آوای جنوب

واکنش یک مدیرکل به قول شفاهی آقای استاندار:

اگر آقای استاندار قول شفاهی دادند به من هیچ ربطی ندارد/ من باید به سازمان بازرسی پاسخگو باشم

قانون جنگل‌ها و اراضی ملی قانونی است که نمی‌توان به دلخواه اشخاص آن را تغییر داد…

بهشتی فردر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پیرامون واگذاری پنج هکتار از جنگل‌های یاسوج به نیروگاه اتمی بوشهر بحث داغ و سنگینی صورت گرفت.

آوای جنوب؛

ظهر امروز کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی استاندار و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

در این کارگروه یکی از موضوعاتی که مطرح شد و بحث‌های زیادی را هم به همراه داشت، طرح ایجاد مجتمع فرهنگی و تفریحی نیروگاه بوشهر در یکی از بهترین‌ مکان‌های گردشگری شهر یاسوج بود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه گردشگری از سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در منطقه خککلان یاسوج جاده قدیم شیراز –یاسوج خبر داد.

نیک‌اقبالی ادامه داد: نیروگاه اتمی به دنبال ایجاد یک مرکز رفاهی در شهر یاسوج است و قطعاً در حوزه‌های درمان و تفریحی منشأ خیری برای استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی بواسطه نوع پرسنل خاصی که دارند، نمی‌تواند هر جایی نیرو استخدام یا لوازم، تجهیزات و مایحتاج خود را خریداری کنند، وقتی ورود و خروج در این مکان تفریحی و گردشگری که در آینده ساخته خواهد شد با محدودیت روبرو است و به نوعی ارتباط این مجموعه با بیرون قطع خواهد شد، چگونه می‌خواهید سرمایه‌گذاری عمومی ایجاد کنید، گفت: با توجه به حساسیتی که امروز در بحث انرژی هسته‌ای و نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد، چه عیبی است که ما پذیرای دانشمندان این نیروگاه باشیم.

در ادامه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد به آن واکنش نشان داد.

عزت‌الله بهشتی‌فر با بیان اینکه بر اساس قانون سرمایه‌گذاری در عرصه‌هایی که پوشش جنگلی بالای پنج درصد دارند، خلاف قانون است، اظهار کرد: به هیچ وجه زیر بار سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر در منظقه خککدان نمی‌روم، چرا که سرمایه‌گذاری در عرصه‌های بالای پنج درصد پوشش جنگلی ممنوعیت دارد.

این مسئول ارشد منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر آقای استاندار قول شفاهی دادند به من هیچ ربطی ندارد، بنده فردا باید در سازمان بازرسی کشور پاسخگو باشم که به هیچ وجه زیر بار آن نمی‎روم.

بهشتی‌فر اضافه کرد: آقایان می‌خواهند برای تفریح به استان کهگیلویه و بویراحمد بیایند، نه سرمایه‌گذاری، چرا باید بهترین مکان گردشگری یاسوج در اختیار آنها قرار بگیرد، می‌توانند در مکان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کنند.

‌وی با بیان اینکه: بنده نمی‌توانم بروم سازمان بازرسی و پاسخ بدهم تاکید کرد :قانون جنگل‌ها و اراضی ملی قانونی است که نمی‌توان به دلخواه اشخاص آن را تغییر داد.

حسین سهمگین مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه گردشگری یکی از راه‌های پردرآمد است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری نیروگاه اتمی بوشهر با ۱۰ هزار پرسنل در استان منجر به رونق اقتصادی و حجم بالای ارزش افزوده می‌شود که نباید با برخی حرف‌ها و مطالب مانع سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد شویم.

بر پایه این گزارش، قرار است نیروگاه اتمی بوشهر در پنج هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی خککدان شهر یاسوج، جاده قدیم یاسوج-شیراز مجتمع تفریحی و رفاهی ایجاد کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president