آوای جنوب

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نیم نگاهی به فرمانداران بی طرف و دارای شبهه در انتخابات داشته باشد

طیف اصلاح طلبان و مدعی سهم خواهی در دولت، اگر چه در بکارگیری در دولت با بی اهمیتی حتی در ظاهر مواجه شدند، لیکن هدف اصلی و ماقبل نهایی خود را فتح مجلس آینده در پوشش و حمایتهای دولت می دانند

جوزانیبالاخره و قبل از نتیجه نهایی و دلخواه دولت از پایان کار مذاکرات، گمانه زنی ها و استارت جابه جایی های سوال برانگیز در سطوح مختلف مجریان انتخابات زده خواهد، شد.

 {{ مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین آوای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید }}

آوای جنوب / مصطفی جوزانی

اگر بپذیریم که نیت و تغییرات در روزها و هقته های آینده، در ادامه بررسی و بازده کاری اعضای دولت در رده های مختلف امری طبیعی باشد، اما نمی توان بحث دخالت و فشار طیف افراطی اصلاح طلب جهت برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات آینده مجلس را نادیده گرفت.
بعد از انتخاب رحمانی فضلی در دولت فراجناحی و به نوعی ائتلافی دکتر روحانی، به عنوان وزیر کشور، شاهد اعتراضات قهرآمیز طیف تندروی اصلاح طلب به این نوع انتخاب بودیم.
دولت با این انتخاب دو هدف،

۱-دادن اطمینان کامل به مجلس جهت نبود حاشیه سازی های بحث برانگیز در حساس ترین نهاد اجرایی کشور و گرفتن آسان تاییدیه !!

۲- عمل به قول و شعارهای انتخاباتی خود که همان تشکیل دولت فراجناحی بود.

اما رفته رفته با به درازاکشیدن بحث مذاکرات هسته ای و باقی ماندن کمتر از یکسال تا زمان انتخابات مجلس، دولتیان که بیش از بدست آوردن عایدات و کسب پیروزی ملی و رضایت افکار عمومی در این میدان، از یک سو دلخوش به فتح مجلس آینده بودند و از سوی دیگر تحت فشار اصلاح طلبان افراطی و تمامیت خواه راه دیگری را پیش روی خود نیافته اند- برنامه ریزی ها جهت تغییر و تحولات در سطوح مختلف برگزارکنندگان انتخابات از وزیر کشور گرفته تا برخی استانداران و فرمانداران را در دستور کار خود قرار داده اند.
اگر در این چند روزه اخیراین اقدام دولت در سطح رسانه ها با انتقاداتی روبرو شد و از آن طرف مورد تکذیب قرار گرفت، اما نمی توان پذیرفت که به همین تکذیبیه فعلا !! بسنده خواهد شد.
طیف اصلاح طلبان و مدعی سهم خواهی در دولت، اگر چه در بکارگیری در دولت با بی اهمیتی حتی در ظاهر مواجه شدند، لیکن هدف اصلی و ماقبل نهایی خود را فتح مجلس آینده در پوشش و حمایتهای دولت می دانند.
و از آنجایی که این مهم برای آنها با حضور رحمانی فضلی و برخی استانداران و فرمانداران امری محال خواهد بود، فشارها جهت تغییر و تحولات در بطن مجریان انتخاباتی را کلید زده اند.
حال اما گفته شد اگر دولت در هفته ها و ماه های منتهی به انتخابات با تحت تاثیر قرارگرفتن ها و شانه خالی کردن ها در زیر انواع فشارها، دست به این اقدامات ناپسند و شائبه برانگیز زد!
بهترین حالت ممکن این می شود که هم دولت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نیم نگاهی به فرمانداران بی طرف و دارای شبهه در بحث برگزاری انتخابات، در برخی شهرهای استان داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president