آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در نظارت ها از مچ گیری پرهیز شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت ها و ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی و نهادهای دولتی بویژه نظارت مالی از سوی دیوان محاسبات باید هدایتگرانه بوده و از هرگونه مچ گیری در این زمینه پرهیز شود.

آوای جنوب؛

سید موسی خادمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید با تسهیل نظارت بر فرآیند اجرا بیشتر نتیجه نظارت ها مورد توجه قرار گیرد و نتیجه کنترل بودجه نیز مهمتر از نظارت فرآیندی آن است.

وی بیان کرد: نظارت و خودکنترلی یکی از اقدامات مناسب دولت برای ارزیابی عملکرد مسوولان اجرایی و نهادهای دولتی است واز طرفی حق مردم است و نظارت برقوه مجریه از طریق مجلس و مهمترین ابزار نظارتی مالی آن دیوان محاسبات انجام می شود.

خادمی اظهار کرد: تمرکززدایی یکی از نیازهای اساسی برای خدمت رسانی هر چه مطلوبتر است زیرا هم اکنون اختیارات ومنابع ملی در جای دیگری متمرکز است و اجرا به بخشدیگری واگذار شده است که این امر مشکلات زیادی را به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت تمرکززدایی در اختیارات و توزیع منابع مالی، عنوان کرد: استانداران و مدیران کل هنگام بروز برخی حوادث و مسایل باید پاسخگو باشند در حالی که اختیارات و منابع مالی در جای دیگری قرار دارد که این امر فرآیند اجرا و پاسخگویی را دچار مشکل خواهد کرد.

خادمی به دیر ارجاع دادن برخی پرونده ها دیوان محاسبات به دستگاههای مربوطه اشاره کرد و ابراز داشت: ارجاع این پرونده ها در برخی مواقع پس از جابه جایی مدیران که جابه جایی ها هم کم نیست انجام می شود که رسیدگی به این نوع پرونده ها با مشکلاتی همراه است.

وی با اشاره به مشکلات چانه زنی در نظام بودجه، افزود: باید فرآیند بودجه عملیاتی شود تا برخی از مشکلات آن از جمله نظارت و اثرگذاری آن بهبود یابد.

خادمی به نقش اثربخش نظارتی دیوان محاسبات اداری در کاهش تخلفات با انجام اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت پاداش مناطق محروم کارکنان کهگیلویه و بویراحمد آرای متناقضی وجود دارد که همکاری دیوان محاسبات اداری برای رفع این مشکل یک ضرورت انکارناپذیر است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president