آوای جنوب

انتقاد عضو شورای شهر یاسوج

امیری: پایتخت طبیعت ایران به تدریج شهر مردگان می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: با روند افزایش غیر مجاز قبرستان‌ها در اطراف این شهر به تدریج پایتخت طبیعت ایران تبدیل به شهر مردگان می‌شود.

آوای جنوب؛

هدایت امیری ظهر امروز در نشست بررسی چگونگی تبدیل پارک جنگلی یاسوج به دهکده توریستی که با حضور مشاورین این طرح و برخی از اعضای شورای اسلامی به ریاست شهردار شهر یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: پارک جنگلی یاسوج سرمایه‌ای ملی است که در آینده با برنامه‌ریزی درست و اصولی امروز ما می‌تواند نقش عمده‌ای در اقتصاد شهر یاسوج و کل استان داشته باشد.

وی با بیان اهمیت صنعت گردشگری در آینده اقتصادی شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران گفت: اکنون که در حال برنامه‌ریزی برای تحول در پارک جنگلی یاسوج هستیم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در آینده از اقدامات خود پشیمان نشویم.

عضو شورای اسلامی شهر یاسوج ادامه داد: در شهر یاسوج و به خصوص در حول و حوش پارک جنگلی شاهد ایجاد قبرستان‌های جدید از طوایف مختلف هستیم که در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

امیری افزود: بی‌شک نمی‌توان در کنار قبرستان مکان گردشگری و یا هتل و رستوران دیده شود پس باید مسئولان استانی فکری به حال این موضوع کنند و اجازه ندهند پایتخت طبیعت ایران به شهر مردگان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: از حوزه سرآبتاوه گرفته تا تل‌خسرو و محمودآباد و معصوم‌آباد و امیرها در یاسوج هر کدام برای خود قبرستانی در اطراف این شهر ایجاد کرده‌اند که نمای جالبی به شهر نداده و در آینده در بحث توسعه گردشگری با مشکل مواجه خواهیم شد.

عضو شورای اسلامی یاسوج در ادامه با تأکید به مشاوری که در آینده باید طرح دهکده توریستی در محل پارک جنگلی را ارائه دهد تصریح کرد: حتی یک درخت هم نباید در پارک جنگلی در این طرح آسیب ببیند و هر اقدامی که انجام می‌دهیم باید متناسب با طبیعت و درختان بلوط و گونه‌های گیاهی درون این پارک باشد.

امیری در پایان عنوان داشت: مشاور باید در طرح خود طبیعت را به عنوان دست بالا در نظر بگیرد و طراحی‌ها هیچ اشرافی بر منابع طبیعی نداشته باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president