فرماندار گچساران با اشاره به اینکه هم اکنون محدودیت های کرونایی پابرجا است، گفت: بر اساس ستاد مقابله با بیماری کرونا صنوف و بازاریان به مدت یک هفته تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر می‌توانند فعالیت داشته باشند.

اعمال مجدد محدودیت کرونایی در گچساران / فعالیت بازار و کسبه تا ساعت 18 بعد از ظهر

 به گزارش آوای جنوب از گچسارن، پنجاه و پنجمین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا به ریاست فرماندار و با حضور دادستان، فرمانده سپاه و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه  اظهار کرد: شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه محورهای مواصلاتی  و نزدیکی به مرزهای دریایی و جنوبی ترد در این شهرستان بسیار است.

وی با اشاره به شمار افزایش افراد مبتلا به کرونا گفت: بیش از هفت هزار نفر در صنعت نفت مشغول هستند که بسیاری از این افراد غیر بومی هستند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر کارگر تابع قانون کار  در این شهرستان مشغول هستند که این افراد در پتروشیمی، سدچمشیر و مرکز لرزه‌نگاری فعالیت دارند، عنوان کرد: ما بر اساس آمار  افراد مبتلا به کرونا تصمیم‌گیری های لازم را انجام خواهیم داد.

 خوانپایه ادامه داد: بیماری کرونا یک شرایط ویژه ای را به وجودآاورده است که بنا بر این شرایط تصمیمات  جدیدی اتخاذ می شود.

وی بیان اینکه از زمان اعمال محدودیت ها روند ابتلا به کرونا کاهش یافته است، تصریح کرد: متاسفانه عادی انگاری، ساده انگاری و سهل انگاری موجب شد که  این شهرستان  وارد پیک بیماری شود  و این موضوع مختص شهرستان و استان نیست.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه برای کاهش شمار افراد مبتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا بازار  و برخی صنوف در رسته شغلی ۲،۳،۴ قرار گرفته بودند به مدت ۲ هفته تعطیل  بود، افزود:  یکی از این مشاغل چاپخانه‌ها و چاپ بنر و پوستربود  که مقرر شده بود که از چاپ بنر و پوستر در شهرستان امتناع شود اما مشاهده می شود که این افراد به صورت زیر زمینی فعالیت  می‌کنند و این خلاف قانون است.

خوانپایه با اشاره به اینکه هم اکنون محدودیت های کرونایی پابرجا است، گفت: بر اساس ستاد مقابله با بیماری کرونا صنوف و بازاریان تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر می‌توانند فعالیت داشته باشند و بعد از این ساعت بازار تعطیل خواهد شد.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران اذعان کرد: این محدودیت به مدت یک هفته تا تاریخ ۲۸ آبان ماه در شهرستان اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه به نسبت شاخص شهرستان تنها در استان،  شهرستان دنا وضعیت بهتری به نسبت دیگر شهرستان‌های استان دارد، عنوان کرد: شهرستان‌های کهگیلویه ، لنده و گچساران شرایط آنها در زمینه ابتلا به کرونا یکسان است.

خوانپایه با بیان اینکه در این شهرستان اقدامات خوبی  در حوزه‌های مختلف  در جهت پیشگیری و کاهش ابتلا به کرونا صورت گرفته است، افزود: اگر این تصمیمات از جمله اعمال محدودیت‌ها  اتخاذ نشود مردم این بیماری را عادی می انگارند و شاهد روند افزایشی خواهیم بود.

وی در ادامه به انتقاد برخی از بازار به تعطیلی برخی صنوف  گفت: متاسفانه در این زمینه تناقض وجود دارد واین امر موجب نارضایتی برخی از بازاریان شده است و  انتظار دارم که  مسوولان در این زمینه سیاه و سفید نکنند.

فرماندار گچساران خواستار برقراری گشت های مشترک شد و خاطرنشان کرد:  هر آنچه حساسیت ما بیشتر شود قطعا موفقیت ما بیشتر می شود

پلمب ۸۳ واحد صنفی متخلف طی ۱۴روز در گچساران

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: طی ۲ هفته اخیر بیش از ۳ هزار مورد بازرسی از بازار انجام گرفت که در این بازدیدها ۸۳ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

پلمب 83 واحد صنفی متخلف طی 14روز در گچساران

در ادامه ، رضا شریفی در نشست پنجاه و پنجمین  ستاد مقابله با بیماری کرونا  که در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان گچساران جزء۴۶شهرستان بحرانی کشور در زمینه بیماری کرونا محدودیت‌های  در شهرستان به مدت ۲ هفته از جمله تعطیلی بازار و برخی صنوف اعمال شد.

 وی ادامه داد:  در این زمینه  ۲۱گشت‌ی مشترک  با همکاری شبکه بهداشت، نیروی انتظامی بر بازار انجام گرفت.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران  اذعان کرد: طی این مدت بیش از ۳ هزار  بازرسی از اماکن عمومی و اصناف مختلف در این شهرستان  انجام گرفت که در این بازدیدها۸۳ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت پروتکل بهداشتی و بازگشایی مغازه و یا فروشگاه خود پلمب شدند.

شریفی عنوان کرد: همچنین ۲۱ واحد صنفی متخلف برای اعمال جریمه نقدی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران با بیان اینکه این محدودیت‌های کرونایی  همچنان تا یک هفته دیگر تمدید شد، خاطرنشان کرد:  بازاریان و صنوف به مدت یک هفته تا ساعت ۱۸ بعد از ظهر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و بعد از آن بازار تعطیل می‌شود.