آوای جنوب

انتقاد امام جمعه موقت از قطعی آب و خاموشی معابر گچساران

آوای جنوب

امام جمعه گچساران گفت: برخی نقاط شهرمان با قطعی آب مواجه است که مسئولین آبفا توجه داشته باشند و این مشکلات را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند،

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: یاد و خاطره حضرت امام (ره) را گرامی می‌داریم و به روح بلند و ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و همه شهیدان راه انقلاب اسلامی درود و صلوات می‌فرستیم. یکشنبه چهاردهم خرداد سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) و همچنین انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: حقیقتاً درباره شخصیت معنوی حضرت امام هرچه بگوییم، کم گفته‌ایم و در یک جمله امام راحل راهی را مقابل پای ملت بزرگ ایران، مسلمانان و آزادی خواهان قرار دادند که راه خداوند و ائمه اطهار علیهم‌السلام بود. حضرت امام (ره) راه مقابله با استکبار جهانی را به بشریت آموخت و نشان دادند انسان آزاده تازنده است نباید زیر بار ظلم و ستم برود.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: حضرت امام در مقابل دشمنان اسلام و قرآن ایستادند و امام (ره) چنین راه ارزشمندی در مقابل بشریت گشودند، دوشنبه سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی است و اما این مردم عزیز و شریف امام راحل را خوب شناختند و خوب هم تبعیت کردند چراکه فهمیدند امام (ره) در مسیر خداوند و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

امام‌جمعه موقت گچساران تصریح کرد: وقتی سحرگاه ۱۵ خرداد سال ۴۲ مأمورین ساواک به درون خانه امام ریختند که امام را ببرند، خادم امام مقابل آن‌ها قرار گرفت و نیروهای ساواک جسارت‌ها کرد که در این حال امام فریاد کشیدند که چه برخوردی است که انجام می‌دهید روح‌الله خمینی من هستم و به این بنده خدا چه‌کار دارید، بنابراین رژیم پهلوی بسیار از امام می‌ترسید.

وی افزود: امام شجاع بودند و از غیر خدا ترسی به دل راه نمی‌داد اما مردم وقتی از دستگیری امام خبردار شدند به طرفداری از امام قیام کردند و حرف امام این بود که حکومت با مردم ایران با خشونت برخورد می‌کند و با دیده حقارت و بردگی به این مردم نگریسته می‌شود. رژیم پهلوی قانون کاپیتولاسیون را در مملکت ترویج می‌داد و این قانون در مجلس شورای ملی شاهنشاهی به تصویب رسیده بود بااین‌حال امام به مقابله ایستاد و مردم را بیدار کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه اظهار کرد: حضرت امام در خصوص کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها روشنگری کردند و مردم را بیدار کردند که منجر به قیام خونین ۱۵ خرداد شد و در ادامه نیز رژیم منحوس پهلوی مردم را به گلوله بستند و به شهادت رساندند. لذا امام فرمودند که ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم لذا یاد و خاطره همه شهیدان را گرامی می‌داریم.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره ملی شهدای سبزوار و نیشابور مواردی بیان کردند که زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا خود جهاد بزرگی است و حضرت آقا شهدای انقلاب اسلامی را به‌مانند شهدای کربلا ترسیم کردند و امروز باید خانواده معظم شهدا نیز تکریم شوند.

وی افزود: حضرت آقا فرمودند یک جوان عارف همچون شهید ناصر باغانی تا یک انسان مجاهد همچون نورعلی شوشتری را می‌توان دید که وصیت‌نامه‌های آن‌ها پر از معرفت است و وصیت‌نامه شهدا درس برای امت است. رهبری باز فرمودند هریک از شهدا به‌نوعی می‌توانند الگو باشند و شهادت شهید الداغی افکار عمومی کشور را تحت تأثیر قرارداد.

حجت‌الاسلام صفایی تصریح کرد: بنابراین هنوز کسانی هستند که در دفاع از غیرت و ناموس به میدان بیایند و این روزها در کشور ما مسئله عفاف و حجاب بسیار مهم است و اخیراً لایحه‌ای قوه قضاییه تنظیم کرده است که هنوز به‌صورت رسمی و به‌عنوان یک قانون اعلام‌نشده است؛ اما باید مسئولین مقدار بیشتری نسبت به مسئله عفاف و حجاب به میدان بیایند چراکه این مسئله کم‌کم در جامعه باب می‌شود و این‌یک ننگ است.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: این‌همه شهید و این‌همه تلاش برای اجرای دستورات اسلام لذا نباید کوچه‌ها و خیابان‌های ما به این سبک باشد هم مردم و هم مسئولین همه در این خصوص مسئول هستی و شهید الداغی به ما درس می‌دهند و برای مردم یک الگو است و بی‌تفاوت نباید به مسائل دین باشیم.

وی افزود: هفته محیط‌زیست را گرامی می‌داریم، محیط‌زیست لازمه زندگی همه ما انسان‌ها است و هرچه این محیط پاک‌تر باشد زندگی برای انسان‌های جامعه بهتر خواهد بود. امسال بارندگی خوبی داشتیم و مردم از طبیعت بهره‌ها بردند و باید این محیط‌زیست را قدر دانست و از آن مراقبت کرد.

حجت‌الاسلام صفایی در ادامه اظهار کرد: خبری در فضای مجازی منتشر شد که برای مناطق محروم از مشمولین برای کار معلمی می‌خواهند استفاده کنند درحالی‌که معلم بودن خود قانون دارد و مسیر از طریق دانشگاه فرهنگیان است لذا نسبت به این مسائل هم مسئولین باید برای دانش آموزان ارزش قائل شوند و هم اینکه یک معلم باید معلمی را بلد باشد و آموزش‌های لازم در این خصوص را دیده باشد.

امام‌جمعه موقت گچساران ادامه داد: برخی نقاط شهرمان با قطعی آب مواجه است که مسئولین آبفا توجه داشته باشند و این مشکلات را هرچه سریع‌تر مرتفع کنند، برخی خیابان‌ها هم روشنایی ندارند و نیاز است مسئولین توجه کنند و انتظار این است که مردم هم نسبت به رعایت الگوی مصرف توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president