آوای جنوب

اقدام ماندگار و تحسین‌برانگیز صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد در ترویج فرهنگ عاشورایی

دناصدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در محرم امسال اقدامی ماندگار از خود برای ترویج فرهنگ عاشورایی با پخش زنده برنامه‌ها از شبکه‌های کشوری بر جای گذاشت.

آوای جنوب؛

آن‌چه که انقلاب خمینی «ره» را از سال ۵۷ تاکنون پایدار و استوار در برابر همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها نگه داشته توسل به فرهنگ عاشورایی بوده است.

دشمنان به این موضوع به صورت واضح و آشکار اقرار کرده‌اند و همه وقت می‌شنویم که اندیشکده‌های غربی تنها مانع و سد در برابر نفوذ در ایران را همین فرهنگ عاشورا ذکر کرده‌اند.

در استان تمام شیعه کهگیلویه و بویراحمد نیز فرهنگ عاشورایی به خوبی در میان نسل جوان و نوجوان نهادینه شده و اگر بخواهیم یکی از دلایل این ترویج فرهنگ عاشورایی را مطرح کنیم نقش مهم رسانه‌ها و به خصوص صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

صدا و سیما در سال‌های اخیر علی‌رغم اعتبارات محدودی که در اختیار دارد کارهای خوبی انجام داده و مخاطبان زیادی در استان و به ویژه در سایر استان‌ها . به خصوص استان‌های هم‌جوار جلب و جذب کرده است.

نگارنده هرگاه با مهمانان و مسافرانی از استان‌های بوشهر و فارس و چهارمحال و بختیاری گپ و گفت داشته‌ام از جایگاه شبکه استانی دنا در آن استان‌ها مطلع شده‌ام که حتی در برخی موارد شبکه دنا به شبکه اصلی مورد توجه آن‌ها در کانون خانواده‌ها تبدیل شده است.

مخاطبان شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد یا همان شبکه دنا در استان‌های دیگر معتقدند که این شبکه همچنان اصالت فرهنگ استان را حفظ کرده و به همین دلیل برای سایر استان‌ها ایجاد جاذبه کرده است.

اما از فرهنگ عاشورا و محرم و صفر که دور نشویم باید به اقدام خوب صدا و سیمای مرکز استان در طول ده روز عزاداری‌ها اشاره کرد که با پخش مستقیم این برنامه‌ها از جای‌جای استان کهگیلویه و بویراحمد کاری بزرگ انجام داد.

پخش برنامه‌های عزاداری و دسته‌روی از شبکه‌های مختلف کشوری امسال بیش از گذشته محرم را در کهگیلویه و بویراحمد برای کشور معرفی کرد.

پخش مستقیم برنامه‌های ایل سوگوار و برنامه‌هایی همانند حماسه حسینی توسط شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد کاری بزرگ توسط شبکه استانی بود که جا دارد مسئولان استان این اقدام تحسین‌برانگیز صدا و سیما را قدردان باشند.

 

 

 

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president