آوای جنوب

اعلان خطر محسن رضایی در خصوص موریانه فساد و فقر/امام جمعه یاسوج ؛رضایی افتخاری برای انقلاب است+تصاویر

آوای جنوب

یادواره شهدای کهگیلویه و بویراحمدحضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش آوای جنوب یادواره شهدای شهرستان بویراحمد با حضور دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان استانی و کشوری در گلزار شهدای مرکز استان برگزار شد.

آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان در یادواره لاله های آسمانی و شهدای شهرستان بویراحمد با تقدر از حضور دکتر رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام در استان گفت: این فرمانده بزرگ هم قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب برای این کشور و سرافزاری این ملت رنج های زیادی کشید.

وی با اشاره به اینکه : شهدا بهترین راه را رفتند و بهترین راه را به ما نشان دادند گفت: شهدا با شهادتشان امروز تبدیل به یک ستاره درخشان در تاریخ شده اند.

آیت الله حسینی گفت : شهدای ما ستاره های هدایت آسمان بشریت هستند و بهترین راه شهادت است.

امام جمعه یاسوج در ادامه افزود : وقتی انسان به فرمان حق زندگی کرد و به فرمان حق در مقابل جبهه کفر و استبکار حرکت و جنگید، اگر مرگی سراغ او آمد و اگر زخمی بر پیکر او وارد شد اینها مقدس است و این زخم و این مرگ نه تنها او را بر زمین نمی اندازد بلکه او را آسمانی می کند.

حسینی تاکید کرد: دشمن چهل سال است که با ما می جنگد و اما باید بدانیم که حادثه پیروزی یک ملت مظلوم و تنها بعد از چهل سال اتفاق افتاد و آن به برکت خون شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهدا با تمام سولهایشان از این ملت و انقلاب، ناموس و نظام دفاع کردند گفت: شهید وقتی به شهادت رسید اثر گذاری آن در این دنیا بیش از آن کسانی هستند که در این دنیا زندگی می کنند.

سرهنگ محمد لطیف ارجمند جانشین فرمانده ناحیه بویراحمد در ابتدای این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و همچنین خیر و مقدم خدمت مهمانان لاله های آسمانی گفت: در آستانه ۴۲سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که هم از نظر انگیزه و هم از نظر هدف در دنیا بی نظیر ،مردمی و مقاوم است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف این انقلاب هدایت ، رهبری و مردم محوری آن بود گفت: ولی فقیه به عنوان رکن آن و به عنوان یک نماد و سنبل انقلاب را در جهان و منطقه به همه نشان معرفی کرد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در ادامه افزود: با رهبری حکیمانه امام راحل و امام خامنه ای (مد‌ظله‌العالی) امروز هیچ کشوری جرات تعرض به ایران را ندارد.

ارجمند با اشاره به اینکه تفکر انقلابی ادامه دهنده راه انقلاب تا رسیدن به مقصد نهایی است گفت: ۷۰۰شهید گلگون کفن در شهرستان بویراحمد جان شیرین خود را فدا کردند تا ما امروز آزاد و استقلال داشته باشیم و با هدف به پیش برویم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد در طول تاریخ در کنار انقلاب و این ملت با عظمت بوده است گفت :بیش از ۳۶هزار رزمنده از این استان در دفاع مقدس شرکت کردند و امروز بیش از ۱۸۸۸۰شهید تقدیم به این انقلاب کرده ایم و ایثارمان می بالیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این یادواره با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله شهدای گرانقدر استان کهگیلویه وبویراحمد و شهدای شهرستان بویراحمد گفت: از اینکه توفیقی بود که در این مکان حاضر بشوم و در یادواره شهرستان پر افتخار بویراحمد و استان همیشه در صحنه کهگیلویه وبویراحمد شرکت کنم خرسند و خوشحالم.

محسن رضایی گفت: صله رحم و برداری در جوار شهدا توفیقی است که امروز به ما رسیده و در میان شهدایی هستیم که باید از آنها یاد بکنیم چرا که این شهدای چشم و چراغ ما هستند.

وی ابراز داست: شهدای کهگیلویه وبویراحمد از گمنام ترین، مظلوم ترین، عزتمند ترین و با افتخار ترین شهدای کشور هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: عشایر و رزمندگان این استان همیشه عضوی از ارتش سپاه و نیروی همیشه در صحنه کشور بودند.

رضایی با بیان اینکه عزتمندی و غیرت مردان همیشه در صحنه لر بر کسی پوشیده نیست، گفت: این مردم همیشه از این کشور دفاع کرده که یک نشان ارزشمند و افتخار برای کهگیلویه و بویراحمدی ها است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ابراز کرد: زنان و مردان این استان این دیار در فداع مقدس، انقلاب و حتی امروز در میان مدافعان حرم و حوادث سیاسی ایران استوار از ایران و اسلام دفاع کردند.

رضایی با تأکید بر اینکه علاوه بر تیپ ۴۸فتح یک تیپ دیگر به نام تیم موشکی با فرماندهی شهید درخشان در جنگ حضور داشتند گفت: شهید درخشان موشک های کرم ابریشم را مدیریت و هدایت می کرد.

وی افزود: شهدای استان در تیپ های رزمی، تکاوران، والفجر ۸ ، یگان ها و گردانهای ۴۸ فتح ، خط شکنی عبور از اروند ، پاکسازی خطوط و دفاع جانانه در کمارخانه مقابل نیروهای بعثی غیرتمندانه جنگیدند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: این شهدای عزیز ما اساسشان از خود گذشتگی بود و از جان خود برای این کشور و این نظام و اسلام گذشتند.

