آوای جنوب

اگر بخواهم کاری می‌کنم که حجت الاسلام رئیسی به تخلفات گچساران ورود کند/ برخی ها منتظر تشدید بیماری و رد صلاحیت نماینده بودند/ برخی ها به دنبال راضی کردن قشقایی با مدیرعاملی نفت و فرمانداری هستند

آوای جنوب:

به گزارش آوای جنوب هومان عسکری در نشست هم اندیشی  و هم دلی در جمعی  اهالی پانصد دستگاه مستقیم منطقه باغ گلف گچساران  بیان اینکه خوشحالم که در جمع شما هستم، گفت: این فاصله‌ای که به وجود آمد  از روی عمد نبوده و کسانی به دنبال  تفرقه‌افکنیو حذف من بوند.

وی با بیان اینکه سال آینده سال خیلی سختی است که در پیش رو داریم، افزود:  امسال برای۳۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دست در سفره های مردم گذاشتند.

این کاندیدا  ادامه داد: با افزایش  قیمت بنزین از یک هزار به سه هزار تومان موجب شده تا با افزایش  قیمت حامل های انرژی بر تمامی اجناس و کالاهای ضروری تاثیر  بگذارد.

عسکری ادامه داد: سال آینده ما ۱۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت و این کسری از کجا باید تامین شود.

وی عنوان کرد: اگر سال آینده این کسری بودجه از حامل انرژی مانند بنزین  تامین شود قیمت بنزین از سه هزار تومان به ۱۵هزار تومان افزایش خواهد یافت.

این کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اکثر نمایندگان این دوره که از ضعیف‌ترین نمایندگان  طول تاریخ بوده‌اند که  کارشناسان به آنها نمره ۱۲ داده‌اند و گفته‌اند اگر زیر ۱۲ باشند خیلی زشت است.

وی ادامه داد:  از مجلسی که یک سوم آن رد صلاحیت می شوند آن هم به دلیل فساد مالی بوده است چه انتظاری می‌توان داشت.

عسکری  گفت:  از تعداد بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس هم اکنون تعداد ۹۰ نفر از آنها مشکل  فساد مالی دارند.

وی با بیان اینکه سوال ما این است که ما این ۹۰نفر را تایید صلاحیت نکرده‌ایم و ما نگفته‌ایم که از این پنج ، شش نفر یکی را انتخاب کنید ، گفت: مردم از بین گزینه‌هایی که انتخاب می‌شود  اصلح ترین را انتخاب می‌کنند.

عسکری  با بیان اینکه چه اتفاقی افتاده که این نمایندگان با صلاحیت وارد مجلس شده و بعد از آن  به فساد مالی گریبانگیر می شوند، گفت:  در حال حاضر این نمایندگان قانون وضع می کنند و هم اکنون برای من و شما تکلیف مشخص می کنند.

این کاندیدا با بیان اینکه این ۹۰ نفر به خاطر مسائل مالی رد صلاحیت می‌شوند، افزود:  کسی که مشکل مالی داشته باشد مطمئنا  التزام ، امانتدار نیست و  تفکر اقتصادی و منفعت شخصی را بر منفعت عموم ترجیح می‌دهد.

وی گفت:  مطمئنا خروجی این می شود که مجلس کنونی  برای کسری بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده باز دست در سفره‌های مردم  می‌برد.

عسکری اظهار کرد: این نمایندگان برای تامین کسری بودجه دست بردن در سفره های مردم کاربلد  و قوی هستند.

این کاندیدا با بیان اینکه در حال حاضر زور نمایندگان خوب به مردم می رسد ، گفت: مشاهده کنید در جایی که بودجه با توده مردم سر و کار دارد بودجه را به گونه‌ای بسته‌اند  این کسری از جیب مردم عادی تامین شود.

عسکری  تصریح کرد: برای  جبران کسری بودجه در سال آینده  مقرر شد که جرایم راهنمایی و رانندگی   ۴۵۰۰ میلیارد تومان از جرایم  راهنمایی و رانندگی کسری بودجه سال آینده تامین شود.

این کاندیدا ابراز کرد: یعنی اینکه نفری۲۲۰ هزار تومان از جیب مردم برداشته شود تا این کسری بودجه در سال آینده تامین شود.

عسکری با بیان اینکه امسال ۲۳درصد مالیات را افزایش داده اند، گفت:  این میزان از مردم عادی تامین خواهد شد و این در حالی است که مالیات افزوده شده  از افراد پولدار اخذ نمی شود چرا که این افراد لابی گری و فرار از مالیات را خوب بلد هستند.

وی با بیان اینکه امسال  افزایش اعتباری برای تخصیص تسهیلات وام به مردم افزایش پیدا نکرده است، اذعان کرد: وام ازدواج سی میلیون بوده که با فشار‌هایی که وارد شد  این مبلغ به ۵۰میلیون تومان رسید.

عسکری ادامه داد: در حال حاضر قدرت خرید مردم با این اوضاع پایین آمده است و در سال آینده  قدرت خرید برای مردم امکان پذیر  نخواهد بود.

این کاندیدا با بیان اینکه برای سال آینده بودجه عمرانی تخصیص داده نشده است، اظهار کرد: برخی از موسسات مانند  گروه جوکار و قلم چی و گاج  از پرداخت مالیات معاف شده اند و این  موسسات  متعلق به  آقا زاده ها  هستند.

عسکری تصریح کرد: در جایی شده است که این موسسات بیش از ۲۰۰میلیارد تومان به آنها  اعتبار تخصیص داده می شود.

