آوای جنوب

امام جمعه موقت یاسوج: برخی مدیران حضور روحانیون در ادارات را مانع کار خود می‌دانند

برخی مدیران حضور روحانیون در ادارات را مانع کار خود می‌دانند

موسوی اعظمامام جمعه موقت یاسوج با بیان شرح وظایف روحانیونی که در ادارات حضور دارند، گفت: برخی مدیران حضور روحانیون در ادارات را مانع کار خود می‌دانند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم عصر امروز در نشست صیانت از حقوق شهروندی استان کهگیلویه و بویراحمد به حضور مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۳ اشاره کرد و گفت: رهبری عنایت ویژه‌ای به این استان داشتند و به یاد دارم و خودم شنیدم که معظم‌له از مسئولان خواستند که حمایت چند برابری از این استان داشته باشند.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: به همن خاطر باید اکنون نیز نگاه ویژه‌ای به استان توسط مسئولان کشوری شود به خصوص در مباحث فرهنگی که امروز دغدغه اصلی ما به غیر از معیشت موضوعات فرهنگی و مشکلاتی است که از این رهگذر گریبانگیر همه به خصوص خانواده‌ها شده است.

موسوی‌اعظم در ادامه به حضور روحانیون در ادارات و دستگاه‌ها اشاره کرد و با بیان این که من خودم شخصا نماز را در مساجد می‌خوانم، تصریح کرد: خواندن یک نماز خشک و خالی در ادارات کافی نیست بلکه باید فرایضی همچون امر به معروف و نهی از منکر نیز توسط روحانیون در ادارات برپا شود.

وی با بیان این که در بسیاری از ادارات خانم‌ها و آقایان مشغول به خدمت هستند که در برخی کمتر و در بعضی همانند آموزش و پرورش و مراکز درمانی بیشتر هستند، تصریح کرد: روحانیون می‌توانند نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ادارات داشته باشند و نباید وظیفه آن‌ها را تنها در اقامه نماز خلاصه کرد.

امام جمعه موقت یاسوج بیشتر مشکلات را مربوط به مدارس و دانشگاه‌ها در خصوص حجاب و عفاف دانست و گفت: باید در بین مدیران و آموزگاران و اساتید دانشگاه بحث حجاب و عفاف را توسط روحانیون ترویج کنیم تا مشکلات کنونی را نداشته باشیم.

موسوی‌اعظم با انتقاد از نگاهی که برخی مدیران نسبت به حضور روحانیون در ادارات و دستگاه‌های خود دارند، اظهار کرد: با کمال تأسف برخی از این آقایان حضور روحانیت در دستگاه‌ها را به مثابه مانعی در برابر خود می‌بینند.

وی در ادامه با بیان این که این استان یکی از استان‌های نوپای کشور است و بدحجابی در گذشته‌ها به مانند امروز وجود نداشته است، تصریح کرد: بدحجابی در این استان پدیده‌ای نوظهور است که باید برای رفع آن تلاش بیشتری شود و در این میان روحانیون به خصوص روحانیون مستقر در ادارات از همه نقش بیشتری در این راه بر عهده دارند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president