آوای جنوب

بارقه‌های امیدبخش انتخابات سالم در کهگیلویه و بویراحمد/همه خوشبین به وعده استاندار+فیلم

.

بر اساس این وعده و قول و دستور استاندار تا اندازه زیادی فضای استان برای برگزاری انتخابات در اسفندماه جاری تلطیف شده و در بین گروه‌ها و جریان‌های سیاسی این خوش بینی وجود دارد که انتخابات آینده با کمترین خطا برگزار شود.
بارقه‌های امیدبخش انتخابات سالم در کهگیلویه و بویراحمد/همه خوشبین به وعده استاندار+فیلم

به گزارش آوای جنوب؛ مهم‌ترین رویداد سیاسی امسال کشور انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که از ماه ها پیش استارت آن در کشور و در کهگیلویه و بویراحمد از یکی دو سال قبل زده شده است.!

استان کهگیلویه و بویراحمد در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب یکی از استان‌های اول تا سوم حضور مردمی در انتخابات‌ها بوده و مردم استان در هر شرایطی پای صندوق‌های رأی آمده‌اند تا به وظیفه خود در قبال جمهوریت نظام و مردم‌سالاری دینی عمل کنند.

بی‌شک انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آوردگاهی برای حضور حداکثری مردم استان پای صندوق‌های رای است و پیش‌بینی می‌شود که میزان مشارکت مردم در این انتخابات اگر نگوییم بیشتر از گذشته اما کمتر از انتخابات‌های دیگر نخواهد بود.

یکی از نقاط امید مردم برای حضور پرشورتر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مواضع خوب استاندار و معاون فعلی سیاسی امنیتی استاندار است که از تریبون‌های مختلف و با قسم جلالله به مردم استان قول داده‌اند انتخابات سالم برگزار کنند و نام هر کسی که انتخاب مردم بود از صندوق رای بیرون بیاید.

بر اساس این وعده و قول و دستور استاندار تا اندازه زیادی فضای استان برای برگزاری انتخابات در اسفندماه جاری تلطیف شده و در بین گروه‌ها و جریان‌های سیاسی این خوش بینی وجود دارد که انتخابات آینده با کمترین خطا برگزار شود.

مواضع معاون سیاسی استاندار نیز در این مدت به گونه‌ای بوده که مردم و جریان‌ها و افراد به این مواضع خوشبین هستند و به همین خاطر شاهد تلاطم آن چنانی در فضای سیاسی استان نیستیم و آن چه که اینک فضای انتخاباتی استان را تحت الشعاع خود قرار داده فعل و انفعالات سیاسیون و کاندیداهای احتمالی انتخابات است که از هم اکنون موج‌آفرینی انتخاباتی را آغاز کرده‌اند.

 جای خوشبینی است وقتی فرماندار گچساران می‌گوید در آستانه نزدیک شدن به انتخابات هستیم که در این برهه عمل به وظایف را می‌طلبد اما هنوز یک جای سوال باقی می ماند ساعت کاری مدیران چگونه مشخص می شود که می توانند کاندیداها را همراهی کنند.. آیا شخص فرماندار از ساعت ۱۴ عصر دیگر فرماندار نیست و یا هر مدیر دیگری که بتوانند کاندیدها را همراهی کنند و در این میان آیا استفاده از خودروهای دولتی در خارج از ساعت کاری تخلف محسوب نمی شود 

 خوانپایه می‌گوید قوه مجریه باید به چهار عنصر توجه داشته باشد که یکی حضور حداکثری مردم در انتخابات، مشارکت، سلامت و امنیت مورد نظر مسوولان قرار گیرد.

 او تاکید می‌کند کارکنان ادارات در زمان خارج از وقت ادارای می‌توانند از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کنند.

 و دست آخر تاکید می‌کند در صورت استفاده از امکانات اداری به هر نحو و شکلی در انتخابات با مسوولان برخورد صورت خواهد گرفت.

یا در همان جلسه معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه امنیت، سلامت و حضور حداکثری را شما مسوولان باید به وجود بیاورید، می‌گوید؛ در مسیر انتخابات سیاست کلی نظام و سیاست استانداری کهگیلویه و بویراحمد این است که مجری قانون هستیم و اجازه حمایت از یک کاندید را نداریم و اگر مواردی مشاهده شود که  از موقعیت و امکانات اداری در زمان انتخابات  استفاده شود برخورد خواهیم کرد

جمالی مسئله اصلی را امنیت و سلامت انتخابات و در نهایت حضور حداکثری و ایجاد سرمایه اجتماعی بیش از قبل برای حاکمیت جمهوری اسلامی می‌داند.

اتابک فرماندار کهگیلویه هم با اشاره به ۱۴ فرآیند در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که مجریان انتخابات در کمال بی‌طرفی انتخابات سالم و امنی برگزار خواهند کرد.

در این بین مواضع استاندار شفاف‌تر از سایر مسؤولان است چرا که او انتخابات را ناموس مسوولان ارشد استانی می داند و قسم جلاله یاد می‌کند که تا آن جاکه می تواند اجازه ندهد رای مردم جابجا شود.

استاندار در نشست خبری دوم شهریورماه خود با اصحاب رسانه با بیان این که در آستانه انتخابات قرار داریم و چند ماه دیگر زمان هست خطاب به رسانه‌ه‌ها می‌گوید که بگذارید کار کنیم و فضا را انتخاباتی نکنید اما بدانید انتخابات را به همراه جمالی در سلامت کامل به نرخ جانمان برگزار می‌کنیم حافظ رای مردم در صندوق‌های رای هستیم.

کلانتری در نشست شورای اداری در ۲۰ مردادماه امسال توصیه‌هایی هم به معاون جدید حوزه سیاسی و رئیس ستاد انتخابات با توجه به قرار داشتن در سال انتخابات داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به احد جمالی توصیه کرد با احزاب سیاسی مختلف، بخشداران، فرمانداران و ائمه جمعه جلسه برگزار کند چرا که به عنوان رئیس ستاد انتخابات مسوولیت مهمی بر عهده دارد.

وی  سلامت انتخابات را اولین و مهم‌ترین موضوع در استان می‌داند و می‌گوید که سلامت انتخابات با امانت‌داری و عمل به قانون محقق می‌شود.

او تلویحا به متخلفین هشدار می‌دهد که تحرکات سیاسی در شورای تامین استان رصد می‌شود و از تلاش خود و همکارانش می‌گوید که انتخابات پرشور و حماسه‌سازی در پایان سال جاری برگزار می‌کنیم.

 در سال‌های اخیر شاهد دخالت دستگاه‌های مختلف استان در انتخابات بوده‌ایم که همین موجب زیر سؤال رفتن اصل بی‌طرفی در انتخابات شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست‌هایی که با مسوولان دستگاه‌های اجرایی داشته و در برخی از این نشست‌ها اصحاب رسانه هم حضور داشته‌اند دستورات و تاکیدات لازم را برای بی‌طرفی دستگاه‌ها و مدیران در انتخابات داشته که نمونه‌ای از آن در بازدید سرزده ۲۵ شهریور ماه تنها چند روز مانده به بازگشایی مدارس از اداره‌کل آموزش و پرورش بود.

دستورات انتخاباتی و هشدارهای صریح استاندار را در این فیلم ببینید.


با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president