آوای جنوب

امام جمعه باشت : ملت ما از قدم زدن ظریف و کری نگرانند / ظریف باید از مردم عذرخواهی کند

امام جمعه باشت گفت :ملت ما از این پیاده روی نگرانند لذا وی باید از مردم عذرخواهی کند

عبودیامام جمعه باشت گفت:امروز سکوت جایز نیست لذا همه امت‌های اسلامی هوشیار باشند و نسبت به این اهانت به نبی رحمت(ص) بی‌تفاوت نباشند چرا که پیامبر اکرم(ص) خط قرمز و نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با نقل حدیثی اظهار کرد: بهترین پناهگاه برای انسان تقوا است و اگر کسی به دستورات الهی عمل کند از شرارت‌ها، پستی‌ها و آلودگی‌های دنیا در امان خواهد بود.

وی در خطبه نخست به دستورات معین شده الهی برای سعادت انسان پرداخت و افزود: هر تکلیفی که خالق متعال برای انسان در نظر گرفته است مسیری برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت بوده لذا انسان سعادتمند فردی است که به دستورات الهی روی آورد و به غیر از دستورات خداوند گوش نسپارد.

امام جمعه باشت با اشاره به این‌که بعضی انسان‌ها در پی پست و جایگاه دنیوی هستند تصریح کرد: برخی از مردم دستورات الهی را رها کرده و به سراغ سخنان شیادان و کلاهبرداران دعانویس می‌روند که مغایر با آیات قرآن و خلاف دستورات الهی است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از روی آوری به این شیادان بخصوص در میان خانم‌ها یادآور شد: این دعانویسان باعث اضطراب و ایجاد نگرانی در زندگی‌ها شده و عامل از هم‌پاشی بسیاری از زندگی‌ها هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته باشت به اهانت روزنامه شارلی ابدو به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) اشاره و تأکید کرد: این اهانت‌ها و هجمه‌های دشمن به مقدسات اسلام از بدو اسلام تاکنون بوده لذا خطاب به ملت‌های مسلمان اعلام می‌داریم که دیگر فرصت سکوت و غفلت نیست لذا همه امت‌های اسلامی هوشیار باشند و نسبت به این اهانت به نبی رحمت(ص) بی‌تفاوت نباشند چرا که پیامبر اکرم(ص) خط قرمز و نقطه اشتراک تمام مسلمانان جهان است.

امام جمعه باشت همچنین در ادامه خطاب به دشمنان اسلام گفت: علت این اقدامات احمقانه شما ترس و هراس از گسترش اسلام است اما بدانید در این مورد مسلمانان سکوت نمی‌کنند و شما هرگز قادر به جلوگیری از گسترش دین خداوند نیستید و این مصداق آیه قرآن است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در فضای مجازی خطاب به جوانان اروپایی و غربی خاطرنشان کرد: شما جوانان اساس و اصل جامعه هستید لذا در خصوص دین مبین اسلام پیش داوری نکنید و گروه‌های تکفیری و داعش که با نام اسلام دست به جنایت می‌زنند را اسلام نشمارید بلکه به منبع اصلی اسلام که همان قرآن است روی آورید و به حقیقت این دین پی ببرید.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز گلایه‌مندی از اقدام وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص قدم‌زدن با جان‌کری در ژنو تأکید کرد: ملت ما از این بابت نگرانند لذا وی باید از مردم عذرخواهی کند.

عبودی در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت سردار رشید الله‌دادی و شهید جهاد مغنیه و جمعی از فرزندان مقاومت پرداخت و یادآور شد: همان‌گونه که سپاه مقتدر ما اعلام کرده است جواب دندان‌شکنی به رژیم صهیونیست خواهد داد.

امام جمعه باشت در ادامه به به روز هوای پاک اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمت‌کشان این عرصه بر همکاری مسئولان با این اداره تأکید کرد.

وی همچنین به میلاد با سعادت امام عسکری اشاره کرد و این روز را به تمام شیعیان تبریک گفت.

خطیب جمعه باشت در پایان از شهردار باشت جهت اقدامات ارزنده در سطح شهر و همکاری‌های خوب با ستاد نماز جمعه باشت تجلیل کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president