آوای جنوب

بازدید فرماندار از شهرک صنعتی گچساران/وقتی فقط نیمی از شهرک صنعتی فعال است/اتابک قول پیگیری داد+ تصاویر

آوای جنوب 

فرماندار گچساران گفت: یکی از مشکلات موجود در شهرک صنعتی زیر ساخت آن از جمله تامین آب و برق پایدار و امنیت شهرک است و رفع مشکلات زیر ساخت در شهرک مطالبه صنعتگران و تولیدکنندگان است.

توسعه و رفع مشکلات  موجود شهرک صنعتی گچساران  در اولویت قرار دارد+ تصاویر

به گزارش آوای جنوب از گچساران، پیش از ظهر امروز فرماندار گچساران با همراهی مدیر کل شهرک‌های صنعتی استان، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران از شهرک صنعتی گچساران بازدید و از نزدیک مشکلات آن را مورد بررسی قرار داد.

 علیرضا اتابک در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی  نیمه فعال و راکد شهرک صنعتی گچساران گفت:  ۴۳ واحد صنعتی، تولیدی  در شهرک صنعتی گچساران  است که از این میزان ۲۳ واحد فعال هستند.

 وی ادامه داد: در برنامه ریزی صورت گرفته این است که از تمامی ظرفیت شهرک صنعتی در شهرستان استفاده شود که در این راستا ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری (یارانه ای) برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی که هم اکنون فعال هستند در نظر گرفته شده است.

 فرماندار گچساران  با بیان اینکه این میزان تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی به جهت توسعه و اشتغالزایی تخصیص داده می شود، افزود: با پیگیری مستمر امیدوار هستیم که بتوانیم از ظرفیت بالا و خوب شهرک صنعتی  در جهت رونق تولید و اشتغتالزای  بهره برد و هم بتوان در تراز شهرک های صنعتی  قابلیت دار در کشور مطرح شود.

  اتابک در ادامه گفت: مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به جهت کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی در اختیار  شهرک صنعتی قرار خواهد گرفت  و این مبلغ روند قانونی آن طی شده   در اختیار بانک ها  به منظور پرداخت تسهیلات قرار گرفته است.

فرماندار گچساران بیان کرد:  این میزان تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی که دارای ۶۰درصد ظرفیت تولید دارند پرداخت می شود.

وی در خصوص موانع موجود در شهرک یادآور شد: این شهرک دارای قابلیت‌های خوبی است که تامین نیازمندی های آن می تواند در توسعه و رونق کسب و کار و تولیدات شهرستان بسیار حائز اهمیت باشد.

اتابک ابراز کرد:  شهرستان گچساران در مسیر تحولات خوبی قرار گرفته است که ظرفیت های چون شهرک صنعتی و اشتغال زایی های آن می تواند نقش مهمی در توسعه این شهرستان  دارد.

فرماندار گچساران عنوان کرد: باید متناسب با شرایط جدید اقتصادی این شهرستان به دنبال مشاغل متناسب با بازارهای جدید و نیازهای جامعه هدف در مسیر صادرات بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر بازدیدی که صورت گرفته از شهرک صنعتی گچساران و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: این قشری که در واحدهای صنعتی و تولیدی هستند مشکلات زیادی را  داشتند که نیاز است  یک نشستی را در فرمانداری با مدیران کل  حوزه اقتصادی، مدیرعاملان بانک ها و شهرک های صنعتی،  مدیران سازمان صنعت، معدن، و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری برگزار و  موانع سر راه صنعتگران و تولیدکنندگان را رفع کنیم.

 فرماندار گچساران تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در شهرک صنعتی زیر ساخت آن از جمله تامین آب و برق پایدار و امنیت  شهرک است  که در بازدیدی که امروز صورت گرفت  رفع مشکلات زیر ساخت موجود در شهرک  صنعتی مطالبه صنعتگران و تولیدکنندگان است.

اتابک اذعان کرد: زمانی که یک تولیدکننده می گوید به موقع مالیات و حقوق پرنسل پرداخت شده است و تولیدات ما انجام گرفته و این تولیدات در اختیار دستگاه ها قرار گرفته است اما متاسفانه دستگاه ها هزینه تولید را پرداخت نمی کنند که باید  این موضوع در اولین فرصت پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک کارهای خوبی صورت گرفته است و  ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید به نحو احسن از این ظرفیت های موجود استفاده شود.

فرماندار گچساران ادامه داد: از ۴۳ واحد صنعتی و تولید در شهرک ۲۳ واحد فعال هستند و ۲۰ واحد راکد را باید به چرخه تولید باز گرداند.

 به گزارش آوای جنوب ، فرماندار گچساران از واحد تولیدی کارخانه آرد ، دستمال کاغذی، واحد تولیدی لوله پلی اتلین، آب عرش، قطره آب ، بتن آماده و واحد کپسول اکسیژن بازدید به عمل آمد.

انتهای

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president