آوای جنوب

انتخاب ۳۰ معتمد و آزمونی سخت برای فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد/خوانپایه فرماندار گچساران و روزهای پیش رو

.

آوای جنوب
در آستانه انتخابات ۹۸ نامزدها و هواداران آنها منتظر هستند تا ببینند آیا فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب ۳۰ نفر معتمد چگونه عمل خواهند کرد و این آزمونی بزرگ برای اثبات بی طرفی آنهاست.


به گزارش آوای جنوب به نقل از خبرگزاری فارس گچساران – سمیرا نصاری؛ روز گذشته وزیر کشور دستور آغاز ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم را صادر کرد.

بر همین اساس عبدالرضا رحمانی فضلی صبح روز گذشته دستور آغاز ثبت نام مجلس یازدهم را صادر کرد و عملا شروع انتخابات در کشور رقم خورد.

در متن کامل دستور وزیر کشور که خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صادر شده، آمده است؛ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیئت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیئت‌های اجرایی حوزه های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است، بر اساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرمهای آن در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه های صادره نسبت به تشکیل هیئت اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می گردد، بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره ۴ آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند.

بر اساس این گزارش؛ ارکان قانونی انتخابات باید رعایت شود و همه وظایف خود را در ایجاد اجرای عدالت؛ سلامت و امنیت، رقابت و مشارکت انتخابات مجلس، انجام دهند تا منجر به مشارکت گسترده مردم و حفظ آرای آنان شود.

در این میان نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به صحبت‌های حسین کلانتری بالاترین مقام اجرایی در استان و سخنان او مبنی بر اینکه سرم برود حرفم نمی‌رود انتظارات را از او بیشتر کرده است هر چند در واقع باید بپذیریم او در خصوص حضور مدیران در میتینگ‌های انتخاباتی کاری نتوانست انجام دهد.

چندی پیش نیز خوانپایه فرماندار گچساران در نشست با اصحاب رسانه از آنها خواست که در فضای رسانه بی‌طرفی را رعایت کنند.

حالا و درست در آستانه انتخابات ۹۸ نامزدها و هواداران آنها منتظر هستند تا ببینند آیا فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخاب ۳۰ نفر معتمد چگونه عمل خواهند کرد و این آزمونی بزرگ برای اثبات بی طرفی آنهاست.

در این میان سیاسیون استان می‌دانند انتخاب ۳۰ نفر معتمد در گچساران همواره با حاشیه‌های روبرو بوده است به طوری که شاهد بودیم در دور گذشته نیز فتاح محمدی معاون استاندار به جهت پادرمیانی به گچساران آمد.

بی تردید امروز و فردا روزهای سختی برای خوانپایه فرماندار گچساران خواهد بود و جامعه نیز در انتظار تصمیم او مبنی بر بی‌طرفی او در این انتخاب هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president