آوای جنوب

انتخابات میان دوره ای مجلس/از انتقام گرفتن تاجگردون تا جلسه امروز یوسف باقری و قشقایی ها در گچساران

آوای جنوب

هر چه به انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم رقابت ها به صورت فشرده تر شده است و هر کدام از نامزدهای انتخاباتی سعی بر آن دارند که که قدرت نمایی خود را به رخ رقبا بکشند.

آن چیزی که تا کنون در منطقه گچساران سابقه نداشته است سکوت قشقایی ها تا بدین لحظه است چنانکه مشاهدات عینی نیز حکایت از آن دارد بزرگان سکوت کرده اند و این می تواند حاوی این پیام باشد آنها در دور قبل نتوانسته اند نیازهای جوانان قشقایی را پاسخگو باشند و به همین دلیل سکوت کرده اند و از سوی دیگر برخی منابع نیز گفته اند آنها منتظر تایید صلاحیت ها خواهند ماند.

هر چند در مطلب گذشته اشاره داشتیم که بزرگان قشقایی بر این باور بودند که غلامرضا تاج‌گردون پس از کنار رفتن از آنها حمایت خواهد کرد به گونه ای که آن روزها جلساتی نیز در تهران برگزار شد و همگان بر این باور رسیده بودند که باقری معرفی خواهد شد اما اینگونه نشد چنانکه هواداران حاج رحیمی نیز بر این باور بودند که تاجگردون در صورت نبودن خود از حاج عبدالرحیم رحیمی حمایت خواهد کرد اما غلامرضا تاجگردون به صحنه آمد و قصد انتقام گرفتن نیز در سر دارد.
اما حاج عبدالرحیم رحیمی اعلام استقلال کرد و یوسف باقری نیز امروز جمعه در جلسه خود را با قشقایی ها برگزار کرد.

یوسف قشقایی ها که همواره ثابت کرده است سعی بر آن دارد تا از حاشیه ها دوری کند در حالی جلسه خود با قشقایی ها را برگزار کرد که همچنان او اصرار بر وحدت و دوری از تنش ها را دارد.
باقری اینبار مصمم تر از همیشه به گچساران آمد و جلسه خود را درست پس از جلسه تاجگردون با قشقایی ها برگزار کرد.
در این میان باید دید چه کسی به دنبال انشقاق در قشقایی ها می باشد و چرا عده ای در تلاش هستند تا قشقایی به وحدت نرسد.
یوسف باقری و جلسه امروز او با قشقایی ها و حامیانش و هوادارانی که در انتظار تصمیم یوسف باقری هستند.
باید منتظر ماند و دید که آیا یوسف باقری عصای احتیاط همیشگی را بر زمین انداخته و عزم خود را برای کاندیدا شدن در انتخابات پیش رو جزم کرده است یا همچنان در انتظار وحدت خواهد ماند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president