آوای جنوب

انتقاد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از شهرداری دهدشت

گاظمیرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: در تمامی نقاط کشور بخش عمده کارهای فرهنگی بر دوش شهرداری است اما در دهدشت به علت خلاء معاونت فرهنگی شهرداری در انجام امورات فرهنگی ضعیف عمل می‌کند.

آوای جنوب؛

ایرج کاظمی‌‌جو صبح امروز در نشست کمیته ساماندهی آلاینده‌های سمعی و بصری شهرستان که در محل شورای شهر دهدشت برگزار شده بود اظهار کرد: رسانه‌ها چشمان بیدار جامعه هستند و نباید آن‌ها را از انعکاس واقعیات منع کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تاکید کرد: زمانی‌ که حوزه خبر و خبررسانی نباشد و مشکلات و معضلات را انعکاس ندهند امیدی به توسعه نباید داشته باشیم.

وی با بیان این‌که گزارش‌های انتقادی رسانه‌ها به رفع مشکلات کمک می‌کند افزود: مدیران هر مطلبی که به مذاقشان خوش نمی‌آید را از روی حب و بغض شخصی خبرنگار تلقی نکنند.

کاظمی‌جو با اشاره به معضلات حوزه شهری تصریح کرد: متاسفانه بدنه شهرداری دهدشت به عنوان یکی از متولیان فرهنگ خالی از کادر فرهنگی است.

وی با بیان این‌که معاونت فرهنگی نیاز انکارناپذیر شهرداری است افزود: در تمامی نقاط کشور بخش عمده کارهای فرهنگی بر دوش شهرداری است اما در دهدشت به علت خلاء معاونت فرهنگی شهرداری در انجام امورات فرهنگی ضعیف عمل می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: اوایل روی کار آمدن شورای چهارم مردم به انتخاب ترکیب شورا امیدوار بودند و بنده نیز به رونق و تحول بخش فرهنگ خوشحال شدم اما متاسفانه با گذشت دو سال از عمر این شورا بنا به دلایلی آن طور که باید کارها روی غلطک نیفتاد و عملکرد قابل قبولی به چشم نمی‌خورد.

کاظمی‌جو تشکیل کارگروه فرهنگی برای پرداختن به معضلات شهر را نیاز ضروری شهرداری دانست و گفت: عزم همگانی برای برطرف کردن مشکلات این شهر باید صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت مبلمان شهری و بی‌نظمی‌های موجود در سطح شهر با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر را عامل بی‌نظمی نمی‌دانم تاکید کرد: باید عزم همگانی و فراگیر در این زمینه داشته باشیم.

کاظمی‌جو انجام کارهای فرهنگی در میدان مرکزی را کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: شهرداری در صورت امکان ساختمان بلااستفاده در پارک مرکزی و تلویزیون شهری را برای کارهای فرهنگی در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دهد.

وی با یادآوری این‌که بارها این درخواست در جلسات مطرح شده اما هم‌چنان ساختمان شیشه‌ای در مرکز شهر بلا استفاده مانده است افزود: این ساختمان حتی برای برگزاری جلسات آسیب‌شناسی مسایل فرهنگی برای شهرداری و شورای شهر هم می‌تواند مکان مناسبی باشد.

در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف کهگیلویه نصب بنرها در سطح شهر را سلیقه‌ای و نامنظم دانست و گفت: ادارات و نهادها در مناسبت‌های مختلف بنرهایی را در سطح شهر نصب می‌کنند که عمدتا برای نمایش و به صورت نمادین است.

عین‌الله اخوان افزود: ادارات برای نمایش بنرهای خود معمولا مرکز شهر به خاطر همجواری با فرمانداری را انتخاب می‌کنند تا بنرهای آنان در معرض دید مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان این‌که نصب بنرهای گرامیداشت مناسبت‌ها باید ساماندهی و در نقاط مختلف شهر انجام شود گفت: تجمع بنرها در میدان مرکزی چهره شهر را زشت و آلودگی بصری ایجاد می‌کند.

این مسئول دکه‌ها و کیوسک‌های سطح شهر را مورد اشاره قرار داد و با ضعیف خواندن نظارت بر این مورد افزود: شهرداری و شورای شهر به عنوان مدعیان زیباسازی شهر قدرت جابه‌جایی یک کیوسک در نقطه مرکز شهر را ندارند.

اخوان تصریح کرد: نبش دبستان امام خمینی در میدان مرکزی شهر کیوسکی نصب شده که ضمن ترسیم سیمای نازیبا باعث اختلال در تردد عابران پیاده شده است.

وی با بیان این‌که استقرار این کیوسک در چنین مکانی اشتباه است افزود: شهرداری و شورای شهر بدون ملاحظه‌کاری در ساماندهی دکه‌ها اقدام کنند.فارس/

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ادم گفت:

    بابا چرت نگو. تو هم میخوای کیستو پر کنی بری.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president