آوای جنوب

انتقادات امام جمعه گچساران :حل مشکلات مردم مهم‌تر از استفاده سیاسی از همایش‌هاست

امام جمعه گچساران در واکنش به کف زدن ۳۰ ثانیه‌ای برای یکی از مسئولان در همایش تجلیل از ۷۰۰ پیشکسوت، نام‌آور و ورزشکار در این شهرستان گفت: کف زدن افتخار نیست، افتخار این است که کسی به دفتر امام جمعه برای تهیه پول نان خالی مراجعه نکند

حجازی امام جمعهانتقادات امام جمعه گچساران :حل مشکلات مردم مهم‌تر از استفاده سیاسی از همایش‌هاست.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در گچساران با بیان اینکه برخلاف برخی تصورات غلط هیچ عنادی و دشمنی با هیچ‌کدام از مسئولان گذشته و کنونی استانی و شهرستانی در کهگیلویه و بویراحمد ندارم، افزود: هیچ گونه اختلاف و عنادی با هیچ مسئولی از جمله استانداران گذشته و کنونی کهگیلویه و بویراحمد همچنین فرمانداران گچساران و دیگر مسئولان این شهرستان ندارم زیرا هیچ‌گونه آسیب یا ضرری از آنها متوجه من نشده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی پایه‌گذاری شده بر اساس و مبانی دینی و شیعی بوده، افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی بوده که برای برپایی آن خون‌های بسیاری ریخته شده پس توقع همیشگی از مسئولان گذشته و فعلی دفاع از فرهنگ دینی و خون شهدا، اسلامیت و حریت مردم است.

امام جمعه گچساران با تأکید بر عدم وجود هرگونه اختلافی میان خود و مسئولان عنوان کرد: هیچ‌گونه اختلاف شخصی با مسئولان گذشته و کنونی استان و گچساران نداشته و نداریم و تنها توقع ما حل مشکلات مردم بر اساس مبانی دینی و رشد مسائل فرهنگی است.

حجازی ضمن گلایه و انتقاد از روند نامطلوب برطرف کردن برخی مشکلات و مسائل در گچساران گفت: در بسیاری از مواقع مسائل و مشکلاتی وجود دارد که با کمترین زمان ممکن در پنج روز می‌توان آن را برطرف کرد اما متأسفانه برطرف کردن آن بیش از ۵۰ روز به طول می‌انجامد.

وی ادامه داد: در جواب پیگیری این مسائل گاهی وعده‌هایی در حد قول و قرار مطرح شده و گاهی نیز پاسخی داده نمی‌شود.

حجازی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اظهار گلایه از برگزاری همایش نفت، گچساران و انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تأیید این موضوع گفت: در این خصوص گلایه من بر این باور بود که برگزاری این همایش چه ثمر‌ه‌ای برای مردم گچساران داشته است.

امام جمعه گچساران با طرح این پرسش که برگزاری این همایش‌ها چه نفعی برای مردم گچساران داشته است، تصریح کرد: این همایش در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با موضوع نفت، گچساران و انقلاب مطرح شد که نظر من بر این بوده به عنوان مثال هدیه‌ای به ۵۰۰ نفر افراد فقیر و نیازمند گچسارانی اهدا می‌شد مثمرثمرتر بود.

وی معتقد است که برطرف کردن و حل مشکلات مردم مهم‌تر از استفاده سیاسی از برگزاری برخی همایش‌هاست.

حجازی با اشاره به عدم حضور خود من در همایش نفت، گچساران و انقلاب و بیان این‌که جایگاه امام جمعه به گونه‌ای است که باید با وی درخصوص کیفیت و برگزاری همایش یا حضور افراد مشورت شود، اظهار کرد: در خصوص برگزاری همایش نفت، گچساران و انقلاب هیچ‌گونه مشورتی با من صورت نگرفت و تنها برای استقبال از مهمانان با من تماس گرفته شد.

وی با بیان این‌که مشکل غیرمتعارف مردم گچساران بیکاری بوده و تأکید بر این‌که بیکاری مشکلی در سراسر کشور است، افزود: با توجه به وجود منابع غنی نفت و گاز در گچساران مشکل بیکاری در این شهرستان باید نسبت به دیگر مناطق کمتر باشد.

امام جمعه گچساران در واکنش به کف زدن ۳۰ ثانیه‌ای برای یکی از مسئولان در همایش تجلیل از ۷۰۰ پیشکسوت، نام‌آور و ورزشکار در این شهرستان گفت: کف زدن افتخار نیست، افتخار این است که کسی به دفتر امام جمعه برای تهیه پول نان خالی مراجعه نکند.

حجازی یادآور شد: افتخار در توسعه و ارتقای رشد فرهنگی شهر و برطرف کردن مشکل بدحجابی است.

وی انتصاب مسئولان فرهنگی گچساران و عدم مشورت با وی در این خصوص را از جمله مشکلات مهم این شهرستان عنوان کرد و گفت: در خصوص انتصاب مسئولان فرهنگی گچساران کوچک‌تین مشورتی با من صورت نگرفته است.

امام جمعه گچساران تأکید کرد: به دلیل عدم مشورت در انتصاب مسئولان فرهنگی و ضعف آنها در حال حاضر مشکلاتی ایجاد شده است.

وی افزود: به عنوان امام جمعه یک شهرستان بهتر است به جای اینکه از برگزاری این جلسات استفاده سیاسی شود بهتر است از این جلسات برای حل مشکلات مردم از آنها استفاده شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. خان گفت:

    سلام خدمت مردم مظلوم گچساران وامام جمعه دلسوز و کار پشته.اینها اگر دلسوز مردم و شهر بودن بجای اینکه همایش تجلیل از ورزشکاران بر پا کنند میامدند همایش مبارزه با بد حجابی بر پا میکردند.همایش مبارزه با بی عدالتی و بیکاری بر پا میکردند .همایش مبارزه با پارتی بازی گچساران ۲۰ هزار جوان بیکار داره .شرکت نفت و سد چم شیر و بیمارستان و پتروشیمی باید باهاشون مبارزه بشه .مگه جوان شهرمون چه گناهی داره که برای پیدا کردن کار از شهرش خانواده اش و دوست وفامیل باید دور بشه اون وقت جوانهای شهرهای دیگه مثل دهدشت و یاسوج و نور آباد و جاهای دیگه بیایند اینجا سر کار ای کاش جوانهای شهرمون توی یاسوج یا دهدشت میرفتند سر کار .جای دور مثل عسلویه و تهران و جاهای دور دور از خانواده .من نمیگم تجلیل از ورزشکاران کار اشتباه است نه خیلی کار خوبیه امااین همایشها دردی از درد مردم مظلوم گچساران رو حل نمیکنه.این رو بدونیت خدا هم یک روزی یک همایش بزرگ بزرگی داره به نام قیامت و تجلیل میشه از دلسوزان مردم و عذاب میکنه آنهای که به مردم مظلوم توجهی نداشتند.لبیک یا امام سید علی خامنه ای

  2. حاجی گفت:

    درود بر حجتالاسلامحجازی عزیز که حرف دل تمام مردم مضلوم گچسارانه با اقتدار تمام زد

  3. باوی گفت:

    درود به شرفت مرد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president