آوای جنوب

از قدرشناسی مردم نسبت به رزمندگان سفیدپوش تا ناسپاسی‌ در رسانه و فضای مجازی

آوای جنوب 

این است حکایت شیر زنان و دلاور مردانی که اگر چه شاید جنگ و تفنگ را تجربه نکرده و جبهه و خط مقدم ندیده اند، اما سال‌هاست در خط مقدم دیگری می‌جنگند.

از قدرشناسی مردم نسبت به رزمندگان سفیدپوش تا ناسپاسی‌ در رسانه و فضای مجازی

  آوای جنوب ؛ یاسوج- مینو آریانفر؛ آیا ما هم خبرداریم از آنهایی که به خاطر آرامش ما آسایش خویش را فدا کردند از جان گذشته‌اند، خانه و خانواده و بچه هایشان  را کنار گذاشته تا آرامش برای ما ایجاد کنند.

شاید تنها واژه ایثار و شهامت  بتواند تفسیرگر رشادت این دلاورمردان و شیر زنانی  باشد که لحظه به لحظه زندگیشان را صرف آرامش و آسایش وطن خود کردند و این است حکایت شیر زنان و دلاور مردانی که اگر چه شاید جنگ و تفنگ را تجربه نکرده  و جبهه و خط مقدم ندیده اند، اما سال‌هاست در خط مقدم دیگری می‌جنگند.

برای پزشکان و پرستاران ما  جنگ تمام نشده

بلکه از پشت خاکریزها به تخت‌خواب های بیمارستانها کشیده شد وقتی ایستگاه‌های پرستاری را  به خاکریزی برای مقابل با این دشمن  نامرئی  تبدیل کردی و دستکش و کلاه و ماسکت، تفنگت شد تا اینگونه با همتت مرد و زن نشناسی و خدمتگزار مردمت باشی، تو را با کدامین واژه می‌توان سرود وقتی تمام وقت و زندگی و مهمتر از همه جانت را هم و پشت این خاکریز گذاشتی تا داوطلبانه با این دشمن نامرئی بجنگی و از هم وطنت دفاع کنی
واژه ها برای توصیفت کم میاد وقتی امروز تو امروز بیمارستان خط مقدمت قرار دادی، تو امروز خود فرمانده شجاع این میدانی و با تمام توانت به جنگ این دشمن می‌روی غافل از اینکه شاید خود نیز یکی از قربانیان این میدان جنگ باشی.

شما همین پرستاران و پزشکان صحنه جنگ و نبرد هستید که صبر و شکیبایی و لبخند را سرلوحه کارتان  قرار دادید تا با شوق و شور از این طوفان سهمگین عبور کنید.

بیمارستان اکنون برای تو سرزمین عشق و عرفان است

سرزمینی که تجلی گاه شکوه ایثار است؛ سرزمینی که در آن بین  همرزمان یکرنگی و اتحاد است. این جا سرزمین عشق و ایثار و فداکاری است این سرزمین اکنون برای تو به سرزمینی تبدیل شده که لازمه ورود به این سرزمین، داشتن دل هایی پاک و بی آلایش است حرمت و قداست این سرزمین بسیار زیاد است. این سرزمین متعلق به شیرزنان و دلاور مردان عارفی است که، حماسه آفریدن شدند. آن ها با توکل به خداوند به تمامی سختی ها چنگ زدند.

با کدامین واژه می توان تو را سرود

وقتی از بچه و خانواده‌ات گذشتی وقتی از خواب و خوراکت گذشتی وقتی از بهترین روز زندگی یعنی جشن ازدواجت گذشتی تا خالصانه به مردمت خدمت کنی و از جانت بگذری تا این دیو نامرئی را شکست دهی همه این رشادتها را مدیون شما پزشکان و پرستاران سرزمینمان می‌دانیم و قدردان زحماتتان هستیم. همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردان شماست و با ارسال پیامی به زحماتتان ارج نهاد

بسم الله الرحمن الرحیم

بنده می‌خواهم صمیمانه تشکر کنم از پزشکان و پرستاران و مجموعه‌ی دست‌اندرکاران پزشکی در مواجهه و مبارزه‌ی با این بیماری‌ای که اخیراً در کشور به‌ وجود آمده. همچنین تشکر کنم از وزارت بهداشت و درمان و مجموعه‌ی همکاران آقای وزیر بهداشت در این مجموعه به خاطر تلاشهایی که می‌کنند و زحمتی که می کشند. من برنامه‌ی امروز را فقط ترتیب دادم برای همین که این تشکر را بکنم در حضور آقای دکتر مرندی رئیس محترم فرهنگستان علوم پزشکی.

