آوای جنوب

از گلایه های نمایندگان مجلس از استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا تقدیر آیت الله رئیسی از کلانتری/یادتان باشد استاندار به جلسه آیت الله رئیسی هم نیامد

آوای جنوب 

صبح امروز تنی چند از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران، بهداشت و شوراهای مجلس شورای اسلامی به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت سفر کردند.

 

انتقاد نمایندگان مجلس از ضعف‌ها در زلزله سی‌سخت/از وزیر کشور طرح سوال می‌کنیم

به گزارش آوای جنوب صبح امروز بود که نمایندگان عضو کمیسیون عمران، بهداشت و شوراهای مجلس شورای اسلامی به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت سفر کردند و شاهد انتقاداتی به نبود استاندار داشته اند.

حسین پور یکی از نمایندگان اظهار داشت: انتظار داشتیم استاندار در جلسه بود این گلایه ما را به ایشان برسانید هر کاری داشتند باید می‌آمدند و گزارشی به ما می‌دادند.

وی گفت: ۱۴ نفر از نمایندگان خدمت مردم این دو شهرستان آمدند به نظر می رسد استاندار باید در این جلسه بودند مکاتبه‌ای داشتیم آقای قالیباف تاکید کرد ما اینجا باشیم، دغدغه «چه عضوی به درد آورد روزگار را داشتیم» گلایه شدید داریم و طرح سوال از وزیر کشور خواهیم داشت هر چند سفر آقایان اوحدی و مخبر جای خود را دارد.

وی ادامه داد: سی‌ سخت یک درمانگاه درست ندارد و این یعنی مدیریت بحران صورت نگرفته است،با سابقه ۲۸ و ۲۹ سال باید حتما در سی‌سخت انبار اقلام ضروری باشد.

شاکری یکی دیگر از نمایندگان گفت: ما آمدیم اینجا از زحمات تک تک شما تشکر کنیم باور این حجم از خرابی بدون تلفات جانی غیرقابل باور است یعنی خدا به این مردم لطف داشته است. باید خداوند را شاکر باشیم. و بیشتر به فکر آینده باشیم.

وی گفت: امیدواریم نیروهای بنیاد مسکن و نظام مهندسی کار را شروع کنند ما هم در مجلس اگر کمکی باشد در کنار مردم هستیم.

روشنفکر نماینده بویراحمد هم گفت: دستگاه‌ها علی‌الخصوص استانداری را ملزم کنید کارهایی که باید صورت می گرفت اما انجام نشده را لیست کنید و به ما بدهید چرا که ترک فعل است.

حسینی دیگر نماینده هم گفت: منتقد به حضور مسئولان به خصوص استاندار در این جلسه و همچنین بازدید هستیم.

وی گفت: انتظار داشتیم قبل از حضور ما تیمی تشکیل می‌شد مرکز فرماندهی در سی‌سخت ندیدم همچنین اختلاف دستگاه‌ها برای احداث تونل جاده سی‌سخت را گزارش خواهیم داد.

وی ادامه داد: عمده ساختمان‌ها عمر بالای ۲۰ سال بوده و مهندسی ساز نبوده زلزله آسیب‌هایی داشته این بحران را فرصت در نظر بگیریم.در ساخت و سازهایی که دیدیم اغلب ساخت و سازهایی بود که اقشار آسیب‌پذیز حضور دارند.

این نماینده ادامه داد: ما میهمان بودیم اما میزبان نبود من از طرف ۲۳۰ هزار نماینده اهر و حریص آمدم اینجا و شدیدا انتقاد دارم، ما کشور بسیار حادثه‌خیزی هستیم، باید پیشگیری قبل از واقعه داشته باشیم برای مسکن باید همه سرمایه‌گذاری فکری کنیم.مسیولان استان باید برای ساختن ساختمان اصولی و استاندارد مردم در شهرها و روستاها بسیج شوند.

