آوای جنوب

اعلام تنفس پس از سخنان جنجالی علی مطهری / فریاد‌های (۲-۲) نمایندگان

مطهرینایب‌رئیس مجلس پس از تشنج هنگام نطق جنجالی علی مطهری نماینده تهران تنفس جلسه علنی را اعلام کرد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید‌ محمد‌حسن ابوترابی که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، پس از تشنج در هنگام نطق جنجالی علی مطهری نماینده مردم تهران اعلام تنفس جلسه علنی را اعلام کرد و نشست پارلمان غیرعلنی شد.

بر اساس این گزارش، هنگامی که علی مطهری سخن از خلاف قانون بودن حصر سران فتنه گفت، نمایندگان با فریاد‌های (۲-۲) و «مرگ بر فتنه‌گر» مانع از ادامه نطق او شدند که در اینجا ابوترابی در تذکری به مطهری گفت که شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و آنچه در مورد این افراد انجام شده با نهایت رحمت اسلامی و با توجه به مسائل ملی انجام شده است و اگر اراده نظام به رأفت نبود، قطعا به گونه‌ای دیگر انجام می‌شد.

وی ادامه داد: شما وقتی در جریان این واقعیت هستید می‌دانید که این احکام بر اساس اختیارات شرعی و قانونی بوده است و نطق شما اعتراض مردم را در پی دارد و نمایندگان هم از سوی همین مردم انتخاب شدند، از شما انتظار می‌رود که مصالح ملی و قانونی را رعایت کنید.

گزارش خبرنگاران حاکی است در اینجا علی مطهری گفت بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می ‌داد که ابوترابی پاسخ گفت نه نطق شما انضباط مجلس را به هم می‌زند.

بر اساس این گزارش با فریادهای دو دو و مرگ بر فتنه‌گر نمایندگان مطهری نتوانست نطق خود را ادامه دهد و تعداد زیادی از نمایندگان همچون نعیمی رز، قاضی‌پور، موسوی‌نژاد، حاجی‌دلیگانی و … پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایین آمدن علی مطهری شدند و تنی چند همچون عابد فتاحی سعی در میانجیگری داشتند.

این گزارش حاکی است فتح‌الله حسینی و عزیز اکبریان نمایندگان قصرشیرین و کرج که برای دعوت از علی‌ مطهری به منظور پایین آمدن از پشت تریبون رفته بودند، با برخورد شدید فیزیکی از سوی او مواجه شد.

بر اساس این گزارش، مسئولان حفاظت مجلس پس از این اتفاقات همه میهمانان حاضر در جلسه، خبرنگاران، تصویر‌برداران و عکاسان را از صحن علنی بیرون کردند، جمع کثیری از وکلای ملت پس از متشنج شدن فضای صحن علنی مقابل جایگاه هیأت‌ رئیسه تجمع کردند و شعارهایی مانند «مرگ بر منافق»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «الله‌اکبر» سر دادند.

سپس ابوترابی‌ فرد ضمن دعوت وکلای ملت به حفظ آرامش و جلوس آنها بر صندلی‌هایشان، گفت: آقای مطهری بنده اعلام تنفس کردم و جلسه را به پایان رساندم، بنده ادامه صحبت‌های شما را به مصلحت نمی‌دانم، این جمله ابوترابی فرد با احسنت احسنت و الله‌اکبر وکلای ملت مواجه شد.

ابوترابی‌فرد همچنین گفت: قصد ما این نیست که بخواهیم فضای مجلس را متشنج کنیم، مصالح ملی و رعایت مصلحت مجلس و نمایندگان جزو وظایف ماست و شما هم باید در این زمینه همکاری کنید، نکند خدای ناخواسته در جایگاهی عمل کنیم که مصلحت کشور نیست، حصر موسوی و کروبی تصمیم نظام است که بر اساس نهایت رافت و رحمت اخذ شده است، تصمیم نظام با نگاه به مصالح ملی و منافع ملی گرفته شده است و در این تردیدی وجود ندارد.

سپس ثروتی، پزشکیان و جهانگیرزاده سراغ علی مطهری رفتند تا با او صحبت و وی را به آرامش دعوت کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. خداوردی گفت:

    ای کاش دربین نمایندگان مجلس هنگام نطق اقای مطهری یک نفر بسیجی واقعی حضورداشت تادین شهداراادامیکرد شهدایی که جانشان رادادندکه چنین روزی رانبینند وشاهداینگونه گستاخیهادرخانه ملت نباشند افسوس که که نظام خیلی دلرحم است وگرنه این چنین افرادحقشان این است که انها نیز درهمان حصرقرارگیرند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president