آوای جنوب

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن کشور از طرح اقدام ملی و بافت فرسوده دوگنبدان + تصاویر

آوای جنوب،

 به گزارش پایگاه خبری  آوای جنوب ، عصر امروز با حضور  نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مدیرکل بازسازی کشور، فرماندار، مدیرکل بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی یک هزار و هفتصدمین واحد مسکونی بازسازی شده در بافت فرسوده دوگنبدان به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح  واحد مسکونی علیرضا اتابک  اظهار کرد: تابک امروز خوشحال هستم که کالبد شهری در حال تغییر  است.

وی با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای چهار محله بافت فرسوده است که هم اکنون در حال نوسازی و بازسازی است، گفت: با نوسازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان  اعم از محلات لبنان، کیامرثی، پربالی، سادات، رادک،  چهره شهر  در حال تغییر و یک کالبد جدید به خود  گرفته است.

فرماندار گچساران ابراز کرد:  امروز خوشحال هستیم نظام جمهوری اسلامی به مناطق پرخطر و بافت فرسوده  توجه ویژه‌ای دارد.

اتابک با تقدیر و تشکر از  اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن  در محلات بافت فرسوده  دوگنبدان در جهت رفع مشکلات   واحدهای بافت فرسوده  دوگنبدان گفت:انتظار داریم که بنیاد مسکن  انقلاب اسلامی کشور  نسبت به افزایش تسهیلات و وام های بلاعوض  اقدام کنند  تا روند نوسازی بافت فرسوده  سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهر دوگنبدان از سال ۱۳۹۵ در شهر دوگنبدان کلید خورد، افزود: تا کنون یک هزاار و هفتصد واحد مسکونی به مرحله بهره برداری و تعداد ۲ هزار و ۱۶۷ واحد در حال نوسازی هستند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

اتابک خاطرنشان کرد:  تا کنون ۶۶درصد واحدها مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان مقاوم سازی و نوسازی شده است.

در ادامه حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه بنیاد انقلاب اسلامی مسکن عنوان کرد: در تلاش هستیم که روند نوسازی بافت فرسوده  دوگنبدان  سرعت بخشیده شود.

وی با بیان اینکه در فاز نخست تعداد ۳۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان نوسازی خواهد شد، گفت:  تا به امروز  یک هزار و هفتصد واحد در بافت فرسوده دوگنبدان به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح این واحد مسکونی  اذعان کرد:  این واحد به متراژ ۲۱۰متر مربع در دو طبقه احداث شده است.

جنتی خاطرنشان کرد:  یک صد میلیون تومان تسهیلات  کم بهره و چهل و دو میلیون تومان وام بلاعوض  برای نوسازی  این واحد مسکونی پرداخت  شد.

 

تمجید نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اقدامات صورت گرفته در بافت فرسوده دوگنبدان

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد ،نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از رینگ بازسازی شده بافت فرسوده دوگنبدان اظهار کرد: بعد از زلزله سی سخت سفری به استان کهگیلویه و بویراحمد داشتم که سفر بنده از طرف مقام معظم رهبری بود به جهت سرکشی از منطقه زلزله زده سی سخت و نیز چگونگی آغاز بازسازی که می بایست در آنجا صورت می گرفت.

وی افزود: در آن سفر نیز از بنده درخواست شد که از شهرستان گچساران نیز بازدیدی داشته باشیم که وعده دادیم که در فرصت مناسبی سفر را انجام دهیم، که امروز هم توفیق این سفر نصیب مان شد.

روحانی نژاد ادامه داد: خوشبختانه بنیاد مسکن در حوزه اقدام ملی مسکن در شهرستان گچساران کارهای بسیار خوبی را آغاز کرده و نسبت به تعهدات متقاضایان نیز پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار هستند .

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه مسکن شهری که خاص بنیاد مسکن است ۲ پروژه بسیار خوبی را هم کار شده که در حال واگذاری به متقاضیان است، عنوان کرد: آنچه که برای ما خیلی مهم است بافت فرسوده شهر دوگنبدان بود که در چهار محله از پنج محله موجود بنیاد مسکن ورود کرده که در گام اول ۳هزار واحد از مسکن های بافت فرسوده را پذیرفته که با کمک های بلاعوض و تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار داده و خواهد داد و همچنین نظارت های فنی و اجرای این مناطق را بازسازی کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور  افزود:از این سه هزار واحد نیز تاکنون یکهزار و ۷۰۰ واحد بازسازی شده که تعدادی هم از واحدها در دست اقدام است.

روحانی نژاد ادامه داد: کار زیبا و خوبی که در محلات قدیمی گچساران صورت گرفته ایجاد رینگی است که در بافت فرسوده این شهر ایجاد شده آن هم با جداره ها، با نمادهای بسیار عالی، فضای سبز و نور پردازی عالی که عملا تبدیل به تفرجگاهی برای مردم شده است.

