آوای جنوب

مدیرعامل گاز:

اعتبار پیش‌بینی شده برای گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک ۱۲۰ میلیارد تومان است

صیدالیمدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک ۱۲۰ میلیارد تومان است.

آوای جنوب؛

هوشنگ صیدالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس چاروسا اظهار کرد: مردم منطقه چاروسا و دیشموک سال‌های زیادی است که برای گرم کردن خانه‌های خود راهی جز قطع کردن درختان بلوط ندارند.

وی افزود: سال گذشته برای گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه با روستاهای اقماری آنها گروه مشاور طرح‌هایی تهیه کرد، اما با بررسی‌های انجام گرفته گازرسانی به این بخش‌ها از لحاظ فنی و مهندسی دارای مشکلاتی بود.

مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سخت‌گذر و کوهستانی بودن منطقه مهم‌ترین مشکلات پیش‌‌روی گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی، دیشموک و روستاهای اقماری است که با سفر معاون وزیر نفت، مشکل گاز‌رسانی به این مناطق بررسی شد و با جلسه‌ای که چند ماه گذشته با مدیرعامل شرکت گاز داشتیم، کار گازرسانی به این مناطق حل شد و گازرسانی از طریق لوله‌کشی در مسیر جاده دهدشت به قلعه‌رئیسی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: مردم قلعه‌رئیسی و دیشموک دیگر نگران گازرسانی نباشند و امیدواریم که در طرح گازرسانی با شرکت گاز همکاری کنند. در فاز اول، دو شهر دیشموک و قلعه‌رئیسی گازرسانی و در فاز دوم روستاهای پرجمعیت در این بخش‌ها گاز‌رسانی خواهند شد. کار گازرسانی به این دو منطقه را از طریق لوله‌کشی از مسیر دهدشت انجام خواهیم داد.

صیدالی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی و دیشموک شهرستان کهگیلویه از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی است، یادآور شد: آگهی خرید لوله فاز اول نیز در روزهای آینده منتشر می‌شود.بعد از انتخاب مشاور طراح و مشخص شدن وضعیت لوله، پروژه گازرسانی به بخش‌های قلعه‌رئیسی و دیشموک کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، اعتبار پیش‌بینی شده برای گازرسانی به این بخش‌ها را ۱۲۰ میلیارد تومان برشمرد.

وی با تشریح نحوه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و کهگیلویه در شهرستان کهگیلویه، متذکر شد: کار گازرسانی به این بخش‌ها به‌ دلیل طولانی بودن مسیر بسیار سخت و طاقت‌فرساست، اما دولت تصمیم دارد این آرزوی دیرینه مردم را برآورده کند. اعتبار اولیه برای آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به بخش‌های عنوان شده ۳۰۰ میلیارد ریال است.

صیدالی، نحوه واگذاری پروژه گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی شهرستان کهگیلویه به پیمانکاران را فاز به فاز عنوان و بیان کرد: ۶ کیلومتر اول این پروژه با لوله ۱۲ اینچ آغاز و ۴۷ کیلومتر دیگر با لوله ۱۰ اینچ کار خواهد شد.

وی توضیح داد: ۱۸ کیلومتر مابقی پروژه نیز که تا بخش دیشموک ادامه خواهد یافت از لوله هشت و ۶ اینچ استفاده می‌شود که در مجموع، طول پروژه ۷۳ کیلومتر است. خط اصلی گازرسانی به بخش‌های دیشموک و قلعه‌رئیسی خط ۴۲ اینچ است که در مجاورت روستای طولیان دهدشت تغذیه می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president