آوای جنوب

افزایش شماره قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ توصیه به مردم

آوای جنوب 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویر احمد از افزایش شمار قربانیان کرونا به ۴۵۰ نفر خبر داد.

به گزارش آوای جنوب از یاسوج، پرویز یزدان‌پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۵۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم‌اکنون ۱۴۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۴۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۵۰۳۸ مورد گزارش شده است.

این مسئول اضافه کرد: از ۱۳۳۲ نمونه نمونه دریافت شده که حدود ۸ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مربوط به بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: با توجه به ورود کرونای انگلیسی به استان، چنانچه محدودیت ها و دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود، جلوگیری از برگزاری هر گونه تجمعی، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی انجام نگیرد بزودی شاهد افزایش مبتلایان، بستری و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

دکتر یزدان پناه با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در مراکز و مکان های پرتردد یاد آور شد: فعالیت صنوف مختلف به عنوان محل تجمع افراد و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مکان ها تهدیدی برای سلامت مردم است و نیازمند همکاری صنوف و افراد مراجعه کننده به این مکان ها می باشد.

وی همچنین افزود: استفاده از ماسک سه لایه در فضاهای سربسته و شلوغ به تنهایی برای جلوگیری از انتشار ویروس کافی نمی باشد و باید از یک ماسک سه لایه با یک ماسک پارچه ای روی آن و یا از ماسک N95 به تنهایی استفاده کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president