آوای جنوب

از رشد ۳۴۴ درصدی آموزش در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تا خبر ویژه معاونت منابع انسانی برای پاداش به کارکنان دستگاه قضا

به گزارش آوای جنوب، دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، به اهمیت امر آموزش در همه سطوح اشاره کرد.

وی لازمه اجرایی شدن سند تحول و تعالی قضایی را، متمرکز شدن بر امر آموزش بیان و ریشه ی جلوگیری از اطاله ی دادرسی و کمک به اتقان آراء، در آموزش دانستند.

دکتر نگین تاجی همچنین اظهار نمود: دادگستری استان در برگزاری دوره های آموزشی درسال ۹۹ نسبت به سال های ۹۷و ۹۸ رشد ۳۴۴ درصدی داشته ایم .

رئیس کل دادگستری استان گفت: جای خوشحالی است که دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، علاوه بر امر آموزش و اتقان آراء، در مباحث آموزشی به عنوان دادگستری متحول و خلاق شناخته شده است.

در ابتدای این نشست دکتر صالحی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی در سخنانی با اشاره به اهمیت امر ازدواج در کلام خدا، احادیث و روایات در خصوص اهداف برگزاری این نشست اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی قوه قضائیه، پرداختن به مقوله ازدواج همکاران است و در این خصوص همکاران زن و مرد شاغل در دادگستری ها که با هم ازدواج کنند، تشویق می شوند.

این مقام قضایی با اشاره به افتتاح کتابخانه حقوقی دادگستری استان در سال گذشته، در خصوص ارتقاء وضعیت علمی و حقوقی کتابخانه بیان داشت: علاوه بر کتب موجود در این کتابخانه تعداد ۱۰ هزار جلد کتاب های حقوقی و علمی در چاپ های جدید، به ذخیره ی آن افزوده شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در ادامه افزود: در سال گذشته با ارائه آموزش های لازم در خصوص ازدواج و اقدامات مؤثر فرهنگی در جهت اهمیت جایگاه ازدواج، تعداد ۱۲ نفر از همکاران شاغل در دادگستری با هم ازدواج کرده اند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از کسب مجوز دومین کنفرانس آموزش حقوقی کشور گفت: ۲ نفر از همکاران قضایی استان، عضو کارگروه  اجرایی و علمی این کنفرانس برگزیده شده اند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان با بیان اینکه استان در برگزاری دوره های آموزشی از طریق فضای مجازی و اسکای روم ، دارای رتبه خوبی در کشور است گفت: در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزشی قضایی با حضور اساتید برتر کشوری و ۳۶ هزار نفر ساعت اداری برگزار شده است.

صالحی گفت: برگزاری دوره های آموزشی درمقایسه با ۵ ماهه ابتدای سال ۹۹ یک هزار و۱۲۰ درصد رشد کمی و کیفی داشته است.

وی افزود: در هر دوره آموزشی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد معمولاً همکاران قضایی و اداری از سایر دادگستری های کشور و همچنین با حضور سایر حقوقدانان  برگزار می گردد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان با اشاره به چاپ دومین کتاب نشست های قضایی و اولین مجموعه آموزشی کلاس های برگزار شده دادگستری استان در آینده ای نزدیک بیان داشت: نشست های قضایی دادگستری نسبت به سال گذشته نیز از رشد ۸۰ درصد برخوردار بوده است.

در پایان این نشست از برخی از  فعالین فرهنگی و مزدوجین همکار تقدیر به عمل آمد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president