آوای جنوب

اگر مرتضی پاشایی دیشب در یاسوج بود از دق سکته می کرد + تصاویر

تجمع عده ای از جوانان هوادار خواننده فقید و محبوب موسیقی پاپ ایرانی در حالی در پارک ساحلی یاسوج برگزار شد که عده ای از طرفداران این خواننده فقید این تجمع را در شان این خواننده ندانستند و آن را یک سرافکندگی عنوان کردند.

آوای جنوب؛

پس از درگذشت خواننده محبوب موسیقی پاپ ایران پس از ماه ها سختی و تحمل درد فراوان و پس از اطلاع رسانی های گسترده در فضاهای مجازی تجمع عده ای از به ظاهر هواداران این خواننده فقید در پارک ساحلی برگزار شد که موجبات نارضایتی بسیاری از شرکت کنندگان به خصوص بانوان را در پی داشت.

در هنگام برگزاری این تجمع که عده ی زیادی از دانشجویان دانشگاه های مختلف شهر یاسوج حضور داشتند عده ای با روشن کردن شمع یاد این خواننده فقید را گرامی داشتند و این در حالی بود که کمی آن طرف تر عده ای به محض دیدن تجمعی دخترانه به سمت آن ها حرکت می کردند و انواع صداها و فریادها را از خود بیرون می دادند که در مواقعی موجب اعتراض بانوان می شد.

اما کمی آن سو تر و در پایین تر از محل برگزاری تجمع و در نزدیکی رودخانه بشار عده ای دیگر با نواختن گیتار به صورت جمعی مشغول خواندن قطعه های مختلفی از شعر های پاپ بودند و این درحالی بود که اکثر شعرهای آن ها مربوط به دیگر خوانندگان از جمله محسن چاوشی بود.

در قسمت دیگری از محل تجمع عده ای از جوانان همیشه حاضر در خیابان های شهر یاسوج نیز حضور داشتند که با صدای بلند می خندیدند و بعضا تیکه ای به این آن می انداختند و در یک لحظه نیز به سمت عکاس بشارنیوز رفته و نزدیک بود کار به درگیری کشیده شود.

عده ای از دانشجویان دختر گرد کاغذی که در زیر نور گوشی های موبایل نمودار شده بود گرد هم جمع شده بودند و هم صدا آهنگ معروف مرحوم پاشایی را با صدای بلند می خوانند که البته کمی نگذشته بود که خیل عظیم پسران به سمت آن ها هجوم برده و با انواع گوشی مشغول فیلم گرفتن و جیغ زدن و ناله های مسخره سر دادن شدند که همین امر موجب از هم پاشیدگی این جمع شد.

ترافیک حاصل از این تجمع تا جایی بود که فرمانده انتظامی شهرستان بویراحمد شخصا در محل حضور داشت و وظیفه تسهیل عبور و مرور را به عهده گرفته بود.

صدای بلند موسیقی برخی اتومبیل ها و در بعضی مواقع مانورهای آنان فضایی درهم و ترافیکی نامنظم را به وجود آورده بود.

عده ای شمعی روشن کرده بودند و گرد آن نشسته بودند و با گوشی های همراه خود آهنگ های مرحوم پاشایی را در حزن و اندوه وصف ناشدنی گوش می دادند و اشک می ریختند.

اما کمی آن سو تر دو جوان ایستاده بودند که گویی دل پری از تجمع داشتند و مدام زیر لب چیزی می گفتند.

یکی از آن ها به خبرنگار ما گفت: امشب اوج بی نظمی و بی فرهنگی تا جایی بود که اگر خود پاشایی هم امشب اینجا بود از دق سکته می کرد.

سامی پور در حالی که آهنگ های گوشی اش را یک به یک نشان می داد افزود: همه این آهنگ ها از مرحوم پاشایی هستند و من یکی از طرفداران اصلی ایشان هستم ولی به والله امشب بیشتر این ها برای پاشایی نیامده بودند.

این جوان یاسوجی ادامه داد: امشب به جز تعداد معدودی که واقعا برای احترام این خواننده فقید آمده بودند بقیه برای سرگرمی شرکت کرده بودند.

وی در حالی که از شدت عصبانیت صدایش به لرزه افتاده بود گفت: امشب هر تجمعی از دختران که جمع می شد بلافاصله عده ای از پسران که به همین قصد آمده بودند طرف آن ها می رفتند و مسخره بازی در می آوردند.

در پایان این مراسم شرکت کنندگان محل تجمع را ترک کرده و نیروی انتظامی نیز که تا پایان این تجمع در محل حضور داشت نسبت به متفرق کردن دیگران اقدام کرد.

اما نکته جالب در برگزاری این تجمع در محل پیست اسکیت پارک ساحلی حضور یکی از ورزشکاران اسکیت سوار بود؛ این ورزشکار در حالی که با بی تفاوتی خاصی همراه با دلخوری از اینکه مزاحم ورزشش شده بودند با اسکیت در حال عبور از میان شرکت کنندگان با حالتی حق به جانب می گفت: دیگر بروید خانه هایتان بگذارید کارمان را کنیم، اگر پدرتان می مرد اینطوری برایش شمع روشن می کردید؟

با توجه به اینکه این تجمع به صورت خودجوش برگزار شده و با توجه به اتفاقات فوق این سوال پیش می آید که این مراسم برای سوگواری بوده یا برای میتینگ ؟

لازم به ذکر است که این گزارش بر اساس مشاهدات عینی خبرنگاران حاضر در این تجمع می باشد.

به نقل از/بشار

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president