آوای جنوب

ای که دستت می رسد کاری کن/گران فروشی در بازار گچساران/آقایان مسوول شما کجای بازار هستید!!!

آوای جنوب/علی مراد کاظم پور
فروشگاه های کوروش که مدت هاست شگرد خاصی برای کلاهبرداری پیدا کرده اند همچنان با این روش که قیمت تخفیف را بر روی کالا درج می کنند اما در هنگام حساب یک قیمت دیگر را مشاهده می‌کنیم و پس از انتقاد تنها پاسخ آنها این است که فراموش کرده ایم

امام جمعه گچساران گفت: گرانی از حد گذشت و دیگر نمی شود تحمل کرد، نظارت ها بر بازار بیشتر شود.
امام جمعه گچساران در خطبه هفته قبل خود می گوید: از اداره صمت هم انتظار داریم فکری کنند. گرانی از حد گذشت و اصلاً نمی‌شود دیگر تحمل کرد، بنابراین نظارت‌ها بر بازار بیشتر شود چراکه کالاهای همسان بعضاً باقیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند.

حجت‌الاسلام حجازی تصریح کرد: و الله انسان از این وضعیت معیشتی محرومین و مستضعفین خجالت می‌شود دولتمردان کاری کنند و این وضعیت معیشت افسارگسیخته و گرانی‌ها را مرتفع کنند چراکه فشار بروی اقشار ضعیف جامعه است.
در روزهای گذشته نیز فرماندار گچساران در جلسه شورای اداری از وضعیت گرانی در بازار این شهر گلایه و انتقاد شدیدی داشت .
برای پیگیری این مهم تلاش کردم تا به صورت میدانی به فروشگاه ها بروم و پس از انتقاد امام جمعه و فرماندار وضعیت را از نزدیک مشاهده کنم .
*در روز روشن کلاهبرداری فروشگاه های کوروش*

با مقایسه قیمت روی کالا و قیمتی که در فاکتور برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظیر افق‌کوروش درج می‌شود، می‌توان به میزان گرانفروشی این مجموعه‌های تجاری پی برد.
فروشگاه های کوروش که مدت هاست شگرد خاصی برای کلاهبرداری پیدا کرده اند همچنان با این روش که قیمت تخفیف را بر روی کالا درج می کنند اما در هنگام حساب یک قیمت دیگر را مشاهده می‌کنیم و پس از انتقاد تنها پاسخ آنها این است که فراموش کرده ایم .

از این رو عدم برخورد با این نحوه گرانفروشی و همچنین اطلاع‌رسانی ضعیف از برخوردهای صورت گرفته، سایر فروشگاهها و … را نیز به سوء استفاده از از ضعف نظارت و برخورد ترغیب خواهد کرد. ضروری است نهادهای مسوول در این حوزه با توجه به شرایط موجود راه را بر تحریم‌های داخلی و فشار بیشتر بر مردم ببندند.
در جلسه روزهای گذشته فرماندار گچساران تاکید بر این مهم داشتند که جریمه فایده ندارد و باید با چنین فروشگاه هایی قاطعانه برخورد کرد و آنها را تعطیل کرد تا درس عبرتی باشد برای دیگران .
مردم از خود سوال می کنند چگونه میوه و تره بار از استان فارس از گچساران عبور می کند و به خوزستان می رود و کرایه حمل بار دوبرابر می شود اما در بازار گچساران قیمت فروش بیش از سایر شهرها است .
چرا نرخ ها در بازار گچساران اینگونه است و چرا با گران فروشی ها به صورت قاطعانه برخورد نمی شود .

چگونه می شود مجوز صدور راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در گچساران صادر. می شود به گونه ای که در هر بلوار اصلی شهر شاهد افتتاح یکی دیگر از شعب فروشگاه زنجیره ای کوروش هستیم.
هر چند که اذعان می شود مالیات فروشگاه های زنجیره ای اعم از فروشگاه کوروش نفعی برای شهر ندارد و مالیات آن در تهران اخذ می شود.

با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و در یک بازدید میدانی چند روزه شاهد چند نرخی بودن اقلام مشابه هستیم به گونه ای که در چند بوتیک لباس فروشی همان جنس با همان پارچه با چند نرخ به فروش می رسد.
نبود اتکیت قیمت بر اجناس از دیگر معضلات موجود است که صدای شهروندان را در آورده است.
گاها فروشندگان از ارائه فاکتور خرید امتناع می کنند و اجناس خود را اعم از پوشاک و مواد خوراکی و شوینده ها را به هر نرخی که دلشان بخواهد در بازار به فروش می رسانند.

این روزها نبود نظارت بر بازار و فروشندگان بیش از هر چیز دیگر قابل لمس و مشهود است.

افتتاح و راه اندازی نمایشگاه بهاره که هر ساله در ایام پایان سال در شهرستان دایر می شود امسال نیز نتوانست دغدغه خانواده ها را کاهش دهد و دردی را از مردم دوا کند چرا که اجناس با همان قیمت و با پایین ترین کیفیت در این نمایشگاه عرضه شد.
اجناسی که در این نمایشگاه به عرضه گذاشته شد نسبت به سالهای گذشته از کیفیت کمتری برخوردار بود..چندین غرفه این نمایشگاه خوارکی هایی از جمله لواشک، پفک و چیپس فله ای عرضه می‌ شد که از نظر بهداشتی جز خوراکی های ناسالم هستند و همیشه توصیه می شد که فرزندان از خوراکی های ناسالم استفاده نکنند.
عرضه آجیل با کیفیت پایین و قیمت های سر سام آور در این نمایشگاه به گونه ای که یکی از فروشندگان آجیل در گفت و گو با ما ابراز کرد که آجیل با کیفیت بهتر و با همان قیمت در مغازه خود در بازار به فروش می رسد.

دایر شدن نمایشگاه بهاره در این شهرستان هم تنها به نفع اشخاص خاص بود که راقم در مرقومه دیگر به آن خواهد پرداخت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president