آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه‌مندی برای اتتخاب مدیرکلی ارشاد تا پافشاری بر سلامت انتخابات گفت+فیلم

آوای جنوب
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از نمایشگاه کتاب و مطبوعات یاسوج با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲ سوال  گفت

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز در بازدید از نمایشگاه کتاب و مطبوعات یاسوج با حضور در غرفه خبرگزاری فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲ سوال فارس پاسخ گفت.

در این بازدید از کلانتری سوال شد با توجه به این که جامعه فرهنگی و هنری استان جامعه حساسی است و موضوعات را به دقت پی‌گیری و رصد می‌کنند و اکنون بیش از چند ماه است که ارشاد استان مدیر ندارد چه دلیلی دارد که این دستگاه بزرگ فرهنگی این همه مدت مدیر نداشته باشد.

کلانتری با بیان اینکه دولت و ما در استان نسبت به حوزه فرهنگ حساس هستیم و اصولا ریشه هر چیز را در حوزه فرهنگی می‌دانیم اظهار کرد: هر چند ممکن است که بیشتر به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها همچون ساخت پل و مدرسه و جاده و توسعه برق و آب باشیم اما دلیل نمی‌شود که از حوزه فرهنگ غافل شویم.

وی با بیان اینکه برای توسعه و عبور از محرومیت‌ها بیش از هر چیز به فرهنگ‌سازی نیاز داریم افزود: در باب انتخاب مدیر ارشاد هر چند که همه دستگاه‌های فرهنگی در این ادار‌ه‌کل خلاصه نمی‌شود اما برای انتخاب مدیر این دستگاه بیکار ننشستیم و تاکنون بیش از ۱۰ نفر جهت مصاحبه رفته‌اند و وزارت باید به یک جمع‌بندی برسد.

کلانتری وظیفه مدیریت ارشد استان را در این زمینه تنها تسهیل‌گیری و معرفی افراد دانست و گفت: آن‌ها هم برای انتخاب مدیر ارشاد دلایل خاص خود را دارند و اگر به جمع‌بندی برسند آمادگی داریم که یک روزه این کار را انجام دهیم هر چند که من هم معتقدم کمی دیر شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به یک سوال دیگر خبرنگار فارس در خصوص انتخابات پاسخ داد.

سوال دوم از استاندار این بود که شما در نشست شورای اداری گفته‌اید که اگر مدیری در انتخابات تخلف کند تنها اندک زمانی پس از برگزاری انتخابات با او برخورد خواهید کرد لذا توضیح دهید که آیا مگر قرار است در انتخابات تخلفی رخ دهد که چنین هشداری داده‌اید که کلانتری در جواب گفت: برای برگزاری انتخابات سالم همه چیز روی ریل است و مدیران بر اساس قانون و شرح وظایف انتخابات را باید برگزار کنند هر چند که تنها برگزار کننده انتخابات مدیران نیستند بلکه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی هم حضور دارند.

کلانتری ادامه داد: اما به مدیران خود گفته‌ایم که تنها بر اساس قانون عمل کنند و اگر موردی پیش بیاید و از مدیری به صورت غیر قانونی حمایت کنید برخورد خواهد شد و در مقابل از مدیران قانون‌مند خودمان در انتخابات حمایت خواهم کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president