آوای جنوب

استاندار : حقوق شهروندی هنوز آنگونه که باید در جامعه نهادینه نشده است

هر حرکت نادرستی در این استان سریع منعکس می شود و از طرفی با توجه به اینکه تریبونهای سنتی در جامعه قوی هستند، هر حرکت مثبتی هم در سطح گسترده انعکاس می یابد

خادمی استانداراستاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حقوق شهروندی هنوز آنگونه که باید در جامعه نهادینه و عملیاتی نشده است.

آوای جنوب؛

سیدموسی خادمی صبح یکشنبه در نشست شورای صیانت از حقوق شهروندی افزود: برای نهادینه کردن حقوق شهروندی باید فرهنگسازی کرد و این موضوع به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی در نظام جمهوری اسلامی با توجه به دو بعد جمهوریت و اسلامیت آن جایگاه یژه ای دارد، اظهار داشت: تحقق حقوق شهروندی در جامعه مستلزم نهادینه کردن فرهنگ آن در جامعه است.

خادمی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدا بر صیانت از حقوق شهروندی تاکید ویژه ای داشته است، گفت: در این راستا ستادی قوی در سطح وزارت کشور ایجاد و در استانها نیز فعال شد و جلسات خوبی هم در این راستا تشکیل شده است و گروههای بازرسی هم شکل گرفت.

استاندار استان با بیان اینکه صیانت از حقوق شهروندی کاری مقطعی و تمام شدنی نیست، اظهار داشت: روابط بین دولت و ملت و ملت و ملت و رعایت حقوق همدیگر شامل حقوق شهروندی می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

خادمی با اشاره به مناسبات اجتماعی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، بیان کرد: ارتباطات نزدیک مردم و آشنایی در این استان نتایح منفی و مثبتی به همراه دارد.

وی در این خصوص گفت: هر حرکت نادرستی در این استان سریع منعکس می شود و از طرفی با توجه به اینکه تریبونهای سنتی در جامعه قوی هستند، هر حرکت مثبتی هم در سطح گسترده انعکاس می یابد.

خادمی مردم را بهترین ارزیابان و ناظران دانست و گفت: عملکرد مدیران در خصوص صیانت از حقوق شهروندی توسط مردم رصد و ارزیابی می شود.

استاندار همچنین بر بهبود وضعیت حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر نتوانیم این مسئله را در سطح دولت و نهادهای دولتی اجرا کنیم، اجرای آن در سطح جامعه سخت خواهد بود.

وی تصریح کرد: فرهنگ حجاب و عفاف باید با فرهنگسازی و تعمیق باورها نهادینه شود نه با سختگیریهای شکننده که ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president