آوای جنوب

مدیرکل کار استان:

امسال هیچ طرح جدید اشتغالزایی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد نشده است

با توجه به اینکه این تسهیلات از منابع بانک‌ها پرداخت می‌شود امکان کاهش نرخ بهره وجود ندارد و دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند

مظاهریمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال هیچ گونه تسهیلاتی برای ایجاد طرح‌های جدید بنگاه‌های اقتصادی و اشتغالزا در این استان پرداخت نشد.

صابر مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این استان در زمینه اشتغالزایی، اظهار داشت: این تسهیلات برای بنگاه اقتصادی اعم از سرمایه در گردش، توسعه کارگاه‌ها و طرح‌های نیمه فعال به بانک‌های اختصاص یافته است و هیچ ربطی به طرح‌های نو ایجاد شده ندارد.

وی عنوان کرد: امسال برای بنگاه‌های اقتصادی استان ۸۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که مربوط به طرح‌های نیمه تمام و یا سرمایه در گردش است هرچند هم اکنون در زمینه جذب آن سرمایه‌گذاران استانی مشکل دارند.

مظاهری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۴ بنگاه اقتصادی اعم از سرمایه در گردش، توسعه کارگاه‌ها و طرح‌های نیمه فعال به بانک‌های عامل استان جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند، افزود: امسال برای بنگاه‌های اقتصادی استان ۸۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به استان اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳۴ طرح با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۴۴ نفر به بانک معرفی شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه بانک‌های عامل در برخی مواقع در زمینه جذب مشکل دارند ۲ برابر سهمیه اختصاصی طرح به بانک‌های عامل معرفی کردیم.

مظاهری خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بدهی بانکی نمی‌توانند تسهیلات اختصاص یافته را جذب کنند که این مهم یکی از مشکلات سد راه سرمایه گذاران استانی است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۲۱ طرح از مجموع بنگاه‌های اقتصادی معرفی شده به بانک با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در بانک‌های عامل تایید شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در زمینه مشاغل خانگی به این استان اختصاص یافت، افزود: تاکنون در این زمینه ۹۱۰ متقاضی ایجاد مشاغل خرد را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم.

مظاهری بالا بودن نرخ تسهیلات با بهره ۲۳ درصد را یکی از مهمترین دلیل عدم جذب اعتبارات اشتغالزایی به این استان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این تسهیلات از منابع بانک‌ها پرداخت می‌شود امکان کاهش نرخ بهره وجود ندارد و دولت باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند.

وی ابراز کرد: البته دولت به تازگی با بانک مرکزی و دستگاه‌های اجرایی یکسری تفاهم‌های کرده که بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی طرح‌های اقتصادی اولویت‌دار و بنگاه‌های پشتیبان کسب و کار خانگی با تاکید بر مناطق کم‌برخوردار که نرخ بیکاری آن‌ها از متوسط کشوری بالاتر است، اختصاص داده شود.

مظاهری بیان کرد: بانک‌های عامل در جذب و اعطای تسهیلات و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند که لازم است مسئولان را در این مورد همراهی کنند.

وی در ادامه به پتانسیل های استان برای رفع مشکل بیکاری اشاره و تصریح کرد: منابع طبیعی، کشاورزی، دامداری، باغداری و معدن اگر مورد توجه قرار گیرند می توانند ظرفیت های بزرگی را در زمینه اشتغال ایجاد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی را دیگر پتانسیل استان برای تثبیت و ایجاد اشتغال دانست و افزود: وجود این پتانسیل ها و ظرفیت ها در کنار تلاش و جدیت دستگاه‌های اجرایی و بانک ها می تواند به کاهش بیش از پیش آمارهای بیکاری در استان منجر شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. گچساران گفت:

    عکس یکم بزرگتر میزدی حرف عملکرد صفر ضعیفترین مدیر کل تاجگردون احتمالا اولین مدیر برکناری خودش باشه بحثش داغ است

  2. گچساران گفت:

    انصافااین اقای مدیر خواب رئیس اداره کار شهرستانی را هم نمیدید چه برسه به مدیر کلی از خودش بپرسید اگه با صداقت باشه این حرف تایید میکنه کارمند درجه سه اداره کار گچساران بود

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president