آوای جنوب

از نارضایتی غرفه داران و مردم تا سوله فرمانداری گچساران در نمایشگاه ضعیف صنایع دستی گچساران+تصاویر

آوای جنوب 

مردم و غرفه‌داران از محل برگزاری و نبود امکانات رفاهی در نمایشگاه گچساران گلایه‌مند هستند.

نارضایتی غرفه داران در نمایشگاه ضعیف صنایع دستی گچساران+ فیلم

برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و فصلی در شهرها رویداد مهمی است که نشان از توسعه و پیشرفت هر منطقه دارد.

هر ساله نمایشگاه‌های بسیاری در شهرستان گچساران  از جمله نمایشگاه کتاب، نمایشگاه بهاره و صنایع دستی، مبلمان، گل و گیاه برگزار می‌شود  اما باید مشاهده کرد که  آیا برگزاری چنین نمایشگاه‌های در این شهرستان در شان مردم این شهرستان و شرکت‌کنندگانی که از استان‌های مختلف در آن نمایشگاه حضور می‌یابند، است  یا که خیر.

 

در چند روز گذشته نمایشگاهی باعنوان نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان‌های کشور به میزبانی گچساران گشایش یافت.

 این نمایشگاه به مدت  ۱۰ روز  در این شهرستان دایر است و هدف از برگزاری این چنین نمایشگاه  ایجاد اشتغال برای تولیدکنندگان، فعالان و هنرمندان صنایع دستی و کمک به تحقق هر چه مطلوب‌تر شعار سال جاری با عنوان (( رونق و تولید اقتصاد ))است.

 در این نمایشگاه استان‌های سراسر کشور از جمله  زنجان، گیلان، اصفهان، چهار محال بختیاری، شیراز، کرمان، اصفهان  و سایر استان‌ها و شهرستان رودبار، کردستان و کهگیلویه و بویراحمد حضور و محصولات  و هنرهای خود  را به نمایش گذاشته‌اند.

برای پاسخ به این سوال به سراغ نمایشگاه گچساران رفته و از نزدیک وضعیت موجود را مشاهده کردیم. اما آن چیزی که همیشه در نمایشگاه‌هایی که در این شهرستان برگزار می‌شود  و مشاهده می‌شود  نبود امکانات رفاهی و بهداشتی است.

برگزاری این چنین نمایشگاه‌های  تنها فقط برای رفع تکلیف است و شاید وقتی به عنوان خبرنگار در نمایشگاه حاضر می‌شوی در مقابل دیگر غرفه‌دارانی که از استان‌های مختلف کشور  حضور یافتنه‌اند چیزی جز خجالت برای ما نمی‌ماند.

موضوع نمایشگاه در گچساران همیشه خبرساز  بوده و هست، از کرایه سالن بدون امکانات تا نبود روشنایی، بدهی برق و نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی.

از این رو به این نمایشگاه رفتیم تا از کم و کیف برگزاری آن مطلع شویم.

این نمایشگاه یا همان سوله انبار قدیمی فرمانداری که در کنار ترمینال قرار دارد به گفته مردم و شرکت کنندگان  فاقد هرگونه امکانات رفاهی است و سهل‌انگاری و بی‌مسئولیتی متولیان امر در بر پایی این نمایشگاه باعث  نارضایتی مردم و غرفه داران شده است.

به سراغ مردم و غرفه‌داران در نمایشگاه گچساران رفتیم تا از وضعیت موجود این نمایشگاه بیشتر با خبر شویم.

یکی  از غرفه‌داران این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان نارضایتی از وضعیت موجود نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه هیچ‌گونه امکانات رفاهی برای غرفه‌داران و مردم وجود ندارد که از جمله این مشکلات  می‌توان  به نبود سرویس بهداشتی اشاره کرد.

یکی دیگر از غرفه داران با بیان اینکه هر ساله در این نمایشگاه شرکت می‌کنم ، افزود: وضعیت برگزاری این نمایشگاه سال به سال بدتر می‌شود و هیچ تغییری در آن مشاهده نمی‌شود.

 وی ادامه داد: من هر ساله در نمایشگاه‌هایی مختلف که در این شهرستان که برگزار می‌شود حضور دارم وتنها حضور من فرهنگ خرید مردم این شهرستان است.

یکی دیگر از غرفه‌داران با اشاره به مشکلات این نمایشگاه گفت: متاسفانه فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه در این شهرستان وجود ندارد.

 وی ادامه داد: تمامی شیشه‌های این  انبار که هم‌اکنون به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه است شکسته و ما غرفه‌داران بایستی با هزینه شخصی خود برای اینکه سرما  و یا باران به داخل نمایشگاه نفوذ نکند  بایستی پلاستیک بزنیم تا از آمدن سرما و باران به داخل نمایشگاه جلوگیری شود.

 این غرفه دار محصولات صنایع دستی عنوان کرد: موکت های کف سالن همان موکت های به جا مانده از نمایشگاه مبلمان است که فقط باید احتیاط کنید تا در هنگام بازدید سرنگون نشوید.

غرفه دار هم استانی دیگری نیز می‌گوید: جلوی صاحبان غرفه‌های دیگر استان‌ها ما شرمنده هستیم و از ما سوال می‌کنند چگونه به این مکان می‌گویید نمایشگاه.

 به گزارش فارس،  این درحالی است که هر بار این چنین نمایشگاه‌ها  در گچساران افتتاح می‌شود ، رسانه‌ها به مشکلات این نمایشگاه می‌پردازند اما متاسفانه گوش شنوایی از سوی مسوولان وجود ندارد و این چنین برگزاری نمایشگاه تنها به منظور رفع مسوولیت است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president