلس باید کاملا آماده باشند که اگر تحریم‌ها برداشته شد اقتصاد کشور را بر همین مبنا در نظر بگیرند.

جزو طراحان استانی شدن انتخابات مجلس نبودم و امضا هم نکردم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: من جزو طراحان این طرح نبودم و امضا هم نکردم، ولی این طرح دو هدف دارد. هدف اول این است که ما باید انتخابات کشور را به سمت حزبی و تشکیلاتی ببریم. در بعضی از شهرها در ۹ دوره، ۹ نماینده به مجلس فرستاده شده که به نظر من یک نماینده هر چقدر تعداد نمایندگی آن در مجلس بیشتر باشد می‌تواند برای مجلس مفید‌تر و موثرتر کار کند. بر این اساس وقتی انتخابات را به سمت تحزب ببریم لیستی می‌شود و آدم‌های ملی‌تری انتخاب می‌شوند.

وی افزود: در طرح استانی شدن انتخابات مجلس سطح کار نمایندگان نیز بالا می‌آید و مثلا به جای اینکه پیگیر اشتغال برای ۵۰۰ نفر از مردم حوزه انتخابیه خود باشند، وقتی نماینده استان می‌شوند به فکر بنگاهی می‌افتند که برای آن ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کنند.

باهنر افزود: نکته دوم در طرح استانی شدن انتخابات مجلس این است که نماینده یک مقدار وقتش آزاد شود و به کارهای مجلس رسیدگی کند. در این صورت کسی که نماینده استان می‌شود به کارهای مجلس رسیدگی می‌کند. زیرا در حال حاضر ۸۰ درصد وقت نماینده‌ها صرف ارباب رجوع می‌شود که البته این خودش یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و ما برای اینکه این دو وجه را حفظ کنیم طرح استانی – شهرستانی انتخابات در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس افزود: به نظر من تکلیف طرح استانی – شهرستانی شدن انتخابات تا نیمه خردادماه مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با فکت‌شیت ایرانی گفت: فکت‌شیت را اگر به صورت عامیانه بخواهم بگویم این است که هر طرف نامه‌ای را منتشر می‌کند تا بگوید برداشت‌های من این موارد است که این فکت‌شیت تعهدی برای طرفین ایجاد نمی‌کند و آن چیزی که تعهد می‌آورد همین متنی است که طرفین آن را می‌نویسند.

باهنر افزود: آمریکا نیز فکت‌شیتی را منتشر کرده که ما و تیم مذاکره کننده بسیاری از آن را قبول نداریم و آقای ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده در خصوص آن بارها مصاحبه کرده‌اند ولی اگر گزاره‌برگ ایرانی منتشر می‌شد خیلی بهتر بود که وزارت خارجه می‌گوید این فکت‌شیت آماده است، اما انتشار آن ممکن است ضرر داشته باشد.

نایب رئیس مجلس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره اقدام داوطلبانه دولت در اجرای پروتکل الحاقی با توجه به مصوبه مجلس نیز گفت: اگر قرار بر پیوستن به پروتکل الحاقی است، حتما باید مجلس آن را تصویب کند و دولت هم می‌تواند داوطلبانه بعضی از بندهای آن را به صورت شرطها و شروطها اجرا کند و مثلا مجلس به دولت یک چراغ سبزی نشان بدهد که دولت بتواند به صورت داوطلبانه برخی از بندهای پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه اجرا کند.

دولت برای اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی باید از مجلس اجازه بگیرد

وی افزود: در چند سال قبل دولت می‌خواست کاری را انجام دهد که مجلس مصوبه‌ای را در نظر گرفت که دولت حق اقدام داوطلبانه را ندارد. به همین دلیل باید مجلس برای اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی باید اجازه دهد که سازوکار حقوقی آن را در مجلس حل کنیم.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر آیا نظر جبهه پیروان با جبهه پایداری در خصوص انتخاب اصلح و صالح تفاوت دارد گفت: به نظر من باید کاندیداها ضمن اینکه صالح هستند باید بتوانند از مردم رای بگیرند و اگر اینطور بگوییم که کاندیداهای ما اصلح است حتی اگر رای نیاورد این فعالیت حزبی و انتخاباتی نیست ما می‌توانیم دانشگاهی تاسیس کنیم و این کار را آنجا انجام دهیم ولی برای ورود به مجلس شرط رای‌گیری و رای آوردن است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ما صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول برای نماینده شدن ترجیح می‌دهیم. البته برای استانداری، وزارت و … باید اصلح را انتخاب کنیم هر چند که وزیر هم بالاخره از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی افزود: پایداری اوایل چنین نظری را داشت ولی الان متوجه شده است که همه تلاش ما برای رای آوردن است و ما در این مسئله مشکلی با پایداری نداریم.

باهنر در پاسخ به سوالی در مورد ائتلاف اصولگرایان با سعید جلیلی نیز گفت: سعید جلیلی به عنوان شخص حقیقی در لیست کاندیداها قابل بررسی است و به درد مجلس هم می‌خورد، اما اینکه چه کسی سرلیست باشد ما هنوز وارد این موضوعات نشده‌ایم.

نایب رئیس مجلس در خصوص حضور وزیر کشور در پارلمان برای پاسخگویی به بحث پول‌های کثیف گفت: آقای رحمانی فضلی در صحن علنی دو مسئله را مطرح کردند اول اینکه رسانه‌ها حرف‌هایش را بد مطرح کرده‌اند که به نظر ما با توجه به اینکه وزارت کشور روابط عمومی و سخنگو دارد باید این موضوع بلافاصله اصلاح می‌شد ولی آقای رحمانی‌فضلی در نهایت گفتند که اشتباه شده و من عذرخواهی می‌کنم که با این حرف پرونده رحمانی فضلی عملا بسته می‌شود اما مجلس می‌تواند نگران ورود پول‌های کثیف به انتخابات باشد.

وی در خصوص حمله آل سعود به یمن نیز گفت: کشور یمن، کشور سابقه‌دار و مسلمانی است که مدت‌ها به صورت یکپارچه است و مردم نیز اعتراضاتی داشتند که به نظر من دوران حکومت قبیله‌ای به سر رسیده و مردم باید برای آینده خودشان فکر کنند و انقلابیون یمن هم حاضر شدند به صورت عقلایی صحبت کنند، ولی متاسفانه رژیم سعودی کار بی‌ربطی انجام داد.

باهنر افزود: حکام رژیم سعودی در گذشته مسن‌تر بودند و سعی می‌کردند با طمانینه رفتار کنند اما اکنون یک عده ماجراجو و با سند قطعی وابسته آمده است و ادعای پدرخواندگی یمن را مطرح می‌کنند و جنگ را شروع کرده‌اند و بسیاری از غیرنظامیان را به شهادت رسانده‌اند.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ما در خصوص حمله عربستان به یمن ساکت نمی‌نشینیم و موضع ما دفاع از مظلوم است تصریح کرد: آل سعود جواب سعوبت و تجاوز به مردم یمن را خواهد گرفت و در درون خاندان آل سعود اختلاف بالا گرفته است.

وی افزود: موضع رسمی ما یکپارچه بودن سوریه، یمن و سایر کشورهای اسلامی است و با تجزیه اینها مخالفیم و فرمول آل سعود فرمول محکوم به شکست قطعی است.

باهنر تاکید کرد: یمن به لحاظ تجهیزاتی و مساحت کوچکتر از غزه نیست و همانطور که نتوانستند غزه را به زانو در بیاورند در عین حال نمی‌توانند یمن را هم به زانو در بیاورند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president