آوای جنوب

امام جمعه قلعه‌رئیسی: دولت مسئله رسیدگی به حجاب را از خود شروع کند

امام جمعهامام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: دولت مسئله رسیدگی به حجاب را از خود شروع کند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه که با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار شده بود ضعف خداباوری و معادباوری و فقر را از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان و با خطرناک خواندن معضل بدحجابی در جامعه اظهار کرد: مولا علی(ع) می‌فرماید«فقر باعث می‌شود که دختر خودآرایی کند و به دنبال شغل بگردد.»

امام جمعه قلعه‌رئیسی، عدم آگاهی و سهل‌انگاری را از دیگر عوامل دخیل در بروز آسیب‌های اجتماعی برشمرد و با بیان اینکه از بین رفتن قبح گناه در جامعه موجب می‌شود بدحجابی ارزش پیدا کند ترک امر به معروف و نهی از منکر، صدا و سیما، شبکه‌های مجازی و ماهواره را در شیوع پدیده بدحجابی موثر عنوان کرد.

صلواتی افزود: عدم نظارت دقیق بر عملکرد نهادهای فرهنگی اعتقادات دینی را تضعیف می‌کند، زنان بدحجاب چشم‌های هوسران را متوجه خود می‌کند و موجب تزلزل خانواده می‌شود.

امام جمعه قلعه‌رئیسی، بی‌حجابی را یک تهاجم فرهنگی و دارای سه مرحله تحمیل، تخریب و تسلیم دانست و گفت: بی‌حجابی عامل اضمحلال فرهنگ دینی است.

صلواتی، تقویت باورها و اعتقادات دینی خصوصاً اسلام‌شناسی و معرفت‌شناسی و تقویت معادباوری را از راهکارهای مقابله با معضل بدحجابی برشمرد و تبیین کرد: دینداری هزینه دارد اما هر هزینه‌ای در این راه سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه حدود شرعی حجاب و مصادیق بدحجابی در کتب درسی تعریف شود، غنی‌سازی اوقات فراغت برای زنان و دختران و برنامه‌ریزی دقیق برای مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر راهکارها عنوان و تشریح کرد: تلاش برای انتقال فرهنگ حجاب از طریق رسانه‌ها، پخش نوارهای مرتبط با موضوع حجاب از تاکسی‌ها و حمل و نقل عمومی، برگزاری جلسات هفتگی در محلات می‌تواند در این مسیر موثر باشد.

صلواتی، وضعیت حجاب در ادارات و نهادها را متذکر شد و با مایه بدبختی عنوان کردن این وضعیت در جامعه اسلامی تصریح کرد: دولت باید مسئله حجاب را از خود شروع کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president