آوای جنوب

بازدید سرزده فرماندار کهگیلویه از اداره صنعت، معدن و تجارت + تصاویر

۱۳۹۳۰۸۲۹۰۰۰۰۸۲_PhotoLفرماندار کهگیلویه در بازدید سرزده از اداره صنعت، معدن و تجارت هر مدیری را موظف به پاسخگویی مردم دانست و گفت: نظام پاسخگویی در جامعه ما به خوبی نهادینه نشده است.

آوای جنوب؛

در این بازدید سرزده که با حضور خبرنگاران انجام شد فرماندار کهگیلویه ضمن سرکشی به واحدهای اداره با رئیس و پرسنل به گفت‌وگو نشست.

کرامت کریمی فلسفه حضور در حریم‌ها به صورت سرزده را بنا به اعتقاد مردمی بودن و از دید همکار و در کنار هم بودن عنوان و تصریح کرد: ورود سرزده در فرهنگ ساختاری ما هنوز به معنای مچ‌گیری رخنه کرده است در صورتی‌که من این نوع حضور را به مثابه حضور در فرمانداری می‌دانم.

 

وی تعامل و کمک گرفتن از نقطه نظرات و انتقادات به طور عینی و کاربردی برای برون رفت از مشکلات را از دیگر اهداف حضور سرزده خود برشمرد و با مهم خواندن خرد جمعی در رسیدن به توسعه افزود: تفکر جمعی زمانی معنا پیدا می‌کند که معنای نخبگی اجرایی در نخبگی فکری به جامعه ما پاسخ دهند.

کریمی با بیان اینکه فرهنگ نقد رودرو معنای کاربردی در جامعه ندارد، بازدید از ادارات و استماع نقطه نظرات کارکنان را کمک به ارائه راهکار مشکلات آن حوزه دانست و گفت: در این بازدیدها از مسایل لایه‌های ناصواب نامه‌نگاری و بازرسی جلوگیری خواهد شد.

این مسئول عدم آگاهی مردم از وظایف ادارات را باعث بروز تخلفات در هر حوزه عنوان و با تأکید بر لزوم ترسیم فرهنگ غنی مردمی برای مطلع شدن از وظایف توسط هر اداره ادامه داد: برای رسیدن به این مهم کارهایی در فرمانداری در دست اقدام است و طی نامه به ادارات ابلاغ خواهد شد.

به گفته کریمی فرهنگ‌سازی آگاهی مردم نسبت به قوانین یک مجموعه کمک شایانی به نظارت بهتر در آن حوزه و جلوگیری از بروز تخلفات به خصوص در بخش صنعت، معدن و تجارت خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه هر مدیری را موظف به پاسخگویی به مردم در حیطه کاری خود دانست و با اشاره به مطلوب نبودن نظام پاسخگویی در شهرستان گفت: بارها مشاهده شده یا گزارش دادند که مدیران کرامت انسانی افراد را نادیده می‌گیرند. مدیر الزام دینی و متنی به پاسخگویی دارد.
کریمی فرهنگ قومی و قبیله در سطح استان را یک فرهنگ غلط دانست و تصریح کرد: برخورد قومی و قبیله ای با واحد های صنفی باعث ایجاد تنش و نارضایتی مردم از مسوولین خواهد شد.

 

در پایان این بازدید یکی از صنایع تولیدی دهدشت به فرماندار تقدیم شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president