دوست داشتم که این تشکر قلبی خودم را به همه‌ برادران و خواهران محترم پزشک و پرستار و کادرهای درمانی عرض کنم. ان‌شاءالله که موفق باشید. کارتان بسیار با ارزش است. هم ارزش جامعه‌ی پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می‌برد که برده، هم مهمتر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد و ثواب خواهد داد و امیدواریم که ان‌شاءالله این کار برجسته و سنگین خیلی هم طولانی نشود و ان‌شاءالله زودتر کلک این ویروس منحوس گرفته بشود ان‌شاءالله.

ان‌شاءالله همه‌تان موفق باشید

مردم هم قدردان شما هستند همانگونه که با نصب بنر و لوح در سطح شهرها قدر‌دان از جان گذشتگی‌هایتان هستند.

این ها همان  تابلوهایی است که  در نزدیکی بیمارستان‌هایی که شما پزشکان و کادر درمانی درگیر مقابله با کرونا هستند، نصب شده است.

مردم قدردان از خود گذشتگی های شما هستند

اگر چه از کم و کاستی‌های امکانات برای شما آگاهند  اگر چه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از روزهای سخت کادر پزشکی می گوید و از رسانه ها گلایه دارد از آنها می خواهد در این روزهای سخت کنارشان باشند، او می گوید:

در روزهای اخیر و با شیوع کرونا ویروس در کشور عزیزمان ایران، روزهای سختی را گذرانده و روزهای سخت و حساسی را  پیش رو داریم.

اعلام نکات بهداشتی و هشدارهای لازم به همه مردم در کنار امیدبخشی به آنها از مهمترین رسالت های همه مسئولین مرتبط و رسانه ها برای گذار موفق از وضعیت فعلی است.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این ایام سعی کرده بیش از پیش در کنار مردم باشد و همه تلاش خود را برای پیشگیری از بیماری و نیز سلامتی و بهبودی مردم عزیز در برابر این ویروس خطرناک به کار  گرفته است.

رسانه‌هایی که چشم بر تخلفات بستند و امروز……..

در این بین، برخی رسانه ها که در سال‌های گذشته، چشم خود را به روی تخلفات ریز و درشت دانشگاه علوم‌پزشکی بسته بودند اما در ماه های اخیر به دلایل واهی از هیچ تخریب و توهینی علیه دانشگاه دریغ نورزیدند، در این روزهای حساس نه تنها کمکی به دانشگاه علوم‌پزشکی در آگاهی بخشی به مردم نکرده و نمی کنند بلکه حتی دست از خصومت با دانشگاه علوم پزشکی نیز بر نمی دارند.

ظهر دیروز چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، دکتر جهانپور سخنگوی ستاد پیشگیری و کنترل کرونا وزارت در گفتگو با رسانه های اعلام کردند که دو مورد مبتلا نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این در حالی بود که در لیست جواب آزمایشات ارسالی از وزارت بهداشت تنها ۱ مورد مثبت وجود داشت و اعلام  سرپرست دانشگاه نیز بر این اساس صورت گرفت.

این مورد مثبت که از دانشجویان هم استانی مشغول به تحصیل در استان قم بود چندروز در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج بستری بود و بعد از منفی اعلام شدن آزمایش اولیه و وضعیت مناسب بالینی توسط دکتر جاودان سیرت متخصص عفونی و فوکال پوینت کرونا ویروس استان با توصیه های لازم از بیمارستان مرخص شدند.

اما بعد از ترخیص این بیمار، جواب قطعی آزمایش مثبت اعلام شد که بلافاصله اقدامات لازم برای قرنطینه و ادامه درمان این بیمار در منزل نیز انجام شد. از ٩ آزمایش مشکوک به ویروس کرونا فقط همین مورد مثبت بوده است.

مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاریم

همچنین لازم است به اطلاع برسانیم که بدلیل هجوم مردم به داروخانه ها برای خرید ماسک‌های معمولی و فیلتر دار آن هم مازاد بر نیاز خود، به طور طبیعی با کمبود ماسک و وسایل حفاظتی در سراسر کشور مواجه هستیم که خوشبختانه با تمهیدات وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این مشکل در حال برطرف شدن است.

خوشبختانه در عرض سه روز گذشته وسایل حفاظت شخصی در بیمارستانها و مراکز درمانی استان توزیع و کمبودها رفع شده است.

امیدواریم رسانه های استان را در این وضعیت حساس در کنار و همراه مردم و دانشگاه علوم پزشکی ببینیم و با کمک هم از این روزهای سخت عبور کنیم

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president