آوای جنوب

انتخاب هیئت اجرایی گچساران مصداق «مشت نمونه خروار» در اجرای یک انتخابات سالم/واکنش زینل زاده و سید قدرت حسینی

.

آوای جنوب
انتخابات هیئت اجرایی گچساران تاکنون با حاشیه های فراوانی روبرو بوده است.

 

آوای جنوب گچساران- سمیرا نصاری، با شروع ثبت نام از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، در همان روزهای آغازین ثبت نام در یادداشتی به آزمون سخت استاندار و فرماندار گچساران در انتخاب هئیت اجرایی اشاره کردیم.

در همان ابتدا با توجه به شناختی که از فضای شهرستان گچساران داشتیم به این موضوع اشاره شد و حتی آورده بودیم که در دور گذشته این معضل با ورود فتاح محمدی معاون استاندار وقت پایان یافته بود.

حضور نماینده فعلی از جریان حاکم در مقابل چند رقیب انتخاباتی وی می‌طلبید که هیئت اجرایی نیز به صورت عادلانه باشد.

در این خصوص بر اساس شنیده‌ها از منابع آگاه آخرین لیست ۳۰ نفره جهت انتخاب ۸ نفر از آنها که باید به رای گذاشته شود به گونه‌ای انتخاب شده است که ۱۶ نفر از جریان حاکم و ۱۴ نفر از جریان مقابل است که در صورت رای‌گیری نتیجه به سود ۱۶ نفر حاکم خواهد بود.

این در حالی بود که سید قدرت حسینی در واکنش به این موضوع در فرمانداری گچساران و در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در حالی که مشاهده می‌کنیم هئیت اجرایی در دیگر شهرستان‌ها و حتی استان انتخاب شده است چرا در گچساران وضعیت اینگونه است در حالی که استاندار گفته بود اگر سرم برود حرفم نمی‌رود، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که انتخابات سالم و بدون حاشیه برگزار شود و از فرماندار فعلی انتظار داشتیم که یک عدالت نسبی برقرار کند.

وی ادامه داد: انتخاب ۳۰ نفر از یک جریان صحیح نیست و ما در برابر ایشان سکوت نخواهیم کرد.

حسینی افزود: بر آقای فرماندار از سوی تاجگردون، افراد نزدیک خانواده تاجگردون و دفتر تاجگردون فشار زیادی است.

این کاندیدا ابراز کرد: آقای فرماندار اگر بخواهد ادامه دهد و هئیت اجرایی را یک طرفه انتخاب کند ما قبول نخواهیم کرد و زیر بار آن نخواهیم رفت.

حسینی افزود: آقای فرماندار نگاهی به شهرستان‌های اطراف و استان بیندازد و مشاهده کند که چگونه دیگر شهرستان‌ها هیت اجرایی انتخاب کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما از آقای استاندار و معاون سیاسی انتظار داریم که اجازه ندهند که تحت فشار نماینده فعلی و نزدیکان ایشان هیئت اجرایی را انتخاب کنند چرا که مردم استباط می‌کنند این تیم اجرایی انتخاب شده برای تقلب است.

حسینی با بیان اینکه آقای فرماندار در کدام نشست خصوصی قول و وعده داده است، افزود: حالا اگر آقای فرماندار دوست دارد کمی برای نماینده این هئیت را بچرباند اما سوال من از فرماندار این است آقای فرماندار شما می‌خواهید به چه کسی خدمت کنید و بگویید به چه کسی قول داده‌اید.

همچنین اردلان زینل زاده از دیگر کاندیدای این دوره نیز در واکنش به انتخاب ۳۰ نفر هئیت اجرایی شهرستان گچساران گفت‌: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد سوال می‌شود که از این نفر ۳۰معرفی شده چرا باید ۲ نفر از ایل قشقایی باید باشند.

وی ادامه داد: آیا این انتخاب به نسبت جمعیتی است، آیا جمعیت باید ۲نفر از قشقایی‌ها انتخاب شوند، مگر جمعیت قشقایی‌ها در گچساران فقط هفت درصد است.

زینل‌زاده ابراز کرد: اگر بر اساس جمعیتی افراد انتخاب می‌شوند بایستی ۹ نفر از قشقایی‌ها در هیئت اجرایی باشند.

هر چند معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفته بود که در حفظ بی‌طرفی کارگزاران ما چون مجریان انتخابات هستند موظفند انتخابات سالم برگزار کنند از روز اول اعلام کرده‌ایم و رصد و پایش می‌کنیم که نیروها در عین بی‌طرفی عمل کنند استاندار امروز در ستاد انتخابات و با حضور فرمانداران رسما اعلام کرد که هر فرمانداری و هر نیروی مسوول در انتخابات که نمی‌تواند انتخابات را برگزار کند از همین الان بدون این که کوچکترین گره‌ای ایجاد شود میدان را تنفر رک کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران این استان با اشاره به موضوع انتخابات با تأکید دوباره بر اظهارات قبلی خود مبنی بر عدم دخالت مدیران استان در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر مدیری که به وظیفه خود به درستی عمل کند و در انتخابات جانبداری نداشته باشد قطعا بعد از انتخابات اگر با هر اعتراضی روبه رو شود در جایگاه خود خواهد ماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به مدیران متخلف در انتخابات هشدار داد و گفت: حتی در صورتی که نماینده مورد دلخواه این چنین مدیرانی انتخاب شوند بعد از انتخابات جای برای آنها در استان نخواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: از همین الان به همه مدیران استان اعلام و هشدار می‌دهم که حق حمایت از هیچ کاندیدایی را ندارید و ستاد انتخابات استان نیز عملکرد مدیران را به درستی رصد خواهد کرد.

به گزارش آوای جنوب هر چند استاندار و فرماندار نیز به این مهم باید توجه داشته باشند در این شهر به جز ترک و لر اقوام دیگری همچون بهبهانی ها؛ اصفهانی ها؛ بختیاری ها؛ بندری و خوزستانی ها نیز ساکن هستند این در حالی است که سهم قشقایی‌ها که یک پای اصلی انتخابات هستند تنها دو سهم در میان ۳۰ نفر دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president