یکی دیگر از نمایندگان گفت: نماینده مسیحیان و عاشوریان هستم ما در کنار برادران خود خواهیم بود.طرح تفضیلی به عنوان نماینده ناظر در خدمت شما هستم که اگر برخی نیاز به مصوبه شهرستان و استان دارد را بفرستیم. تذکری دارم به نظام مهندسی جا برای کارکردن زیاد است تلفات جانی ندادیم اما تلفات معماری زیادی داشتیم.

محمدبیگی دبیر کمیسون بهداشت هم گفت: در حوزه شناسایی ضعف بود خانم بارداری که قرار است هفته آینده فرزندش به دنیا بیاید اما خدماتی به وی داده نشده است.

وی گفت: یک محموله دارویی به مردم سی سخت تقدیم می کنیم.

حاجی زاده معاون استاندار گفت: امروز چند هیئت به استان آمدند من به نیابت از استاندار اینجا بودم ایشان گرفتار بودند که نیامدند استاندار نیز تا چند دقیقه دیگر به جلسه می‌آیند.‌

وی گفت: اگر انسجام‌بخشی کلانتری نبود با این زلزله تلفات زیادی داشتیم فرماندهی واحد برقرار بوده است.

روشنفکر نماینده مردم سی‌سخت زلزله‌زده هم گفت: نمایندگان از سه کمیسیون عمران، بهداشت و کمیسیون شوراها در جلسه حاضر شدند.

وی با تشکر از همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: یقینا مردم و مدیران نظام قدردان شما هستند شما از سراسر ایران شاهد خسارات بلایای طبیعی بودید توقع من از شما این است عمق محرومیت زیاد است درست است استان غنی هستیم اما مردم فقیری داریم. همه باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم اما عمق محرومیت آنچنان زیاد است که هر چه نظام خدمت بدهد نمی‌توانیم شکاف را پر کنیم

وی خطاب به نمایندگان حاضر گفت: دیدید وضعیت اسفبار سی‌سخت چگونه است آنچه وضعیت را بغرنج کرده کرونا و سرمای شدید است.

کریمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای گفت: برای همدردی و اعلام اینکه مجلس کنار مردم زلزله‌زده است اینجا حضور یافتیم‌ و همه نمایندگان که اعضای هیات رئیسه برای بازگشت مردم به زندگی عادی و بازسازی شهر سی‌سخت تلاش می‌کنند و اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهند.

وی با بیان اینکه حامل سلام آقای قالیباف هستیم، گفت: دیشب جلسه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه داشتیم اعتباری برای آب تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه امروز روزی مهمی بود و بودجه در سه شیفت بررسی می شود، گفت: علی‌رغم مشغله کاری اینجا آمدیم تا غبار محرومیت‌ را از چهره این استان و مردم خوب کهگبلویه و بویراحمد بزدایم.

در ادامه رضایی رئیس کمیسیون عمران گفت: سال گذشته مدیریت بحران در حد وزارت کشور بود اما به دلیل حساسیت تا رئیس جمهور ارتقا یافت متاسفم هنوز شورای بحران تشکیل نشده است خواهش می‌کنم در اسکان اضطراری حساسیت بیشتری صورت گیرد.

وی بیان کرد: اعتبارات ۱۸۵ و ۱۶۵ میلیون برای بازسازی و احداث واحدها پاسخ‌گو نیست باید به شکل دیگری کمک کنیم جای استاندار خالی است حتی رئیس سازمان هم نیست.

کریمی خاطرنشان کرد: در فصل بودجه توجهی ویژه‌ای به استان خواهیم داشت پیگیری آقای روشنفکر نماینده شما باعث شد در کنار دستور قالیباف در کنار شما باشیم.

اما در ادامه سید محمد تقوی مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اظهارات نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.