وی با بیان اینکه ایثار مکتب و از خودگذشتگی فرهنگ شهدای ما بود گفت: شهدا از زن و مال و زندگی دینوی گذشتند و این از خودگشتگی بسیار بزرگ است .

رضایی تصریح کرد: این از خودگذشتگی ها بسیار با عظمت است چرا که این شهیدان در برابر موشک ها ، شیمیایی های و حتی تیرها ایستادند آن هم برای این نظام و اسلام .

وی بیان داشت:شهدای عزیز نفت و شهدای گرانقدر بویراحمد افراد بزرگ و با سوادی بودند و بسیاری از انها دانش آموز و کاگر بودند، آنها در مقابل دشمن ایستادند تا اسلام و ایران سرافراز و سربلند بماند، و آن تاریخ ننگین پهلوی را از ذهن ببرند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این موضوع این شهدا کسانی بودند که بعد از ۳۰۰سال نگذاشتند یک تکه از این کشور جداشود و این یک عزت است و یک میراث گرانبهاست گفت:امروز باید میراث شهدا حفظ شود و این میراث برگرفته از عزت و امنیت در احاکم اسلامی پیاده سازی شود تا هیچ دشمنی فکر حتی یک تعرض کوچک به این کشور نکند.

وی با اشاره به این موضوع که به خانواده شهدا اعلام خطر می کنم گفت: بعد از دفاع مقدس در برخی از ادارات کشور ریل را عوضی گذاشتند و امروز میلیون ها بسیجی جبهه رفته و آب دیده از جنگ در اداره کشور و اداره فرهنگ و اقتصاد نقشی ندارند.

رضایی تاکید کرد: برخی از این بسیجی های دفاع مقدس در نهادهای نظامی ایستادند و ثمره آن را در موشک سازی، تانک سازی و پهباد سازی می بینیم.

وی با بیان اینکه چرا امروز برخی غریبه ها و حتی کسانی که در خارج درس خوانده اند در اقتصاد و فرهنگ و سیاست ما مسئولیت دارند گفت: امروز مسئولیت اقتصاد و سیاست ما با رزمندگان دفاع مقدس نیست، بلکه با ریل گذاری غلطلی و ورود غریبه ها به فرهنگ و اقتصاد است و نتیجه آن فقر و بیکاری شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :چطور می شود در مقابل یک قدرت منطقه ای امروز ایستاده ایم و آمریکا را زمین گیر کرده ایم چون اینها برگرفته از تفکر دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه در کنار شهدا و عزتمندی های جمهوری اسلامی نباید شاهد فساد و تبعیض باشیم گفت: در سه دهه گذشته ریل انحرافی به وجود آمده است و امروز ما در دهه پنجم با فقر و تبعیض و فساد روبرو هستیم .

رضایی تاکید کرد: البته در این سه دهه پیشرفت های زیادی هم داشته ایم ، اما نباید شاهد فقر ، تبعیض و فساد بود.

رضایی تصریح کرد: متاسفانه رابطه دولت با مردم عوض شده است .

در دوران دفاع مقدس رابطه مردم ، دولت و جنگ یکی بود ولی در این سه دهه دولتمردان سفره هایشان را با مردم عوض کرده است.

رضایی ابراز داشت: دولت باید در کنار مردم بر روی یک سفره بنشیند ، مگر کهگیلویه وبویراحمد گداست ، ثروت این استان بسیار عظیم است ، اما چرا دولت اینها را نمی بیند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:کهگیلویه وبویراحمد امروز در کنار استانهای پر جمیعی می تواند از طریق توریست و اقتصاد به ثروت برسد و لی امروز می بینیم کارخانه قند آن را به چه وضعیتی آورده اند و چه بلاها بر سر آن آورده اند.

او با تاکید بر اینکه سفره دولت و مردم باید یکی بشود گفت: قاسم سلیمانی برای مردم با دست خود کارکرده و اگر دولتمردان راست می گویند با دست هایشیان برای این مردم کار بکنند.

وی گفت :متاسفانه ارزش های ما جابجا شدن است، مردم ما امروز راضی نیستند، رهبرشان را عاشقانه دوست دارند و اگر خطری برای نظام پیش بیایید جان خود را می دهند اما حرفشان این است که دولتمردان راه شهدا را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید موریانه های فساد و فقر مملکت را بخورند گفت: مردم می توانند این وضعیت را دوباره برگردانند،و در این رابطه اعلام خطر می کنم .

وی ادامه داد: متاسفانه هر روز و هر موقع یک انتخاباتی در پیش است، بازیگران سیاسی که دست پروده ای عده ای هستند می آیند و ذهن مردم را در مورد انتخابات و انتخاب اصلح خراب می کنند ولی بعد از انتخابات سکوت می کنند .

رضایی با بیان اینکه نباید اجاره دهیم این افراد بیایند و اوضاع را اینگونه آشفته کنند ابراز داشت: این وضعیت به حمد خدا از هم پاشیده خواهد شد و صفره مردم و دولت یکی خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به فضل پرودگار متعال این وضع را تغییر خواهیم داد و این کار را خواهیم کرد و امنیت و عزت را دوباره حفظ و موریانه های داخلی را پاک سازی خواهیم کرد.

وی به بیکاری با وجود تحصیلات عالی جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و گفت: متاسفانه شنیده ایم بسیاری از پروژه های این استان با هشتاد درصد پیشرفت بلاتکلیف مانده است، چرا وضعیت این استان باید اینگونه باشد،باید تبعیض و دست جفا کنندگان از سر مردم برداشته شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president