روحانی نژاد اذعان کرد: بنیاد مسکن ظرفیت فنی اجرایی بسیار قوی دارد چرا که تجربه فراوانی در بازسازی ها دارد؛در کشورمان و در حاشیه شهرها هم سکونت های غیر رسمی و بافت های فرسوده ای وجود دارند که نیازمند بهسازی و بازسازی هستند و این کار به نظر ما با توجه به تجربه بنیاد مسکن از این نهاد ساخته است .

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی را اعلام می کنیم که در سراسر کشور، اگر مجلس  به قانون تبدیل کند و دولت  هم اعتبار بگذارد،بنیاد مسکن با توان و ظرفیتی که دارد در کل کشور این ساخت و سازها در بافت های فرسوده ،حاشیه شهرها و سکونت های غیر رسمی را انجام دهد که مردم بتوانند در آسایش و آرامش زندگی کنند.

از پیشرفت فیزیکی ۳۰درصدی طرح اقدام ملی مسکن گچساران تا دغدغه مدیرکل بازسازی کشور بر سرعت بخشیدن روند بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان

حسین جنتی در حاشیه بازدید از  پروژ ه طرح  اقدام ملی مسکن گفت: در حال حاضر ۶ ساختمان بتنی  مبلغ ۲۸ میلیارد تومان  از مبالغ تسهیلات و آورده متقاضیان در دست احداث است.

وی داد: طبق اعلام زمان بندی که اعلام شده در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن در شهر دوگنبدان ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه این پروژه از روند مطلوبی برخوردار است، گفت: ۵۰۰ واحد  در شهرستان  اقدام ملی مسکن در فاز  یک و دو در دست اقدام است.

جنتی ادامه داد: در فاز نخست طرح اقدام ملی ۲۸۸ واحد  به متراژ ۴۷ هزار متر مربع در دست  احداث است.

وی عنوان کرد: زیربنا  هر یک  از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن  شهرستان گچساران ۱۲۲/۵ زیربنا الی ۱۴۵ متر مربع زیربنا  است.

در ادامه مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشورگفت: بافت فرسوده دوگنبدان یکی از بافت هایی بوده که از قدیم آرزوی تحول در آن را داشتیم.

وی ادامه  داد:  چهار سال گذشته برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان پایلوت صورت گرفت.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه در ابتدا جهت اجرای تحول در بافت فرسوده گچساران‌ نگرانی وجود داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با همت بسیار خوب مردم دوگنبدان نگرانی ها مرتفع و این اقدام به صورت پایلوت در غالب یک کار نو و خوب در کشور انجام شد.

جودی عنوان کرد: مردم با همت پای کار آمده و ماهم به عنوان وظیفه از آنها در اجرای این طرح حمایت کردیم.هرچند متاسفانه وجود گرانی ها باعث کمی کند شدن کارها شد.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر با این‌میزان‌ مبلغ تسهیلات و کمک بلاعوض که در اختیار مردم برای بازسازی و نوسازی منازل قرار می گیرد آنها نمی توانند خانه های خود را به سرانجام برسانند.

جودی بیان کرد: امید می رود تا با یک بازنگری مجددی برای میزان‌تسهیلات و کمک بلاعوض انجام شود.

وی ادامه داد: از ۳ هزار واحدی که به عنوان هدف اولیه در طرح بازسازی و نوسازی بافت فرسوده دوگنبدان انتخاب شده بود بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسید و ۴۵۰ واحد نیز در دست اقدام است.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا مابقی واحد ها نیز بازسازی و نوسازی شوند،ادامه داد: بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان یک‌ مدل نمونه در این حوزه درکشور می باشد که تا کنون در هیچ جای ایران اسلامی این کار وجود نداشته است.

جودی اضافه کرد: در بافت فرسوده کشور در چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، زاهدان ۱۰ هزار واحد و دوهزار واحد در مشهد به عنوان پایلوت انتخاب شدند. در کار بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده درکشور باید کار فرهنگی آغاز شود تا مردم بهتر به اجرای آن کمک کنند.

مدیر کل بازسازی بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: در شهرهای زاهدان ، چابهار و مشهد بازسازی و نوسازی بافت فرسوده از سال گذشته آغاز شده و تعداد کمی تا کنون در این‌ مناطق به بهره برداری رسیده است.

جودی عنوان کرد: عمده کار ما در بافت فرسوده دوگنبدان تکمیل یک هزارو ۷۰۰ واحد می باشد.در سال جاری یک میلیارد ریال تسهیلات و ۳۰۰ میلیون ریال نیز بلاعوض برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در اختیار متقاضیانقرار می‌گیرد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president