واکنش مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به اظهارات نماینده مجلس

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: انتظار می‌رود نماینده مردم در شان مردم سخن بگوید.
سید محمد تقوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز میزبان بیش از ۴۵ مسئول کشوری در استان بوده است، افزود: برنامه کاری کلانتری استاندار از صبح امروز تا عصر ‌کامل بوده و به دلیل بازدید از وضعیت زلزله زدگان، همراهی معاون رئیس جمهور و نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که همزمان با نشست اعضای کمیسیون عمرانی مجلس بود و موفق به حضور در نشست با نمایندگان مجلس نشدند.

وی افزود: این در حالی است که معاون عمرانی استاندار، مدیران کل حوزه عمرانی و مدیران دستگاه های خدمات رسان و برخی از مدیران ستادی استانداری در این نشست حضور داشتند.

تقوی با بیان اینکه حاجی زاده به عنوان نماینده استاندار در این نشست حضور داشت، گفت: به کار بردن الفاظ رکیک و توهین از سوی نماینده مردم به نماینده عالی دولت در استان و مدیر جهادی شایسته نماینده مردم نیست.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد،تاکیدکرد: استاندار از لحظات اولیه وقوع زلزله همراه با تیم مدیریت بحران در شهر سی سخت حضور پیدا کرده و به مدت ۶ شبانه روز به صورت مستمر در شهر سی سخت و روستاهای اطراف حضور فعال داشته و در ۳ شب نخست وقوع حادثه تا ساعت ۴ صبح از وضعیت مردم بازدید کرد.

وی تاکید کرد: بی انصافی است که این تلاش های شبانه روزی نادیده گرفته شود این در حالی است که استاندار در چند روز اخیر از سوی مسؤلان بلند پایه از جمله رئیس دستگاه قضا، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است از شب ۲۹ بهمن ماه و در پی وقوع زلزله ۵.۶ دهم ریشتری در شهرستان دنا حسین کلانتری استاندار به همراه معاون عمرانی استاندار و تیم مدیریت بحران استان همواره پای کار بوده اند و کلانتری به جز حضور مستمر و سرکشی از وضعیت زلزله زدگان همواره در شهر سی سخت حضور داشته و میزبان جمع کثیری از مدیران کشوری است و همچنین طی تماس های تلفنی با مسئولان ملی پیگیر رفع مشکلات مردم زلزله زده بوده است.

وی گفت: لازم به ذکر است این گروه در لحظه ورود به استان مورد استقبال استاندار و معاونان وی قرار گرفتند.

تقوی افزود: شایان ذکر است استاندار از لحظات اولیه در کنار مسؤلان کشوری در شهر سی سخت حضور پیدا کرده است.

 

آوای جنوب
فراموش نکنید استاندار کهگیلویه و بویراحمد به جلسه شورای اداری با حضور آیت الله رئیسی هم نیامد

 

به گزارش آوای جنوب این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای گذشته میزبان یکی از سران قوا بود و استاندار کهگیلویه و بویراحمد آیت الله رئیسی را در سی سخت همراهی کرد اما در ادامه حسین کلانتری در سی سخت و میان زلزله زدگان ماند و آیت الله رئیسی را جلسه شورای اداری استان همراهی نکرد اما رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری ضمن تقدیر از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد آقای استاندار خود در سی سخت مانده اند و من از ایشان تقدیر می کنم.
آیت الله رئیسی بیان کرد: در بازدیدهایی که داشته ام مردم از عملکرد استاندار راضی بوده اند و من هم وظیفه دارم از شخص استاندار تقدیر کنم.
و اما سوال پایانی از آقایان نماینده؛ بعد از رای نیاوردن طرح شفافیت آرا ما شکایت شما را به کجا ببریم!!!

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. شهروند گفت:

    شما نماینده اکثریت نیستید و در واقع نماینده نیستید. نه رئیس جمهور شما را به رسمیت میشناسد و نه معاونین و وزراء و استانداران
    بترسید از روزی که بخشداران و دهیاران هم در جلسات شما به اصطلاح نمایندگان حضور پیدا نکنند

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president