وی با بیان اینکه رهبری هشت فساد  را  در سال هفتاد و هشت را اعلام کرد که متاسفانه مسوولان به آن توجه نکردند، گفت:  فساد از سال هفتاد و هشت تا کنون چند برابر شده است.

عسکری با بیان اینکه درد کنونی نبود مجلس قوی با تراز انقلابی است، اظهار کرد: اکنون امنیت شغلی در گچساران  وجود ندارد و با هر شخصی که صحبت می شود می گویند دل ما با فلانی است اما برای امنیت شغلی  در کنار آنها هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از احتیاجات مردم استفاده شده برای اینکه این افراد  از گرده مردم بالا بروند و به قدرت و پول بیشتری برسند.

این کاندیدای جوان تصریح کرد: در گذشته مردم دو دل و درو نبودند متاسفانه این گونه افراد بلایی بر سر مردم آوردند که مردم  دو رو  شدند.

عسکری  گفت: خیلی ها از این سرمایه های  که جمع کردند اگر یک دهم این سرمایه در گچساران هزینه شود بسیاری از مشکلات  بیکاری ، فقر  و نداری مرتفع  می‌شود.

وی عنوان کرد: این شهر نیاز به نماینده باسواد، با درایت، کاربلد دارد  و امیدواریم در دوم اسفند به نماینده اصلح، کاربلد و خداشناس رای بدهیم.

عسکری با اشاره به سخنان یکی از کاندیداها که بیان کرده مدیرعاملی نفت و فرمانداری را  به قشقایی‌ها می‌دهم ، اظهار کرد: این خلاف قانون است که با قومیت تقسیم کار کرد برخی ها می‌گویند اگر من نماینده شدم فرمانداری را به باوی می دهم در حالی که مردم این شهر فراموش نمی کنند روزی  باورساد بختیاری ، بشیری  و رحمتی عرب و خوزستانی  در این شهر  مدیرعامل نفت بوده اند و این تفکر غلط و اشتباهی است که بخواهیم  مسوولیت ها را بر اساس قومیت ها تقسیم کنیم و من ضمن اینکه  به قومم افتخار می کنم  و آنها را  دوست دارم  به عنوان یک استاد دانشگاه  که شاگردانم قاضی و وکیل هستند  همواره بر اصل شایسته سالاری  اعتقاد داشته ام  و مشکل امروز گچساران را  تنها نبود شایسته سالاری می دانم چرا که  اگر  ما مدیران را بر اساس شایسته سالاری انتخاب نماییم آن مدیر می تواند برای جامعه و شهر سودمند باشد.

وی  با اشاره به  تقسیم  پست در بین مدیران  بر اساس طوایف گفت: آن وقت تکلیف بویراحمد گرمسیر و دیگر طوایف از جمله بختیاری‌ها، بهبهانی ها، اصفهانی ها،  آبادانی ها و دیگر طوایف چیست و من  این را به صراحت می گویم نگاهم بر خلاف دیگران این گونه نیست که اگر نماینده شدم باید فقط  بستگان من مسوولیت بگیرند  چرا که  دیگران نیز  شهروند  این شهر هستند و این نگاه قومیتی موجب می شود  جوانان  نخبه از این شهر بروند و من به عنوان فرزند قشقایی  آمده ام  تا  این نوع نگاه های قومیتی را  بشکنم تا اگر  سالها بعد یکی دیگر از  فرزندان قشقایی وارد صحنه انتخابات شد  طوایف دیگر  به یاد بیاورند  که نگاه فرزند صولت الدوله و جهانگیرخان  قشقایی  چگونه بوده است.

عسکری  با بیان اینکه عدالت این گونه نیست که بر اساس قوم گرایی اگر بخواهیم مسوولیت ها را تقسیم کنیم تنها برای قوم خود باشد، افزود:  ما قشقایی ها آنهایی که تفکرقونیت دارند  که هیچ  اما من ا ین گونه تفکر را ندارم.

وی با اشاره به اینکه  برخی ‌هاگفته اند که  قشقایی فرزند خود را می کشد و  برخی ها به دنبال رد صلاحیت من بودند، گفت: قشقایی گوشت قربانی نیست و  قشقایی هیچ وقت این کار نمی کند که فرزند خود را بکشد.

عسکری گفت: من همه را بخشیدم  اگر نبخشم سنگ بر سنگ بند نمی شود.

این کاندیدا ادامه داد: هیچ کس به مانند من نمی تواند  به مانند من گزارش بنویسد چرا که  من  یک وکیل پایه یک هستم  و به راحتی می توانم سیاهی را سفید کنم  و سفیدی را  سیاه و استاد  لایحه نوشتن هستم و چندین جلد  کتاب نوشتم و می توانم کاری انجام بدهم که حجت الاسلام رئیسی به این تخلفات گچساران ورود کند اما این را به خود اجازه ندادم چرا که من فرزند صولت الدوله  و جهانگیر قشقایی هستم.

عسکری  با بیان اینکه من با کسی که از پشت  سر حمله می کند نمی جنگم بلکه با گرگ روبرو می جنگم با پیامی به رقیب خود خاطرنشان کرد:  برخی از همراهان آن فرد  در ابتدا به دنبال آن بودند  و می گفتند اگر به دلیل وضعیت بیماری  نماینده فعلی نتوانست کاندید شود ما به صحنه می آییم  و برخی دیگر نیز  بی سر و صدا  در جاهای دیگر  ثبت نام کرده بودند تا اگر  نماینده فعلی  رد صلاحیت شد به صحنه بیاییند اما من هومان عسکری  فرزند صولت الدوله و جهانگیرخان قشقایی  مردانه به میدان آمدم و منتظر  بیماری و  رد صلاحیت  رقیب خود  نبوده ام.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president