آوای جنوب

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران:

ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی مهم‌ترین خواسته هنرمندان گچسارانی

نوروزیرئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به عنوان مهم‌ترین خواسته هنرمندان گچسارانی تأکید کرد.

آوای جنوب؛

امیر نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با اشاره به برگزاری جلسه تصویب تقویم فرهنگی به میزبانی این شهرستان، اظهار کرد: این نشست در روز چهارشنبه ۲ اردیبهشت امسال با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرمانداری گچساران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این حرکت فرهنگی بر اساس ایده و نظرات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با سرلوحه قرار دادن توجه به خرد جمعی و احترام به نظرات و خواسته‌های اعضای انجمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی به پیشنهاد اداره ارشاد اسلامی این شهرستان اقدام به برگزاری این جلسه در گچساران کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی به عنوان مهم‌ترین خواسته هنرمندان این شهرستان، تصریح کرد: در سال ۹۴ محورهای اصلی در طرح‌های فرهنگی و هنری بر اساس نیازهای اصلی و مهم هنرمندان و اهالی فرهنگ این شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

نوروزی، خواستار توجه جدی مسئولان را به خواسته‌ها و مطالبات هنرمندان گچسارانی جهت تولید آثار خوب و ماندگار شد و عنوان کرد: تولید آثار با کیفیت و ایجاد انگیزه در هنرمندان جهت موفقیت در سایر رشته‌های هنری نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری اقدامی سریع در راستای تقویت روحیه هنرمندان جهت خلق آثار خوب و با کیفیت است، با تأکید بر لزوم تقویت این زیرساخت‌ها در شهرستان، ادامه داد: از جمله مشکلات و خواسته‌های اصلی هنرمندان گچسارانی نبود فضای فیزیکی مناسب برای تولید آثار هنری بوده که در این راستا مسئولان باید احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان را در اولویت‌کاری خود قرار دهند.

این مسئول با اشاره به ضرورت تسریع در روند اجرای پروژه مجتمع فرهنگی هنری گچساران، بیان کرد: بهره‎برداری از این مجتمع هنری که متاسفانه بیش از ۱۰ سال از آغاز اجرای آن می‌گذرد، می‌تواند به عنوان بهترین هدیه مسئولان به اهالی هنر شهرستان باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران میزان پیشرفت فیزیکی پروژه فوق‌الذکر را ۸۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد: براساس وعده‌های مسئولان و با توجه به این میزان پیشرفت فیزیکی امید است این پروژه در تابستان امسال آماده بهره‎برداری شود.

نوروزی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اولویت مهم ارشاد گچساران در سال جدید، تقویت هنرمندان جهت حضور موثر در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است، بیان کرد: مسئولان باید در راستای کشف استعدادهای جوانان در رشته‌های مختلف هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را برای ایجاد کارگاه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌های مبانی هنری حمایت کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president