آوای جنوب

امام جمعه چرام : پیاده‌روی ظریف با کری و حضور در فرانسه، حرکتی غیرعزتمندانه بود

سخنگوی دولت می‌گوید درخواست تعطیلی سفارت فرانسه و اخراج سفیر آن یک عمل احساسی است اما…

امام جمعهامام جمعه چرام گفت: پیاده‌روی ظریف با کری و حضور در فرانسه، حرکتی غیرعزتمندانه بود.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیاده‌روی ظریف با کری و حضور در فرانسه، این کار را حرکتی غیر عزتمندانه دانست.

امام جمعه چرام در ادامه با اشاره به دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس و با بیان اینکه این مذاکرات از روال اولیه خود خارج شد، اظهار کرد: قرار بود مذاکرات با ۱+۵ صورت گیرد، حال آنکه ما شاهد آن هستیم که مدتی است این رویه اجرا نمی‌شود.

وی، افزود: تیم هسته‌ای باید چهارچوب‌های اصلی نظام را مد نظر داشته باشد و هر آنچه را که با اصول نظام ما مغایر است رعایت کرده و مانند گذشته عمل کند.

این مسئول با اظهار تاسف از اینکه در دوره قبل مذاکرات شاهد بعضی کارها از طرف شخص وزیر خارجه بودیم که با عزت و اقتدار اسلامی ما مغایرت داشت، عنوان داشت: حرکت غیر اصولی و غیر ارزشی وزیر امور خارجه در ژنو نگران کننده بود، پیاده‌روی وی با وزیر امور خارجه عزتمندانه نبود و با عزت و اقتدار ملت سازگاری نداشت.

حجت‌الاسلام طزری، اضافه کرد: کشوری که در حین مذاکره علیه نظام ما توطئه می‌کند، از حامیان اصلی توهین به پیامبر اسلام (ص ) است، چگونه با او در خیابان‌ها قدم می‌زند و وقتی علت این کار سوال می‌شود می‌گوید فضای مذاکرات سنگین بود، می‌خواستیم با این کار فضا را عوض کنیم.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه سخنگوی دولت می‌گوید انتقاد به حرکت ظریف، سخیف است، ما باید با مذاکره مشکلات خود را رفع کنیم، گفت: ما مخالف رفع مشکلات با مذاکره نیستیم اما به چه قیمتی؟ آیا برای رسیدن به اهداف خود باید همه اصول خود را زیر پا بگذاریم؟، هیچ مسئول باغیرتی این اقدامات را انجام نمی‌دهد.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که « تیم مذاکره کننده تا هر زمانی بخواهد می‌تواند مذاکره کند اما باید بدانند حق حراج کردن دستاوردهای انقلاب را ندارند»، گفت: سانتریفیوژها نشانه آرمان‌های ماست و مردم در ۲۲ بهمن جواب رفراندوم را خواهند داد.

*حمله رژیم صهیونیستی به القنیطره، نشانه زوال و نابودی این رژیم است

امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود، متذکر شد: در هفته گذشته رژیم تروریسمی و غاصب و جعلی اسرائیل در یک اقدام تروریسمی در جنوب سوریه در منطقه القنطریه چند تن از رزمندگان لبنان و فرزند مجاهد بزرگ عماد مغنیه، جهاد عماد مغنیه و سردار الله دادی را به شهادت رساندند.

وی، افزود: هرچند این جنایت باعث شد تا چند تن از عزیزان را از دست بدهیم و این اقدام را محکوم می‌کنیم ولی همانطور که دبیرکل حزب‌الله فرمود این حرکت با جواب قاطع پاسخ داده خواهد شد، سران این رژیم بدانند با این حرکت نخواهند توانست جلوی نابودی خود را بگیرند.

*مردم از مسئولان خود می‌خواهند که در مقابل اهانت به پیامبر (ص ) غیرتمندانه برخورد کنند

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با اشاره به اهانت به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص)، خاطرنشان کرد: این اقدام با واکنش کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان همراه بود و موج ابراز محبت و عشق به پیامبر اسلام (ص ) در جهان به راه افتاد، حق هم همین است و کسی نباید در مقابل این عمل خاموش بنشیند.

طزری با اشاره به این فرمایش امام (ره ) که فرمودند «نباید از کنار اهانت به پیامبر و اسلام و مکتب بگذریم و هیچکس حق اهانت به مقدسات دیگران را ندارد»، گفت: ما شاهد آن هستیم که مسئولان کشور از کنار این مطلب به راحتی گذشتند و حتی وزیر امور خارجه در طول مذاکرات ناگهان به پاریس سفر می‌کند آن هم در زمانی که به مقدسات اهانت شده است.

این مسئول با بیان اینکه سخنگوی دولت می‌گوید درخواست تعطیلی سفارت فرانسه و اخراج سفیر آن یک عمل احساسی است، متذکر شد: مردم از مسئولان و دولتمردان خود درخواست دارند که نسبت به این اقدامات غیرتمندانه برخورد کنند.

* در ادامه ، در پی هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) تظاهرات اعتراض‌آمیز چرامی‌ها پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

نمازگزاران چرامی همزمان با سراسر کشور طی تظاهرات اعتراض‌آمیز به هتک حرمت به ساحت قدسی پیامبر اعظم (ص)، اعمال ضدبشری و ضداخلاقی روزنامه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلامرا محکوم کردند.

این راهپیمایی از مصلی امام خمینی تا میدان مرکزی چرام و با شعارهای «مرگ بر فرانسه»، «لبیک یا رسول‌الله» و «صلوات یا محمدا» صورت گرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. غریبه گفت:

    بابا کجا غیر عزتمندانه بود اوج ذلت بود بخاطر ۴میلیارد دست به چه کارا که نمیزنند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president