آوای جنوب

امام جمعه گچساران: هر چه می خواهند در سایت ها بنویسند اینجا تریبون حراست ازانقلاب است

امام جمعه گچساران با اشاره به فضای مجازی و فعالیت سایت‌ها در استان، گفت: برخی‌ها در فضای مجازی چیزهایی می‌نویسند ولی من یک طلبه و امام جمعه هستم و هرگز از وظیفه‌ای که دارم، دست برنمی‌دارم

امام جمعهامام جمعه گچساران گفت: تریبون نماز جمعه تریبون حراست از انقلاب اسلامی است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از نافرمانی‌های خداوند اظهار کرد: انسان‌های متقی و پرهیزکار بندگان خاص خداوند بوده که در دنیا و آخرت مورد لطف و عنایت ویژه قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتباط با خداوند راه سعادت و رستگاری انسان‌ها است، افزود: در آیات زیادی از قرآن، پیامبر(ص) و ائمه راه شناخت بشر تنها توجه به فرامین خداوند عنوان شده است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه براساس تعداد جمعیت بشریت و افکار برای رستگاری و رسیدن به خداوند راه وجود دارد، عنوان کرد: انسان‌ها با هم متفاوت و افکار مختلفی دارند که خداوند فرموده است که راه‌ها را تبعیت نکنید و تنها راه مستقیم راه خداوند است.

حجازی، ارتباط انسان با عالم را لازم و ضروری دانست و افزود: عالم بر بررسی آیات و روایات راه رسیدن به رستگاری را برای مردم و جامعه ترسیم می‌کند.

وی با نقل حدیثی از امام صادق(ع) نگهبانان شیعیان را علمای شیعه عنوان کرد و بیان کرد: عالم وظیفه دارد که اندیشه و تفکر انسان‌ها را تقویت کند.

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با تبریک به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان به دستور امام راحل در اول اسفندماه اظهار کرد: برخی از نهادها از جمله سپاه پاسداران و شورای نگهبان سبب حفظ و پایداری نظام شده و اگر این نهادها نبودند دشمن به سرعت کشور و انقلاب را از بین می‌برد.

امام جمعه گچساران، شورای نگهبان را فیلتری برای برطرف کردن عیوب و نقایص عنوان و تأکید کرد: در همه جای دنیا فیلترهای وجود دارد و در ایران اسلامی نیز وقتی قانونی وضع می‌شود فقیه جامع‌الشرایط و حقوقدان این قانون را مورد دقت قرار می‌دهند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک پنج اسفندماه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به پرستاران از خدمات و زحمات این قشر در سراسر کشور به ویژه گچساارن تشکر و قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در برخی فضاهای مجازی و سایت ها مسائلی نوشته می‌شود، مشکلی نیست بنویسند، گفت: من طلبه‌‌ام و امام جمعه گچساران، بنابراین باید بگویم از وظیفه خود دست برنمی‌دارم.

حجازی، بررسی و بازگو کردن مشکلات مردم و انتقال آن به مسئولان مربوطه را یکی از وظایف امام جمعه عنوان کرد و افزود: امام جمعه می‌تواند از شخص رئیس جمهور گرفته تا دیگر مسئولان انتقاد کرده و مسائل را بازگو کند.

امام جمعه گچساران یادآور شد: انتقاد از رئیس جمهور توسط امامان جمعه سابق در دولت‌های گذشته صورت گرفت و از همین تریبون نیز به ویژه از دولت‌ دهم به شدت انتقاد شد.

حجازی تریبون نماز جمعه را تریبون حراست از انقلاب دانست و گفت: این تریبون زیرمجموعه هیچ نهادی به جز منصب ولایت نیست و ابتدا مسائل را محرمانه به مسئولان بازگو کرده و در صورت عدم توجه از طریق تریبون اعلام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه سد کوثر گچساران اظهار کرد: آقایان پیگیری کنند حقوق مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور گچساران در این سد باید استیفا شود.

حجازی افزود: بارها عنوان شد که حق مردم گچساران و اشتغال جوانان در نفت بیش از وضعیت موجود بوده و در سد کوثر نیز به نوعی کم‌توجهی می‌شود.

امام جمعه گچساران خواستار استیفای حق مردم گچساران از سد کوثر شد و گفت: مسئولان اجازه ضایع شدن حقوق مردم گچساران را در سد کوثر ندهند.

حجازی در ادامه با بیان اینکه امیدوارم خداوند توفیق آشنایی بیشتر مسئولان با مبانی شرعی را عنایت کند، عنوان کرد: مسئولانی که با مبانی شرعی آشنایی ندارند، محترمانه جا‌به‌جا شوند زیرا این امر به نفع و مصلحت شهرستان، استان و خود این افراد است.

وی تأکید کرد: نگذارید این مسئله به خطبه‌های نماز جمعه کشیده شود زیرا این تریبون از انقلاب و اسلامیت و مبانی شرعی همچنین ولایت‌مداری حفاظت و حراست می‌کند.

حجازی در پایان اظهار امیدواری کرد: مسئولان به گونه‌ای رفتار کنند که نیازی به انتقاد و گلایه از تریبون نماز جمعه نبوده و از آنها تشکر شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باوی گفت:

    درود بر امام جمعه عزیز . هیچکس بهتر از شما نمیتواند حق این جوانان مظلوم را از مسولین بگیرد . درود به شرفتون

  2. عمارگچساران گفت:

    درود بر امام جمعه شهرستان

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president